تأییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد

به گزارش وبلاگ دریا، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: با اجرای اقدامات فنی، مکانیکی، برقی و استانداردسازی تله سیژ ناژوان براساس بازدیدهای اجرا شده و تأیید چک فهرست های ایمنی استانداردهای ملی ایران، تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد.

تأییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد

محمود فرمانی در گفت وگو با وبلاگ دریا، با اشاره صدور تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت جان مردم و فعالیت های مربوط به حوزه های بازی و مجموعه تجهیزات بازی، رعایت دقیق استانداردهای ایمنی اجباری، الزامی و از اولویت برخوردار است و ما نیز براساس حکم قانون و وظیفه، در این زمینه با دقت لازم عمل می کنیم.

وی اضافه کرد: همیشه در ایام عید با توجه به حضور مسافران در کلانشهر اصفهان و سایر شهرستان های استان، استفاده از تجهیزات بازی افزایش پیدا می نماید و با توجه به این موضوع، طرح ویژه نوروز این اداره کل تعریف شد و از 20 روز پیش کلیه تجهیزات بازی استان اصفهان که فاقد تأییدیه ایمنی استاندارد لازم بودند، پلمب شدند.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به فعالیت های استانداردسازی تله سیژ ناژوان، گفت: تله سیژ ناژوان اصفهان یکی از مجموعه هایی به شمار می رفت که از چند ماه گذشته به صورت جدی در پی استانداردسازی بود. این مجموعه تا پیش از این به علت مسائلی که داشت، پلمب شده بود و تغییر مدیریت باعث شد که در این مسئله بسیار جدی و پیگیر باشند و تمامی تواقص و موارد، براساس شرکت های بازرسی ایمنی مورد تایید ما، ابلاغ شده و موارد آن برطرف شد.

وی اعلام کرد: خوشبختانه بر اساس بازدیدهای انجام شده و چک فهرست های ایمنی، موارد منطبق بر استانداردهای ملی ایران بود و امروز تاییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد. در واقع این مجموعه از نظر سازمان ملی استاندارد ایران از امروز می تواند فعالیت خود را از سر بگیرد.

فرمانی درباره جزییات فرایند تأیید ایمنی استاندارد این مجموعه، اعلام کرد: اداره کل استاندارد استان اصفهان، شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد و مجموعه شرکت توسعه مجتمع های سیاحتی، فرهنگی، ورزشی سپاهان اصفهان در چند ماه اخیر به صورت جدی پیگیر این موضوع بودند.

وی ادامه داد: استانداردهای ایمنی شاخص های مختلفی دارد و شاخص های تخصصی و متعددی در استانداردهای ایمنی وجود داشت که در طول این فرایند، این شاخص ها بازرسی شد و در صورتی که تایید نبود، نواقص آن ابلاغ می شد و شرکت در پی برطرف نواقص می رفت و بعد از برطرف نواقص، شرکت بازرسی ما مجدداً بازرسی می کرد و تمامی موارد تله سیژ را آنالیز و در صورت برطرف نقص، تایید می کرد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان درباره اهمیت دقت و حساسیت موجود درباره این موضوع، اعلام کرد: استانداردهای تجهیزات بزرگ بازی اجباری و الزامی است و متولیان و بهره برداران باید تمام نکات ایمنی را الزاماً رعایت نمایند و این رعایت به تایید سازمان ملی استاندارد برسد و زمانی که تاییدیه صادر می گردد، به آن معنی است که شرکت بازرسی ما گواهی نموده که تله سیژ در زمان صدور تاییدیه، با استانداردهای ایمنی ملی ایران مطابقت دارد.

وی اضافه کرد: البته باید گفت که تله سیژ یک وسیله مکانیکی است و بدون شک در اثر استفاده طی مرور زمانی، ممکن است دچار استهلاک گردد؛ بنابراین بعد از صدور تاییدیه، نظارت های دوماهه، شش ماهه و سالانه به صورت مستمر وجود دارد و این مجموعه باید به صورت مداوم خودش را با استانداردهای ایمنی تطبیق دهد.

فرمانی با اشاره به فرایند استانداردسازی و صدور مجوز استاندارد ایمنی مجموعه تله کابین نیز، اظهار کرد: جدیت و اهتمام در برطرف نواقص ایمنی تله سیژ ناژوان و تله کابین صفه در مجموعه شرکت بهره بردار تله سیژ و تله کابین به چشم می خورد. فعالیت های ایمنی و رعایت الزامات استاندارد تله کابین نیز در نزدیکی خط انتها است و با توجه به همت دوستان و گزارشات شرکت بازرسی استاندارد به نظر می رسد که این مجموعه نیز به زودی تست عملکردی خود را طی می نماید.

وی اضافه کرد: بعد از انجام تست های این مجموعه، در صورت تایید نهایی شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، فرایند صدور مجوز آن صادر می گردد.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان ادامه داد: در این فرایند سخت و زمان بر، همه قطعات مورد احتیاج تست در مجموعه تله سیژ ناژوان از جمله شفت ها، دکل ها، سیستم های مختلف موتورخانه، قفل ها و هنگرها، سیستم ارتینگ و صاعقه گیر، لاستیک کابین ها و تمامی موارد مورد احتیاج به صورت دقیق زیر نظر شرکت بازرسی سازمان ملی استاندارد، مورد تست، اصلاح، تست مجدد و نصب نهاده شد و فرایند تاییدیه را طی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تأییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأییدیه استاندارد ایمنی تله سیژ ناژوان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید