تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

به گزارش وبلاگ دریا، در بازار 2 نوع جاروبرقی کمپرسوردار و معمولی وجود دارد. در آنالیز تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی باید گفت که در جاروبرقی کمپرسوردار، برای مکیدن آشغال ها از پمپ هوا یا کمپرسور استفاده می گردد و همین باعث افزایش قدرت مکش آن ها نسبت به جاروبرقی های معمولی شده است.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

در واقع استفاده از فناوری نو در این دستگاه ها باعث شده تا قدرت فشار هوای زیادی داشته باشند. در این مقاله تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی را از جنبه های مختلف آنالیز می کنیم و آپشن ها و امتیازات هر یک را شرح می دهیم. با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • در جاروبرقی کمپرسوردار با استفاده از فناوری نو پمپ هوا و کمپرسور، قدرت مکش بالایی ایجاد شده است.
  • جاروبرقی های کمپرسوری از نظر فراوری صدا، ماندگاری، مصرف انرژی، پخش گردوغبار در هوا و قدرت مکش نسبت به جاروبرقی های معمولی رجحان دارند.

جاروبرقی کمپرسوری با جاروبرقی معمولی چه تفاوتی دارد؟

در ساختار جاروبرقی کمپرسوردار از فناوری نوی استفاده شده است. در این فناوری با استفاده از فشار هوای فراوریشده در کمپرسور مکش ایجاد می گردد.

این موضوع در عملکرد دستگاه تفاوت زیادی ایجاد می نماید. این تفاوت در حدی است که گاهی برخی افراد جاروبرقی کمپرسوردار را به جاروبرقی معمولی ترجیح می دهند.

مقایسه ویژگی های جاروبرقی کمپرسور و معمولی نشان می دهد که جاروبرقی کمپرسوری مزایای ذیل را داراست:

  • مکش قوی
  • خرابی های کمتر
  • مصرف انرژی کمتر
  • صدای کمتر
  • رعایت نکات بهداشتی بیشتر
  • انتشار کمتر گردوغبار در هوا

در ادامه هر یک از موارد بالا را شرح خواهیم داد. قبل از این که به شرح تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی بپردازیم، بهتر است ابتدا با جاروبرقی کمپرسوری آشنایی بیشتری پیدا کنیم.

سرویس عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ دریا بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی با تیم وبلاگ دریا

سرویس عیب یابی و تعمیر جاروبرقی را از کارشناسان کاربلد وبلاگ دریا بخواهید!

  • تعمیر انواع جاروبرقی ایرانی و خارجی بوش، سامسونگ، ال جی
  • برطرف مسائل سیم جمع کن جاروبرقی
  • برطرف صدای زیاد جاروبرقی
  • برطرف مسائل مکش جاروبرقی

عیب یابی و تعمیر جاروبرقی با تیم وبلاگ دریا

جاروبرقی کمپرسور چیست؟

جاروبرقی کمپرسوری دستگاهی الکترونیکی است که از فناوری کمپرسور و پمپ هوا برای مکش آشغال ها و گردوغبار استفاده می نماید. فناوری کمپرسور فناوری نوی است و در دستگاه های برقی زیادی مانند یخچال، کولر و فریزر نیز استفاده شده است.

این فناوری قدرت مکش دستگاه را افزایش می دهد؛ به همین علت این جاروبرقی ها به افرادی که در پی مدل های پر قدرت و با مکش بالای جاروبرقی هستند، توصیه می شوند.

کمپرسورها برای افزایش فشار مورداستفاده قرار می گیرند. در جاروبرقی نیز به افزایش فشار و قدرت مکش جاروبرقی یاری می نمایند.

به همین علت مهم ترین تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی، توانایی بیشتر جاروبرقی کمپرسوری در مکش آشغال هاست. البته این دستگاه ها تفاوت های دیگری نیز دارند که در ادامه شرح می دهیم.

نحوه کار جاروبرقی کمپرسوری

جاروبرقی کمپرسوری عملکردی شبیه جاروبرقی معمولی دارد؛ با این تفاوت که در آن از کمپرسور یا پمپ هوا نیز استفاده شده است. نحوه کار جاروبرقی کمپرسوری و مراحل استفاده از آن همان مراحلی است که در جاروبرقی معمولی طی می گردد.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از جنبه های مختلف

جاروبرقی وسیله پرکاربردی است و از نظر کاربران فاکتورهای متعددی وجود دارد که یک برند یا یک مدل جاروبرقی را از سایر برندها و مدل ها متمایز می نماید.

برخی از کاربران صرفا قدرت مکش جاروبرقی را مهم می دانند؛ اما برخی دیگر مصرف انرژی و موارد دیگر را مدنظر دارند. در این قسمت تفاوت جاروبرقی کمپرسوی و معمولی را از جنبه های مختلف آنالیز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش طول عمر جاروبرقی با چند راه چاره ساده!

1. تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر مکش

یکی از معیارهای مهم که در زمان خرید جاروبرقی از طریق کاربران موردتوجه قرار می گیرد، قدرت مکش جارو است. برخی حتی این ویژگی را به عنوان اصلی ترین قابلیت یک جاروبرقی معرفی می نمایند. هرچه مکش بیشتر باشد، تمیز کردن سطوح راحت تر و سریع تر انجام خواهد گرفت.

مقایسه قدرت مکش جاروبرقی کمپرسوری و معمولی نشان می دهد که جاروبرقی کمپرسوردار به علت داشتن کمپرسور در داخل دستگاه مکش قوی تری نسبت به جاروبرقی های معمولی دارد.

سطوح مختلف به میزان مکش متفاوتی برای تمیز شدن احتیاج دارند و توجه نکردن به این موضوع ممکن است موجب کم شدن مکش جاروبرقی گردد. سرامیک، فرش یا پرده، هر یک باید با قدرت مکندگی خاصی تمیز شوند. مکش بیشتر از میزان مورداحتیاج ممکن است برای کاربر مشکل ایجاد کند.

در جاروبرقی ها قابلیتی معین شده تا میزان مکش از طریق کاربر کنترل گردد. در واقع یکی از مهم ترین تفاوت های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی قدرت مکش بیشتر جاروبرقی های کمپرسوری است.

2. خرابی کمتر جاروبرقی کمپرسوری نسبت به جاروبرقی معمولی

جاروبرقی های کمپرسوری نسبت به جاروبرقی های معمولی به تعمیر کمتری احتیاج دارند و این یک تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی است. از آنجا که در جاروبرقی های کمپرسوری مکش مورداحتیاج دستگاه از طریق کمپرسور تأمین می گردد، به موتور جاروبرقی فشار کمتری وارد خواهد شد.

وارد آمدن فشار زیاد به موتور جاروبرقی باعث جرقه زدن موتور جارو برقی خواهد شد. در جاروبرقی های کمپرسوردار این علائم را کمتر مشاهده خواهید کرد؛ در نتیجه تا سال ها به تعویض موتور جارو احتیاج ندارید.

اگر شاهد علائم سوختن موتور جاروبرقی بودید و نتوانستید مدت زمان بیشتری از دستگاه بهره ببرید، احتمالا قدرت موتور آن جاروبرقی برای شما کافی نیست. برای برطرف این مشکل می توانید یک جاروبرقی با موتور قوی تر انتخاب نموده یا از مدل های کمپرسوردار جاروبرقی بهره ببرید.

خرید جاروبرقی با موتور قوی تر، هزینه بیشتری نسبت به خرید جاروبرقی کمپرسوری به شما تحمیل خواهد نمود. با خرید جاروبرقی کمپرسوردار می توانید با همان قیمت، جاروبرقی با قدرت مکش بالاتری داشته باشید.

محاسبه رایگان هزینه عیب یابی و تعمیر جارو برقی!

3. تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر مصرف انرژی

جاروبرقی کمپرسوری انرژی کمتری نسبت به جاروبرقی معمولی مصرف می نماید.

با توجه به استفاده زیاد از جاروبرقی در منازل، انتخاب نمونه های جاروبرقی با مصرف انرژی کمتر بر میزان برق مصرفی شما اثر زیادی خواهد داشت؛ در نتیجه انتخاب جاروبرقی کمپرسوری هزینه برق مصرفی شما را کاهش خواهد داد.

ممکن است تصور کنید جاروبرقی های کمپرسوردار به علت داشتن کمپرسور مصرف انرژی بیشتری دارند.

جالب است بدانید که این گونه نیست! تمامی این جاروها دارای مصرف انرژی A هستند و انرژی کمتری نسبت به نمونه های استاندارد مصرف می نمایند.

4. تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی از نظر فراوری صدا

صدای زیاد جاروبرقی آلودگی صوتی ایجاد می نماید و موجب می گردد که استفاده از جاروبرقی فقط محدود به ساعات خاصی باشد و هر زمان که احتیاج داشتید نتوانید از جاروبرقی بهره ببرید.

فراوری صدای کمتر در جاروبرقی های کمپرسوری یک تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی است که افراد حساس به سروصدا بیش از همه از آن نفع خواهند برد. میزان صدای فراوریشده از طریق جاروبرقی یکی از معیارهای مهم است که در زمان خرید به آن توجه می گردد.

اغلب جاروبرقی های مدرن صدای کمتری نسبت به نمونه های قبلی خود فراوری می نمایند و مدل های کمپرسوردار توانسته اند گوی رقابت را از آن ها بربایند.

بنابراین با مقایسه جاروبرقی کمپرسوری با معمولی متوجه می شویم که در این مورد نیز جاروبرقی کمپرسوری برنده است. در واقع کم صدا ترین جاروبرقی را باید در بین جاروبرقی های کمپرسوری پیدا کنید.

5. رعایت بیشتر نکات بهداشتی در جاروبرقی کمپرسوری

یک نکته مهم دیگر که در مقایسه جاروبرقی کمپرسوری با معمولی باید به آن توجه کنیم، امکان رعایت بهداشت بیشتر در جاروهای کمپرسوردار است.

برای بسیاری از افراد تمیز کردن مخزن جاروبرقی یا تعویض کیسه یک بار مصرف آن چالش برانگیز است؛ مخصوصا اگر مشکل تنفسی داشته باشید.

کمپرسور داخل دستگاه علاوه بر قابلیت فراوری مکش، توانایی فشرده سازی زباله ها و گردوخاک کشیده شده به مخزن را دارد. در نتیجه زباله ها فضای کمتری را در مخزن اشغال می نمایند.

در این جاروها زمان مورداحتیاج برای تخلیه مخزن بیشتر شده و گردوغبار ایجادشده به هنگام جارو کشیدن محیط نیز کمتر می گردد.

عیب یابی و تعمیر جارو برقی با تیم وبلاگ دریا

6. انتشار گردوغبار کمتر در هوا

اگر آلرژی تنفسی دارید یا در خانه شما کودک یا فرد مسن وجود دارد، از خطر ذرات معلق در هوا مطلع هستید. متاسفانه با روشن شدن جاروبرقی میزانی گردوغبار کشیده شده به درون دستگاه در هوا پراکنده می گردد و مسائل تنفسی به وجود می آورد.

این مشکل در درجه اول از طریق فیلترهای جاروبرقی کنترل می گردد، اما میزان کمی گردوغبار ممکن است از فیلتر عبور نموده و به دستگاه تنفسی شما وارد گردد.

تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی نشان می دهد که این مشکل در جاروی کمپرسوری کمتر اتفاق می افتد. در جاروبرقی کمپرسوری گردوغبار کشیده شده به مخزن به سرعت و از طریق کمپرسور متراکم شده و نمی تواند به سمت فیلترها برود.

نکات مهم در زمان خرید جاروبرقی کمپرسوری

ممکن است نتوانید از نظر ظاهری تفاوت جاروبرقی کمپرسوردار با معمولی را متوجه شوید. در این مورد بهتر است از فروشنده سوال کنید.

بعلاوه مطمئن شوید که لوازم جانبی جاروبرقی تکمیل باشد. به طول سیم نیز توجه کنید و آن را متناسب با پریزهای خود و فضایی که قرار است جارو گردد، انتخاب کنید.

در زمان خرید جاروبرقی کمپرسوری فیلترهای جاروبرقی، کیسه دار یا سطلی بودن، طراحی جاروبرقی و رنگ آن، دارا بودن نشانگر پر شدن مخزن، برند و کشور سازنده و گارانتی خدمات پس از فروش از جمله مواردی هستند که باید به آن توجه گردد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جاروبرقی بادوام و باکیفیت

جمع بندی

در این مقاله تفاوت جاروبرقی کمپرسوردار با معمولی از جهات مختلف آنالیز شد. اگر در پی جاروبرقی با قدرت مکش بالاتر، صدای کمتر، خرابی کمتر، مصرف انرژی کمتر، رعایت بیشتر نکات بهداشتی و انتشار کمتر گرد و غبار در هوا هستید، شاید خرید جاروبرقی کمپرسوری انتخاب مناسبی باشد.

این جاروها نسبت به جاروهای معمولی قیمت بالاتری دارند که با توجه به مزایای آن ها قابل توجیه است.

با توجه به تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی ضروری است که تعمیرات جاروهای کمپرسوردار از طریق تعمیرکاران مجرب و آشنا به سیستم این جاروبرقی ها انجام گردد. چنانچه احتیاج به تعمیرکار جاروبرقی دارید با متخصصان وبلاگ دریا از طریق شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

جاروبرقی کمپرسوری با جاروبرقی معمولی چه تفاوتی دارد؟

جاروبرقی کمپرسوری با قدرت مکش بالاتر، صدا، خرابی و مصرف انرژی کمتر، رعایت بیشتر نکات بهداشتی و انتشار کمتر گرد وغبار در هوا از جاروبرقی معمولی متمایز می گردد.

این موارد از مهم ترین تفاوت های جاروبرقی کمپرسوری و معمولی در نظر گرفته می شوند.

کم صداترین جاروبرقی کدام است؟

جاروبرقی های کم صدای زیادی از برندهای مختلف در بازار وجود دارند. یکی از کم صداترین جاروبرقی ها، جاروبرقی های کمپرسوردار هستند که برای افراد حساس به صدا پیشنهاد می شوند.

جاروبرقی کمپرسوری بهتر است یا جاروبرقی معمولی؟

با نگاه به موارد تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی متوجه می شویم که به صورت کلی جاروبرقی کمپرسوری بهتر از جاروبرقی معمولی است. هر چند قیمت آن بالاتر است.

اگر در پی صدای کم جاروبرقی، عمر و ماندگاری بالاتر، فراوری گردوغبار کمتر و قدرت مکش بالاتر هستید، جاروبرقی کمپرسوردار را به شما توصیه می کنیم.

منبع: آچاره

به "تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت جاروبرقی کمپرسوری و معمولی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید