این افراد اعتماد به نفس ندارند

به گزارش وبلاگ دریا، هر فردی احتیاج به پیشرفت در زمینه های متفاوتی از جمله شغل، روابط، زندگی زناشویی دارد، در واقع رقابت سنگینی برای موفقیت بین افراد وجود دارد.

این افراد اعتماد به نفس ندارند

کمبود عزت نفس از ویژگی های افراد فاقد جرات مندی است که در افراد خجول، ترسو، کم حرف، افسرده، مضطرب و افراد مبتلا به اختلالات شخصیت وابسته و اجتنابی دیده می گردد. در این مطلب از وبلاگ دریا به ویژگی های افراد فاقد اعتماد به نفس می پردازیم.

ویژگی های افراد فاقد اعتماد به نفس

پیامدهای کمبود عزت نفس از مواردی است که با آگاهی یافتن از آن ها به اهمیت حضور اعتماد به نفس در زندگی مصمم تر می شوید.

عدم مسئولیت پذیری

افراد با علائم کمبود عزت نفس از پذیرش مسئولیت و تعهد در زمینه های شغلی، روابط بین فردی، فراری هستند. ریشه آن به عدم باور و ایمان به توانایی در انجام امور محوله است. برای اینکه اعتماد به نفس خود را بالا ببرید به مطلب با این ترفندها اعتماد به نفس خود را بالا ببرید سر بزنید.

فاقد مهارت های ارتباطی از ویژگی های افراد فاقد اعتماد به نفس

این افراد در برقراری و تدوام رابطه مشکل دارند. کم پیش میآید فردی که از عدم اعتماد به نفس رنج میبرد، شروعنماینده یک گفتوگو باشد، معمولا در روابط خیلی قاطی نمی شوند و سرد و انعطاف ناپذیر رفتار می نمایند. تماس چشمی ضعیفی دارند و خیلی اهل حرف زدن و شرح دادن نیستند. در مقابل سوالات دیگران کوتاه جواب می دهند و دنبال راهی برای قطع صحبت و ترک موقعیت می گردند. این مورد در بین افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی بیشتر دیده می گردد، مشخصه اصلی این افراد، گریز از جمع، به علت ترس از تحقیر شدن و مورد تمسخر واقع شدن به وسیله دیگران است.

بدبین هستند

به جنبه های منفی هر رویدادی بیشتر توجه می نمایند. موفقیت های خود را به عوامل بیرونی، چون: شانس، تقدیر، افراد نسبت می دهند. در مقابل خود را عامل اصلی شکستهای شان می دانند و خود را سرزنش و نقد می نمایند. این مورد در افراد افسرده به وفور دیده می گردد، این دید منفی نه تنها خودشان، بلکه دیگران و دنیای اطراف را هم در بر می گیرد.

امیدی به تغییر نداشتن از ویژگی های افراد فاقد اعتماد به نفس

برای این افراد تغییر، واژهای نامانوس و غریب است. آن ها معتقد هستند همان طورکه هستند باید به زندگی ادامه دهند و هیچ راهی برای حل مشکل و تغییر ویژگی های منفی وجود ندارد. به همین علت، معمولا در مقابل پیشنهاد اطرافیان جهت مراجعه به مراکز مشاوره روانشناسی و تحت درمان قرار گرفتن، مقاومت به خرج می دهند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب نشانه های والدین سمی را بشناسید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این افراد اعتماد به نفس ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد اعتماد به نفس ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید