چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

به گزارش وبلاگ دریا، با گذشت زمان و در نتیجه ورود مواد و مصالح ساختمانی، چربی و آب صابون، گرد و خاک به چاه، بر روی بدنه و کف آن چندین لایه تشکیل می گردد و به نوعی لجن تشکیل می گردد، به این ترتیب جذب آب به درون چاه دچار اشکال می گردد و چاه به طور مرتب دچار گرفتگی می گردد. با تشکیل لایه های اضافی بر کف و بدنه چاه علاوه بر ایجاد مشکل در جذب آب، بوی بسیار بدی از آن خارج می گردد. بوی بد چاه با تخلیه آن رفع نمی گردد و حتما ضروری است لایروبی آن اجرا شده تا لایه های لجن کاملا از چاه جدا شده و بدنه و کف چاه تمیز گردد. لایروبی چاه از جمع شدن حشرات، موش و جانوران موذی جلوگیری می نماید. انجام لایروبی منظم و دوره ای چاه باعث بهبود شرایط زیست محیطی می گردد.به همین منظور ضروری است با انجام عملیات لایروبی چاه فاضلاب به صورت منظم و دوره ای لایه های اضافی قرار گرفته در دیواره ها و کف از بین رفته تا کارایی آن بهبود پیدا کند و از مسائل محیط زیستی هم پیشگیری به عمل آید.

چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟

شرکت فراز سرویس با داشتن سال ها تجربه در زمینه لوله بازکنی و تخلیه چاه، بعلاوه با بهره گیری از نیروهای متخصص و متبحر آماده ارائه خدمات لایروبی چاه، چاه بازکنی و لوله بازکنی به شهروندان عزیز ساکن در تهران و کرج است و با داشتن 5 شعبه در تهران و 2 شعبه در کرج، می تواند در کمتر از نیم ساعت تیم سرویس را جهت ارائه خدمات به محل ارسال کند.

روش های لایروبی چاه

برای لایروبی چاه روش های مختلفی وجود دارد که با توجه به قدمت چاه، در نظر گرفتن هزینه و زمان می توان روش مناسب برای لایروبی چاه مورد نظر را انتخاب کرد.

  1. لایروبی چاه با استفاده از نیروی انسانی

در این روش لایروبی، نیروی انسانی به درون چاه رفته و با بیلچه و کلنگ تمام چربی ها و لجن های سفت تشکیل شده بر دیواره چاه را جدا نموده داخل بشکه ای می ریزد و با خود به خارج از چاه حمل می نماید. این روش لایروبی بسیار سنتی و قدیمی است و به کسی که این فرایند را انجام می دهد، مقنی گفته می گردد.

  1. لایروبی با روش سپتیک تانک

در این روش لایروبی هم از نیروی انسانی و هم از ماشین آلات مکنده و تانک های مخصوص استفاده می گردد برای همین هزینه لایروبی چاه در این روش گران تر است. پس از تخلیه فاضلاب درون سپتیک فاضلاب، درب آن باز می گردد و فردی مجرب وارد سپتیک می گردد. فرد لایروب با استفاده از ابزار مخصوص اقدام به تراشیدن و لایروبی لایه های فاضلاب درون سپتیک می نماید. با این کار تمام مواد اضافی درون سپتیک خارج می شوند و سپتیک فضای بیشتری برای دریافت فاضلاب خواهد داشت.

شرکت های تخلیه چاه با استفاده از ابزارهای مناسب، این کار را انجام می دهند. آنها با استفاده از تانکرهای تخلیه چاه، پمپ مکنده تخلیه چاه، پمپ ساکشن و پمپ لجن کش به راحتی می توانند این کار را انجام دهند. با استفاده از تانکرِ مکنده تخلیه چاه به راحتی می توان فاضلاب سپتیک ها را تخلیه کرد.

  1. لایروبی چاه با استفاده از منهول ها

منهول اتاقکی کوچک است که در راه لوله های فاضلاب قرار می گیرد و امکان دسترسی به لوله های فاضلاب و آنالیز شرایط آنها را در اختیار فرد قرار می دهد. منهول به معنی آدم رو است. امروزه در هر کوچه و خیابان تعداد زیادی منهول فاضلاب وجود دارد و افراد به وسیله آن اقدام به آنالیز شرایط شبکه فاضلاب می نمایند.

روش لایروبی منهول به این صورت است که درب منهول را باز می نمایند و فردی به داخل آن می رود. فرد لایروب درون منهول را لایروبی نموده و تمیز می نماید. فردی که برای لایروبی وارد منهول می گردد باید سوسک های آنرا از بین ببرد و فاضلاب های درون آن را لایروبی کند. لایروبی منهول های فاضلاب کار مهمی است. اگر منهول به خوبی لایروبی نگردد، در آینده حجم فاضلاب درون آن بیشتر می گردد و سوسک های بیشتری در آن رشد می نمایند. در این صورت منهول خود تبدیل به منبع کثیف و فاضلاب می گردد.

چه زمانی باید برای لایروبی چاه فاضلاب اقدام کرد؟

اگر شما هم برایتان این سوال پیش آمده است که چه زمانی باید برای لایروبی چاه فاضلاب اقدام کرد؟ یا اینکه آیا در مناطقی که به فاضلاب مرکزی متصل هستند، لازم است که نسبت به لایروبی چاه فاضلاب اقدام گردد یا خیر؟ در پاسخ باید گفت، در حالت کلی نمی توان به طور قطعی معین کرد که هر چند ماه یا چند سال لازم است که لایروبی و کف تراشی چاه انجام گردد. چون نوع چاه و محیط حفر آن (صنعتی یا مسکونی) و بعلاوه مقدار استفاده از آن بر زمان لایروبی تاثیرگذار است، اما با مشاهده بعضی نشانه ها می توان به لزوم لایروبی چاه پی برد.

پر شدن مکرر چاه فاضلاب و حوضچه سپتیک، استشمام بوی بد فاضلاب و عدم برطرف آن و گرفتگی های مداوم لوله فاضلاب از جمله نشانه هایی هستند که معین می نمایند لایروبی لازم است. بنابراین در صورت مشاهده هر کدام از این موارد لازم است به لایروبی چاه فاضلاب اقدام کنید.

خدمات شرکت فراز سرویس برای لایروبی چاه فاضلاب

شرکت فراز سرویس از پیشرفته ترین و مجهزترین دستگاه ها برای لایروبی چاه استفاده می نماید. بنابراین با خیال راحت می توانید کار را به یک شرکت متعهد و متخصص بسپارید. فراز سرویس به صورت شبانه روزی علاوه بر تهران خدمات لوله بازکنی در کرج را به صورت فوری و تضمینی ارائه می نماید. برای ثبت سفارش می توانید با شماره تماس های معرفی شده در بخش تماس با ما سایت به آدرس farazservice.com تماس گرفته و یا در سایت فرم سفارش آنلاین را تکمیل کنید تا سرویس کاران فراز سرویس در کمتر از نیم ساعت به محل مورد نظر شما برسند و خدمات لوله بازکنی، چاه بازکنی، لایروبی و … را انجام دهند.

منبع: اتاق

به "چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید چاه فاضلاب را لایروبی کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید