از جشنواره های دیدنی روسیه بیشتر بدانید

به گزارش وبلاگ دریا، از جشنواره های دیدنی روسیه می توان به جشن سال نو و کریسمس، جشنواره مجسمه های یخی، جشنواره کتاب مسکو و جشنواره آفیشا پیک نیک اشاره نمود که نشان از فرهنگ غنی و متنوع این کشور دارد.

از جشنواره های دیدنی روسیه بیشتر بدانید

بیش از 160 گروه مختلف از فرهنگ ها و قومیت های مختلف در روسیه زندگی می نمایند که همین موضوع نشان می دهد روسیه از نظر تنوع فرهنگی یکی از متنوع ترین کشورهای دنیا است. گردشگران با شرکت در تور روسیه و حضور در این جشنواره ها می توانند با زیباترین و جالب ترین سنت های روسی و فرهنگ غنی کشور و مردم آن آشنا شوند. این جشنواره ها ریشه در میراث مسیحیت مشترک بین اروپا و آمریکا دارند، هر چند در روسیه به شکل متفاوتی جشن گرفته می گردد و همین موضوع یکی از ویژگی های متمایز این مراسم ها است.

1. جشن سال نو

با توجه به اینکه جشن سال نو در همه کشورهای دنیا برگزار می گردد، شاید کنجکاو شوید که فرق آن با سایر جشن های سال نو در چیست. درواقع این رویداد، بزرگ ترین جشن روسیه به شمار می رود و کیفیت برگزاری آن نشان می دهد که ادامه سال را چطور سپری خواهید کرد. به همین علت همه مردم لباس نو می پوشند، نوشیدنی می خورند و تا صبح را به خنده و شادی در کنار خانواده و دوستان می گذرانند. نورپردازی درخت سال نو و آتش بازی بخشی از این مراسم است.

2. جشنواره بین المللی فیلم مسکو

جشنواره بین المللی فیلم مسکو یک جشنواره بین المللی است که نخستین دوره آن در سال 1935 به دستور استالین رهبر شوروی و به عنوان رقیبی برای جشنواره فیلم ونیز برگزار گردید و از سال 1959 به صورت منظم در شهر مسکو در سرانجام ماه ژوئیه هر سال برگزار می گردد. این جشنواره یکی از معتبرترین و قدیمی ترین جشنواره های بین المللی فیلم در سراسر دنیا به شمار می رود.

3. جشنواره مجسمه های یخی

جشنواره مجسمه های یخی در روسیه، همه ساله پیش از تعطیلات ژانویه برگزار می گردد. یکی از مسائل این جشنواره عموما تغییرات ناگهانی آب و هوا است که گاهی اوقات باعث از بین رفتن این آثار می گردد؛ بازدیدنمایندگان این جشنواره نیز باید شرایط خاص آب و هوایی را در نظر بگیرند و جهت سرما نخوردن، پوشش گرم داشته باشند.

4. جشن کریسمس

برخلاف کشورهای غربی، در روسیه هفتم ژانویه را به عنوان روز کریسمس جشن می گیرند. کریسمس نسبت به جشن سال نو از اهمیت کمتری برخوردار است، هرچند که این بدان معنا نیست که مردم روسیه آن را جشن نگیرند. در اینجا نیز مردم به کلیسا می فرایند و با خانواده خود دیدار می نمایند.

5. جشن روز پیروزی

جشن روز پیروزی به مناسبت شرکت روسیه در جنگ دنیای دوم برگزار می گردد و شامل رژه به دور میدان سرخ است. این میدان در مسکو واقع شده است و بزرگ ترین میدان روسیه محسوب می گردد.

6. جشن روز تاتیانا

مردم روسیه در 25 ژانویه، روز تاتیانا یا همان روز دانشجو را جشن می گیرند. این روز به احترام سنت تاتیانا که در قرن سوم زندگی می کرد و به خاطر اعتقاداتش به مذهب ارتدوکس کشته شد، نامگذاری شده و جزو تعطیلات مذهبی این کشور است.

7. جشنواره زمستانی روسیه

از آنجا که روسیه، سخت ترین و سردترین زمستان های دنیا را دارد، جشنواره های زمستانی متعددی در آن برگزار می گردد. وقتی دما به زیر صفر می رسد، این جشن ها نیز آغاز می گردد. از این میان می توان به جشنواره زمستانی روسیه اشاره نمود که از 25 دسامبر تا 5 ژانویه نه تنها در مسکو، بلکه در کل روسیه برگزار می گردد.

8. جشنواره شب های سفید سن پترزبورگ

جشنواره شب های سفید سن پترزبورگ، یک مراسم موسیقی و هنری بین المللی است که هر سال در ماه مه آغاز و در ماه جولای به سرانجام می رسد. این جشنواره معمولا با نمایش ستارگان شب سفید در تئاتر مارینسکی آغاز می گردد و این رویداد فوق العاده ترکیبی از نمایش آثارهنری تاریخی، آثار معاصر، باله، اپرا و موسیقی کلاسیک است و بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت می نمایند. مهم ترین بخش این جشنواره اسکارلت سنت نام دارد و شامل نمایش خیره نماینده آتش بازی و مبارزه دزدان دریایی روی رودخانه نوا (River Neva) است.

9. جشن روز زن در مسکو

جشن روز بین المللی زن در ماه مارس برگزار می گردد و یکی از جشنواره های مهم این کشور است. در این روز گروه های زنان از کل شهر در مسکو رژه می فرایند، کمپین برگزار می نمایند و با راهپیمایی خود در پی دنیایی بهتر و با رعایت تساوی بیشتر برای زنان هستند.

10. جشنواره کتاب مسکو

جشنواره کتاب میدان سرخ مسکو، یک رویداد سالانه است که به فرهنگ کتاب خواندن می پردازد، برترین ناشران محلی را معرفی نموده و امکان خرید کتاب را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نماید. علاوه بر این بازدیدنمایندگان می توانند در کلاس هایی شرکت نمایند و به بعضی از نویسندگان مشهور روسی گوش نمایند. این جشنواره شامل موضوعات مختلفی نظیر کتاب های داستان، غیرداستان، کتاب های الکترونیکی، کتب آموزشی و بچه ها، کتب قدیمی و دست دوم می گردد. ضمناً موزه های مشهور روسی، کاتالوگ ها و پروژه های منتشر شده خود را در این محل عرضه می نمایند. کنسرت ها و اجراهای زنده در طول جشنواره نیز بر جذابیت آن می افزاید. این نمایشگاه از 3 تا 6 ژوئن 2018 پذیرای دوستداران کتاب است.

11. جشنواره گل مسکو

جشنواره بین المللی گل مسکو، بهشتی برای مشتاقان طراحی منظر به شمار می رود. طراحان شناخته شده و تازه کار منظر در این جشنواره، برای کسب جایزه اصلی از داورهای بین المللی، آثار خود را ارائه می نمایند. این نمایشگاه از 29 ژوئن تا 8 جولای 2018، مرکز شهر را به یک باغ بزرگ از گل های زیبا تبدیل می نماید.

12. جشنواره راک مسکو

جشنواره راک پارک لایو (Park Live rock festival) بین بازدیدنمایندگان خارجی و مردم محلی هواداران زیادی دارد و این رویداد سالانه در طول شش سال فعالیت خود، پیروز شده است با اجرای ستارگان راک محلی و مشهور دنیای، جایگاه بین المللی پیدا کند. این جشنواره از 27 تا 29 جولای 2018 برگزار می گردد.

13. جشن روز مسکو

جشن روز مسکو رویدادی سالانه است که به مناسبت ساخته شدن این شهر، در اولین شنبه ماه سپتامبر هر سال جشن گرفته می گردد. این جشن محبوب ترین جشن روسیه در میان بچه ها روسی و یکی از برترین جشن های خاطره ساز هر شهفرایند روسی است. به عنوان مثال مسکو در سال 2017، 870 ساله شد و برای بزرگ داشت این رویداد، مسئولان شهر تصمیم گرفتند یک جشنواره 10 روزه را تحت عنوان مسکو شهری تاریخ ساز است برگزار نمایند. به این ترتیب رودیدادهای متعدد، سخنرانی ها، نمایش ها و بازارهای خیابانی با هدف گرامیداشت تاریخ مرکز روسیه برگزار می گردد. انواع موسیقی، اندازه زیادی غذا و هنر مدرن و البته آتش بازی های خارق العاده نیز بخشی از جشن روز مسکو را تشکیل می دهد. در این روز معمولا بازدید از بسیاری از موزه ها، فضاهای هنری، بناهای تاریخی و گالری ها هم برای شهفرایندان مسکو و هم مسافران رایگان است.

14. جشنواره غذای مسکو

سالیان متمادی است که جشنواره بین المللی غذا در مسکو برگزار می گردد. 30 رستوران برتر شهر هر سال در این برنامه شرکت می نمایند و برترین غذاهای خود را به بازدیدنمایندگان ارائه می دهند. با حضور در این جشنواره می توانید از منوی مخصوصی که فقط برای این مراسم تهیه شده است، غذاهای خوشمزه و فوق العاده ای را امتحان کنید و علاوه بر این می توانید از سرآشپزهای حرفه ای، طرز تهیه غذاها را یاد بگیرید. برگزاری کنسرت ها، کلاس های آموزشی، اجراهای نمایشی و فعالیت بچه ها را می توان به عنوان فعالیت های متفرقه این جشنواره محسوب کرد. 26 تا 29 جولای 2018 زمان برگزاری این جشنواره اعلام شده است.

15. جشنواره آفیشا پیک نیک

جشنواره تابستانی آفیشا پیک نیک، بزرگ ترین جشنواره فضای باز مسکو به شمار می رود که مناسب عاشقان غذا و موسیقی است. هر سال بر وسعت این جشنواره اضافه می گردد و به همین علت از سالن های کنسرت و ورزشگاه ها، به موزه و ذخیره کولومنسکویه (Kolomenskoe Museum. Reserve) منتقل شد. این موزه در گذشته جزو املاک سلطنتی بود که به ثبت میراث دنیای یونسکو رسیده است. علاوه بر چندین محل اجرای موسیقی، غرفه های متعددی برای ارائه غذاهای محلی، محوطه بازی و سخنرانی برای بازدیدنمایندگان فراهم شده و 4 آگوست 2018 زمان برگزاری این مراسم است.

منبع: کجارو / worldatlas.com / lonelyplanet / festivals.contentcreatorz.com / fa.wikipedia.org

به "از جشنواره های دیدنی روسیه بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از جشنواره های دیدنی روسیه بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید