علم و تکنولوژی

نمایشگر 90 هرتزی و دوربین اصلی دوگانه؛ آنر پلی 50 پلاس معرفی گردید، عکس

دیجیاتو نوشت: آنر پلی 50 پلاس به تراشه دایمنسیتی 6020، حداکثر 12 گیگابایت رم و دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی مجهز شده است.

18 مهر 1402

بزرگترین موتور دنیا با ابعادی باورنکردنی، عکس

گجت نیوز نوشت: وارتسیلا RT-flex96C ساخته شرکت فنلاندی وارتسیلا (Wärtsilä) یکی از بزرگ ترین موتورهای ساخته شده تا به امروز است که بزرگ ترین موتور دیزل پیستونی جهان هم در نظر گرفته می گردد.

8 مهر 1402

متفاوت ترین محصول تویوتا که با هوش مصنوعی ساخته شده

موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) اخیرا از یک روش پیشگامانه مولد هوش مصنوعی رونمایی نموده که از آموزش سریع و کارآمد مهارت های پیشرفته و نو به ربات ها خبر می دهد. روز سه شنبه بود که این کمپانی در کنفرانس خبری از این اقدام رونمایی کرد.

1 مهر 1402

تصمیم عجیب سامسونگ ، خداحافظی با زوم 10 برابری دوربین گلکسی!

زومیت نوشت: احتمالاً گلکسی S24 اولترا سامسونگ به دوربین تله فوتو با بزرگ نمایی 10 برابری مجهز نخواهد بود.

29 شهریور 1402

یک خبر خوب برای هواداران پلی استیشن سونی

گجت نیوز نوشت: سونی با انتشار آپدیت نو پلی استیشن 5 قابلیت هایی مهم را به این کنسول اضافه نمود. اضافه شدن امکان استریم به وسیله فضای ابری، مهم ترین قابلیت نو بروزرسانی PS5 است.

23 شهریور 1402

پرهزینه ترین داروی مصرفی در کشور کدام است؟ ، تعداد اقلام دارویی در هر نسخه

معاون مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، در مورد پر هزینه ترین داروهای مصرفی کشور در توضیحاتی داد.

20 شهریور 1402

این قلم جادویی روی آب می نویسد ، عکس

چندین علت کاملاً خوب وجود دارد که چرا آب وسیله محبوبی برای نوشتن خوشنویسان نیست. با جابجایی و حرکت آب، طولی نمی کشد تا جوهر پخش گردد و نوشته محو گردد.

19 شهریور 1402

جنجال بزرگ بر سر ورود ماشین های شگفت انگیز تسلا به کشور

پس از گذشت چند سال از انتشار خبر ورود چند دستگاه تسلا به یکی از گمرکات کشور، دوباره این خبر پر رنگ شده و جزئیات جدیدی درباره آن مطرح شده است.

12 شهریور 1402

حناچی: خالص سازی در دانشگاه ها نتیجه عکس می دهد

پیروز حناچی در اعتماد نوشت: اخراج اساتید دانشگاهی در روندی مستمر ادامه دارد، قشری که در همه جوامع به عنوان سرمایه های نامشهود توسعه از آن ها نام برده می گردد. اساتیدی که اسامی آن ها در رسانه ها منتشر می گردد، همگی در زمره دوستداران ایران و حتی بعضی از...

6 شهریور 1402

آیفون 15 احتمالا از شارژ سریع 35 واتی پشتیبانی می نماید

حدود یک ماه دیگر، گوشی های سری آیفون 15 رسما رونمایی خواهند شد و همانطور که احتمالا می دانید، سال جاری هر چهار مدل برای اولین بار از پورت USB-C بهره می برند. حالا بر اساس یک گزارش تازه، تمام مدل ها یا چند مدل آیفون 15 از شارژ سریع 35 واتی پشتیبانی می نمایند.

28 مرداد 1402

هوش مصنوعی به یاری مربیان ایرانی می آید!

محمود نورانی مهندس تبریزی است که در گرایش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل نموده است؛ نورانی صبح آدینه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: بعد از نمونه آنالیزی که به فیفا دادیم، با کوشش و سختی بسیار سروری را از فیفا دریافت...

27 مرداد 1402

اگر رمز موبایل اندرویدی خود را فراموش نموده اید، بخوانید

گجت نیوز نوشت: در صورتی که پسورد گوشی اندرویدی خود را فراموش یا گم نموده اید، با راهنمای جامع باز کردن قفل دستگاه خود همراه ما باشید.

26 مرداد 1402

هشدار اپل به کاربران در خصوص یک خطای مرگبار هنگام خواب!

خبرنگاران نوشت: اپل به کاربران آیفون نسبت به انجام یک اشتباه مرگبار که بسیاری از افراد هنگام خواب مرتکب می شوند، هشدار داده است.

23 مرداد 1402

این تویوتای شگفت انگیز پرفروش ترین ماشین دنیا است، عکس

گجت نیوز نوشت: تنها خودرویی که پیروز شد در بازه دوازده ماهه سال 2022 به فروش بالاتر از یک میلیون دستگاه دست پیدا کند، تویوتا راو 4 بود که در سال 2022، برای دومین سال متوالی عنوان پرفروش ترین خودروی جهان را از آن خود کرد.

18 مرداد 1402

کشفی که می تواند جان میلیون ها مبتلا به سرطان را نجات دهد

محققان نشان دادند که با آر ان ای (RNA) درمانی (روشی که ترکیبات درون نانوذرات لیپیدی قرار داده می شوند)، می توان سرطان را کنترل کرد. آن ها که این روش درمانی را روی موش ها آزمایش کردند، در حال برنامه ریزی برای کارآزمایی بالینی روی انسان هستند.

17 مرداد 1402

تاب آوری فاجعه بار تهران در برابر زلزله ؛ همه زیرساخت ها فرومی ریزند یا... ، وقوع زلزله های کوچک خوب است یا بد؟

رئیس مرکز پیش بینی زلزله ضمن شرح درباره خطر زلزله در تهران و اندازه تاب آوری این شهر گفت: 6 سال قبل درخواست همکاری با اپراتورهای تلفن همراه دادیم که هشدار زلزله را اعلام نمایند ولی همکاری لازم با ما نشد و گفتند آنالیز می کنیم.

16 مرداد 1402

گوی های مرموزی که در سراسر زمین پخش شدند، ردپای فرازمینی ها؟، عکس

گوی های Klerksdorp که با نام های Moqui Marbles یا Ottosdal Spheres نیز شناخته می شوند، مجموعه ای از اجسام کروی مرموز هستند که در آفریقای جنوبی یافت شده اند. این مصنوعات عجیب و غریب با قدمت تقریباً 3 میلیارد سال، دانشمندان، باستان شناسان و زمین شناسان را به طور یکسان متحیر...

12 مرداد 1402

کاهش تعرفه واردات موبایل مسافری و پستی

تعرفه واردات انواع گوشی های تلفن همراه در سال 1402 و در قالب رویه های تجاری، مسافری و پستی تعیین شد.

10 مرداد 1402

پرفروش ترین گوشی ها در شش ماه اول سال 2023

گجت نیوز نوشت: فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2023، نسبت به سال گذشته کمی اُفت کرد؛ اما سامسونگ همچنان پرفروش ترین شرکت سازنده موبایل است.

8 مرداد 1402

حضور نیرو های داوطلب در کتابخانه را تجربه کنیم

نجمه سیددخت در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، درباره ترجمه کتاب نو از داوطلب کتابخانه تا حامی کتابخانه؛ بهره گیری از قدرت مشارکت اجتماعی اظهار کرد: این کتاب، سال 2018 منتشر شده و فرودین ماه سال جاری، وارد بازار کتاب شده است. انتشارات چاپار این کتاب را در...

7 مرداد 1402
تعداد: (363)