ارسال لیست قطعی از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - اولین لیست قطعیِ شناسایی شده از خانه های خالی که معادل یک میلیون و 170 هزار واحد است، شب گذشته در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و برای صدور قبض های مالیاتی قبل از خاتمه سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

ارسال لیست قطعی از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی

به گزارش ایرنا، بعد از گذشت 9 ماه از خوداظهاری مالکان در سامانه املاک و اسکان که یکی از روش های تشخیص خانه های خالی است، شب گذشته نخستین لیست قطعی از خانه های خالی شناسایی شد.

وزارت راه و شهرسازی تا سرانجام دی ماه فرصت داشت تا با پالایش اطلاعات سکونتی سرپرستان خانوار، لیست خانه های خالی را تهیه و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد.

لیست نهایی شده خانه های خالی که از امروز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد، آخرین لیست نهایی خانه های خالی نیست و شرایط پالایش اطلاعات سکونتی خانوارها هم زمان در وزارت راه و شهرسازی برای تهیه لیست دوم و سوم خانه های خالی ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، پیش بینی از اندازه خانه های خالی در نخستین لیست قطعی شناسایی شده به بیش از یک و میلیون 170 هزار واحد می رسد و از آنجایی که شناسایی خانه های خالی مرحله به مرحله انجام می گردد، این تعداد برای دوره های بعد افزایش خواهد داشت.

کوشش وزارت راه بر این بود که به واسطه الزام قانونی تاریخ 30 دی ماه، با شناسایی و ارسال نخستین لیست قطعی شناسایی شده خانه های خالی و ارسال آن به سازمان امور مالیاتی، نخستین قبض های مالیاتی قبل از عید سال جاری صادر گردد.

برپایه این گزارش، شرایط پالایش خانه های خالی از سوی وزارت راه و شهرسازی دائمی است و گام به گام انجام می گردد و مالکان صاحبان خالی نباید فکر نمایند که اگر در لیست نخست نبوند، شناسایی شده اند.

مسوولان وزارت راه و شهرسازی معتقد هستند از آنجایی که ممکن است بعضی خانه های خالی وارد بازار گردد یا بعضی واحدهای تکمیل شده و کلید نخورده به بازار وارد گردد، شناسایی خانه های خالی به صورت پویا و مستمر انجام می گردد و به زودی با دسترسی مستقیمی که برای سازمان امور مالیاتی فراهم می گردد، امکان شناسایی مستقیم برای این سازمان هم وجود خواهد داشت.

ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم که به قانون مالیات بر خانه های خالی معروفیت دارد و با راه اندازی سامانه املاک و اسکان وارد فاز اجرایی شد، قرار است هم عایدی مالیاتی قابل توجهی را در سال آینده برای دولت رقم بزند، هم بازار اجاره مسکن با اجرای سریع این قانون ساماندهی گردد و خانه های خالی از سکنه با استفاده از ابزار مالیاتی بازارپذیر، وارد بازار شوند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ارسال لیست قطعی از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال لیست قطعی از خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید