یک هتل، مانع ثبت جهانی غارعلیصدر

به گزارش وبلاگ دریا، همدان مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر گفت: ساخت هتل در کنار غارعلیصدر ثبت جهانی آن را با مشکل روبرو نموده است.

یک هتل، مانع ثبت جهانی غارعلیصدر

غلامحسین تقوی دوشنبه 7 بهمن در جمع وبلاگ دریا، با بیان اینکه امنیت یکی از پارامترهای مهم در بحث گردشگری است، گفت: همدان از استان های سرآمد در این حوزه است و برای سرمایه گذاری استانی امن محسوب می گردد.

همدان به عنوان کریدور ارتباطی شمال و غرب کشور می تواند سرریز جمعیت تهران را به سمت خود بکشاند که البته عملی شدن این امر به برجسته کردن و تبلیغات احتیاجمند است و استعدادهای بالقوه آن به شکوفایی رسیده و محلی سرشار از آسایش برای عموم مردم ایران باشد.

وی با تأکید بر اینکه گردشگران همدان افراد شاخصی هستند، اظهار کرد: ماندگاری گردشگران غار سیاحتی علیصدر در همدان ساختار مناسب تری را می طلبد و باید استانداردسازی در سطح بین المللی انجام گیرد.

تقوی با اشاره به اینکه جهت غار سیاحتی علیصدر به عنوان پل ارتباطی همدان و علیصدر احتیاج به ارتقا دارد، گفت: این جهت مانند بعضی از جاده های کشور ایمن نیست و سرعت و ضریب ایمنی آن پایین است بنابراین برای جذب گردشگر بیشتر ضرورت دارد، ایمن تر گردد تا به بخش گردشگری آسیب نرسد.

وی در ادامه با اشاره به رویداد ایران باشکوه بیان نمود: این جشنواره اتفاق خوبی است و باید کوشش کنیم با این رویداد گردشگران را در فصل زمستان به همدان بیاوریم و ظرفیت های استان را به آن ها معرفی کنیم که در این راستا شرکت سیاحتی علیصدر تخفیف 50 درصدی را از تاریخ 4 تا 20 بهمن را برای این مجموعه و مجتمع های عباس آباد در نظر گرفته است همچنین شرکت سیاحتی علیصدر از 22 تا 27 بهمن در جشنواره گردشگری که در تهران برگزار خواهد شد، حضور پیدا می نماید.

تقوی با اشاره به اینکه شرکت سیاحتی علیصدر آماده همکاری و سرمایه گذاری با شرکت های خارجی است، بیان کرد: ضروری است طرح جامع علیصدر بازنگری گردد چرا که اجرایی کردن طرح باید قابلیت اجرایی داشته باشد و با مصوب شدن طرح جامع بسته های سرمایه گذاری نیز آماده خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: ماندگاری گردشگر در استان همدان و علیصدر کم است و با این طرح می توان ماندگاری گردشگر را افزایش داد و علاوه بر این از طریق گردشگران علیصدر برای دیگر نقاط استان نیز فرصت ایجاد کرد و ایجاد ثروت مناسبی برای کل استان رقم بخورد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در ادامه سخنانش از پیگیری چهاربانده شدن جاده علیصدر اطلاع داد و گفت: سالانه حدود 600 هزار گردشگر از این غار بازدید می نمایند.

وی درباره وجود خانه مسافر، مهمانسرا و خانه های بومگردی در منطقه علیصدر نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر 34 واحد اقامتی در مجموعه عباس آباد و حدود 100 واحد اقامتی در علیصدر در حال خدمت رسانی هستند.

تقوی درباره ثبت جهانی غارعلیصدر بیان نمود: ساخت هتل در کنار غار ثبت جهانی آن را با مشکل روبرو نموده است و اگر میراث فرهنگی حاضر باشد هتل را به قیمت کارشناسی به علیصدر بفروشد، طبقات اضافی آن را حذف می کنیم.

وی با اشاره به اینکه متولی ثبت جهانی غار علیصدر میراث فرهنگی است، ادامه داد: مشاور در طرح جامع ملزم است تمامی ضوابط و جنبه های ثبت جهانی غار را در طرح پیش بینی کند تا مسئله ای برای این امر به وجود نیاید.

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر نیز در ادامه با بیان اینکه حرفه ای بودن گردشگری از ضرورت های این حوزه به شمار می آید و انعکاس درست اخبار نیز در این امر مؤثر است، گفت: حدود 30 تا 40 درصد مسافران از غار علیصدر بازدید می نمایند و وارد شهر همدان نمی شوند و ضروری است سیاستگذاری انجام گردد تا مسافران را به شهر همدان بیاوریم.

منبع: دنیای سفر

به "یک هتل، مانع ثبت جهانی غارعلیصدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هتل، مانع ثبت جهانی غارعلیصدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید