خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد

به گزارش وبلاگ دریا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت ملی خانه تاریخی حاتمی در بروجرد اطلاع داد.

خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد

به گزارش وبلاگ دریا عطا حسن پور، امروز ششم شهریورماه در جمع وبلاگ دریا اظهار کرد: به منظور حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی، فرهنگی استان خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد.

وی بیان نمود: پس از پیگیری های اجرا شده به وسیله این اداره کل و تفویض اختیار از سوی وزارت میراث فرهنگی به استان ها، روند ثبت ملی آثار تسریع شده و خانه تاریخی حاتمی به شماره 3911 در بروجرد در لیست آثار ملی به ثبت رسید.

حسن پور با بیان اینکه خانه حاتمی از جمله خانه های تاریخی در مجموعه طباطبایی های شهر بروجرد است که در سالیان گذشته به وسیله اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تملک شده اضافه نمود: این خانه تاریخی با مساحتی حدود 1300 مترمربع دارای تزئینات چوبی و گچی بوده که در نوع خود بی نظیر و منحصربه فرد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان قدمت خانه تاریخی حاتمی را مربوط به دوره صفویه دانست و بیان نمود: معماری این خانه که در دو طبقه ساخته شده، دو بخشی است که در وسط این بنا در طبقه بالا یک ایوان بلند به ارتفاع شش متری با دو ستون چوبی وجود دارد و چند اتاق، تالار، پس تالار و راه پله های قدیمی نیز در آن ساخته شده است.

وی افزود: خانه حاتمی بروجرد از نظر معماری یکی از متفاوت ترین خانه های تاریخی بروجرد بوده که در خیابان صفا واقع شده است.

منبع: دنیای سفر

به "خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تاریخی حاتمی بروجرد ثبت ملی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید