تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ دریا، به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان شرقی به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب، اظهار کرد: کتاب یکی از ارزشمندترین رسانه های فرهنگی برای انتقال ارزش ها، باورها، مفاهیم و دانش بشری است و برای اینکه از ظرفیت تاریخی آن استفاده کنیم، لازم است که فضای عمومی کشور در فرصت های مختلف به کتاب و طرح موضوع کتابخوانی اختصاص پیدا کند.

تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب در آذربایجان شرقی

وی اضافه کرد: باید این امکان وجود داشته باشد که نسل های نویی که به جامعه اضافه می شوند با این میراث جدی بشری آشنا و مانوس شوند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه کتاب اقدامات مختلفی را هر ساله دنبال کند.

او با اشاره به ضرورت برگزاری هفته کتاب به صورت منظم، اعلام کرد: این هفته یادآور نویسندگان، ناشران و فعالان حوزه کتاب و افراد موثر در حوزه فراوری فرهنگی است و این فرصت مجالی است تا اشخاص، نهادهای حقیقی و حقوقی و مجموعه های حوزه کتاب دیده شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به برنامه های آذربایجان شرقی در هفته کتاب، مطرح کرد: ما هر سال اقدامات مختلفی در حوزه کتاب انجام می دهیم و امسال یک بسته برنامه طراحی شده که به صورت همزمان در همه شهرستان ها برگزار می گردد. به واقع حدود 30 برنامه متنوع برای هفته کتاب امسال پیش بینی شده است و مشارکت نهادهای خصوصی و مردمی به خصوص کتابفروشان و ناشران در امسال پررنگ است.

وی با اشاره به برنامه های شاخص این استان شرح داد: اختتامیه سومین دوره جشنواره کتاب سال آذربایجان شرقی امسال برگزار خواهد شد و در آن از برگزیدگان، نویسندگان و پژوهشگران تقدیر می گردد.

سید قاسم ناظمی با بیان اینکه در این هفته قرار است بیش از 200 بسته کتاب به ارزش سه میلیون تومان اهدا گردد، گفت: این بسته ها به کتابخانه های عمومی، مراکز خصوصی، موسسات پژوهشی و کتابخانه مساجد تقدیم می گردد. بعلاوه برنامه عصر کتاب عنوان طرح دیگری است که در آن از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب تجلیل می گردد و کوشش داریم افرادی که کمتر دیده شده اند مثل دانش آموزی که بیشترین کتاب را از کتابخانه ها به امانت گرفته یا راننده تاکسی ای که به مردم کتاب اهدا می نماید در این مراسم تجلیل شوند.

بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست وچهارم آبان ماه شروع شده و تا یکم آذرماه 1400 با شعار جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم در سراسر کشور ادامه دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر و کتاب در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید