ارائه مشاوره های رایگان بیمه ای به شرکت های دانش بنیان

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از استفاده بیش از 850 شرکت دانش بنیان از معافیت های بیمه ای خبر داد.

ارائه مشاوره های رایگان بیمه ای به شرکت های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، محمد صاحبکار خراسانی با اشاره به معافیت های بیمه ای ذیل بخشنامه 12/14 سازمان تأمین اجتماعی گفت: با همکاری سازمان تأمین اجتماعی، بخشنامه 12/14 این سازمان در اواخر سال 1397 صادر شد و بر این اساس تمامی قراردادهای دانش بنیان که به تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برسد، از پرداخت حق بیمه قراردادها معاف شده اند.

صاحبکار خراسانی ادامه داد: از سال 97 که معافیت پرداخت حق بیمه قراردادهای دانش بنیان به جریان افتاد، بیش از850 شرکت دانش بنیان توانستند از معافیت های بیمه ای بهره مند شوند.

به گفته وی، متقاضیان برای استفاده از این معافیت باید موارد خواسته شده در فرم درخواست را که اعم از موضوع قرارداد، نام کارفرما، تاریخ آغاز و انتها و مبلغ قرارداد است را تکمیل و در ادامه فایل تصویر قرارداد و تصویر نامه اتمام را بارگذاری و پس از بازبینی کلیه اطلاعات وارد شده، درخواست خود را ثبت کنند.

شعبات تخصصی بیمه تامین اجتماعی در کشور دایر می شود

رئیس مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین به ایجاد شعبات تخصصی بیمه برای شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: به منظور یکپارچگی در اجرای قوانین و رسیدگی تخصصی به امور بیمه ای شرکت های دانش بنیان، شعبه های خاصی در تهران، اصفهان، خوزستان، فارس، بوشهر، اردبیل، زنجان، مازندران و قزوین تعیین شده است که اطلاعات آنها در سایت Daneshbonyan.ir آمده است و شرکت های دانش بنیان در صورت تمایل می توانند با مراجعه به واحد درآمد شعبات معرفی شده در هر استان، نسبت به انتقال کد کارگاهی و دیگر امورات بیمه ای خود اقدام کنند.

صاحبکار خراسانی ابراز امیدواری کرد با همکاری ادارات کل بیمه تامین اجتماعی در سایر استان ها، این شعبات تخصصی در تمامی استان ها دایر می شود.

بیمه های بازرگانی در 4 شاخه به شرکت های دانش بنیان ارائه می شود

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات فناوری با اشاره به اینکه خدمات بیمه ای برای شرکت های دانش بنیان به همین جا ختم نمی شود افزود: تفاهم نامه معاونت علمی و شرکت بیمه ایران خدمت دیگری است که مرکز شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

صاحبکار در ادامه گفت: براساس تفاهم نامه با بیمه ایران، بیمه های بازرگانی همراه با تخفیف در چهار شاخه مسئولیت (کارفرما، حرفه ای و کالا)، تکمیلی درمان، آتش سوزی و مهندسی برای شرکت های دانش بنیان صادر می شود و شرکت های متقاضی می توانند با مراجعه به کنندگی های بیمه ایران این بیمه نامه ها را تهیه کنند.

وی بیمه مسئولیت کالا را یکی از مهم ترین شاخه های بیمه مسئولیت برشمرد و خاطرنشان کرد: مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان برای ترغیب شرکت های دانش بنیان با درآمد کمتر از 100میلیارد ریال به استفاده از این بیمه نامه، از خرید بیمه نامه های مسئولیت کالا تا سقف 300 میلیون ریال حمایت می کند.

ارائه مشاوره های رایگان در حوزه بیمه به شرکت های دانش بنیان

رئیس مرکز شرکت ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به قوانین و بخشنامه های متعدد بیمه ای و نیاز شرکت های دانش بنیان به دانستن این موارد گفت: از سال 1394 خدمات مشاوره ای رایگان بیمه ای برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شد که در سال 1398 چیزی نزدیک به 260 شرکت از مشاوره های بیمه ای مرکز دانش بنیان استفاده کردند.

صاحبکار خراسانی همچنین خاطرنشان کرد: با تمام تلاش هایی که مرکز شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان برای کاهش مسائل بیمه ای شرکت های دانش بنیان انجام داده است اما همچنان برخی از مسائل برای شرکت ها وجود دارد که بایستی با همت و تلاش مضاعف این مسائل در سال های آینده به حداقل برسد و شرکت های دانش بنیان با آسودگی بیشتر بتوانند به فعالیت های خود بپردازند.

منبع: اقتصاد ایران

به "ارائه مشاوره های رایگان بیمه ای به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه مشاوره های رایگان بیمه ای به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید