از رگبار بهرام بیضایی تا برزخی های ایرج قادری ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1350 تا 1358

به گزارش وبلاگ دریا، سینمای متفاوت در این دهه با اعتماد به نفس بیشتری رشد می نماید. در گیشه موفقیتی حاصل نمی گردد و مردم هم راغب به دیدن نیستند. کمی مانده به لحظه سقوط، سینمارکس در زبانه های آتش خاکستر می گردد و دل ها در فراغ تن های سوخته در سینما می سوزد.

از رگبار بهرام بیضایی تا برزخی های ایرج قادری ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1350 تا 1358

ابتدای این دهه مصادف می گردد با نمایش چند فیلم موصوف به سینمای خیابانی. سیمای مرد جوان زخم خورده که از جایگاه اجتماعی اش به تنگ آمده و عاصی شده و در خیابان راه طغیان در پیش گرفته. خیابان گفتمان می گردد و محل احقاق حق. با اینکه از ابتدا معین است انتهای مسیر ضدقهرمان به نیستی و مرگ می رسد، اما این راهی است که باید رفت. ضدقهرمان خسته و بریده از همه جا و همه کس نه اهل فرار و پا پس کشیدن است و نه اهل قرار و دل دادن و ماندن. می رود که نرسد و تمام گردد.

سینمای متفاوت در این دهه با اعتماد به نفس بیشتری رشد می نماید. در گیشه موفقیتی حاصل نمی گردد و مردم هم راغب به دیدن نیستند. کمی مانده به لحظه سقوط، سینمارکس در زبانه های آتش خاکستر می گردد و دل ها در فراغ تن های سوخته در سینما می سوزد. بعد از سقوط، سینما به دیده تردید نگریسته می گردد، ولی کم کم سینما با برزخی ها دوباره از خاکستر بلند می گردد و از برزخ درمی آید. می گردد سینما باشد، ولی نه با این قهرمانان. نظم تازه، قهرمان تازه می خواهد.

منبع: همشهری آنلاین

به "از رگبار بهرام بیضایی تا برزخی های ایرج قادری ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1350 تا 1358" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رگبار بهرام بیضایی تا برزخی های ایرج قادری ، اینفوگرافی مهم ترین رخدادهای سینمای ایران از 1350 تا 1358"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید