بایک X35، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو

به گزارش وبلاگ دریا، سانیار خودرو اخیراً خاطرنشان کرد که فعالیت خود را در امسال با عرضه یک کراس اوور نو شروع می نماید. حالا تصاویر منتشر شده در رسانه ها نشان می دهد که این خودروساز داخلی میخواهد، X35 کراس اوور چینی سایز کوچک شرکت بایک را در ایران به فروش برساند.

بایک X35، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو

به گزارش وبلاگ دریا، نسل اول بایک X35، تحت نام Senova X35 سال 2016 عرضه شد و نسل دوم آن نیز در سال 2019 تغییرات عمده ای به خود دید و وارد بازار چین شد. در حال حاضر نیز نسخه مورد نظر سانیار خودرو برای مونتاژ، در واقع نسخه فیس لیفتی از نسل دوم این کراس اوور چینی است.

قیمت نسخه استاندارد این کراس اوور سایز کوچک از 13 هزار و 325 دلار شروع می گردد. به عبارت دیگر بایک X35 به پول ما و با حساب دلار 28 هزار تومانی، چیزی در حدود 373 میلیون تومان آب می خورد.

اما با توجه به قیمت 600 تا 640 میلیون تومانی رقبای دیگر چینی این کراس اوور در ایران همانند جک S3، چانگان CS35 و ام وی ام X22 پرو، احتمالا بایک X35 نیز در همین بازه قیمت گذاری خواهد شد.

در خصوص نام تجاری بایک X35 در ایران هنوز سانیار خودرو به شکلی رسمی چیزی اعلام ننموده است. اما آنالیز تصاویر بایک X35 در خیابان های تهران نشان می دهد که در بخش عقب خودرو و بین چراغ ها نشان تیگارد نقش بسته است. با این وجود به نظر می رسد که سانیار خودرو میخواهد این کراس اوور را با نشان تیگارد راهی بازار کند.

طراحی و تغییرات بایک X35 نسبت به نسخه پیشین

آنالیز تصاویر نسخه 2019 و 2022 بایک X35 نشان می دهد که فرم طراحی نمای جلو این کراس اوور به کلی تغییر نموده است. عمده تغییر ها نیز مربوط به جلو پنجره، چراغ ها و سپر است. در نسخه نو دو جلو پنجره دیده می گردد. یک جلو پنجره کوچک و بسیار باریک است و نشان بایک در میانه آن جانمایی شده است. یک نوار کرومی نیز جلو پنجره کوچک را از جلو بزرگ جدا نموده است. جلو پنجره بزرگ نیز با یک قاب کرومی احاطه شده است. بعلاوه تغییر سپر به زیبایی نسخه نو افزوده است.

در نمای کناری اتفاق چندان مهمی رخ نداده است. اما در بخش عقب، چراغ ها کمی کشیده تر شده اند و یک نوار کرومی به هم پیوستگی چراغ ها را به شکل تزئینی حفظ نموده است. در میانه این نوار کرومی عبارت بایک جانمایی شده است که در نسخه سانیار خودرو نشان تیگارد جایگزین شده است.

سپر خودرو تغییر نموده است. اما تنها بخشی که شرکت چینی در نسخه نو، فراموش نموده فکری به حال آن کند، خروجی اگزوز بوده است. در واقع بایک همان نسخه زشت قدیمی را در نسخه نو حفظ نموده است. این مسئله باعث شده تا احساس ناخوشایندی به مخاطب دست دهد.

اما مهم ترین تغییرات مربوط به فضای داخلی کابین است. در واقع نسخه نو بایک X35 با یک بازطراحی کلی روبرو بوده است. داشبورد، غربیلک فرمان، صفحه نمایش سیستم تفریح، دسته دنده، کلید های کنترل تهویه هوا و خروجی هوا، رنگ و روکش جایگاه ها وفصای داخلی کاملا تغییر نموده اند. علاوه بر این استفاده از نوار کرومی در طراحی داشبورد و فرمان کاملا مشهود است.

امکانات و مشخصات فنی بایک X35

ویژگی های فناوری و اطلاعات تفریح در بایک X35 شامل یک سیستم اطلاعات تفریح است که از اپل کارپلی و اندروید اتو به وسیله یک صفحه نمایش لمسی مرکزی 8 اینچی پشتیبانی می نماید. این کراس اوور بعلاوه دارای سیستم بایک X3 با پورت یو اس بی 12 ولتی جلو و پورت USB عقب با اتصال بلوتوث و صفحه نمایش 5 اینچی برای نمایش اطلاعات خودرو است.

سیستم های ایمنی و یاری راننده بایک X35، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی ترمز EBD، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل کشش TC، سیستم مانیتورینگ فشار تایر TPMS، ترمز دستی برقی EBA، کیسه هوای جلو (راننده و سرنشین)، نقاط اتصال جایگاه کودک ISOFIX، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر موتور، دوربین پارک عقب با سنسور پارک عقب و... از جمله امکانات ایمنی کراس اوور سایز کوچک بایک است.

در خصوص پیشرانه نیز بایک گفته که بایک X35 به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قادر به فراوری قدرتی معادل 116 اسب بخار با گشتاور 148 نیوتن متر است. این توان بعلاوه به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می گردد.

اما احتمالا نسخه فول آپشن این کراس اوور به پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ مجهز خواهد بود. موتوری که قدرت 150 اسب بخاری فراوری می نماید.

تصاویر کراس اوور چینی بایک X35

منبع: فرارو

به "بایک X35، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایک X35، کراس اوور احتمالی سانیار خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید