زیباترین مرکز های دنیا

به گزارش وبلاگ دریا، سفر به مرکز یک کشور ممکن است مقداری هزینه بیشتری را برای شما داشته باشد اما اگر عاشق سفر باشید مطمئناً این مقاله برای شما مهیج است.

زیباترین مرکز های دنیا

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از مگلی؛ زندگی کردن، فقط به معنای اقامت در یک مکان نیست. همان طوری که جرج برنارد می گوید: زندگی مانند یک کتاب است و کسی که مسافرت نمی نماید، فقط در کتابش یک صفحه وجود دارد .

جوانان امروزی ظاهراً بر طبق همین سخن زندگی می نمایند. اگر وقت و پول کافی داشته باشید، می توانید به راحتی اطلاعاتی را در خصوص مکان مورد علاقه خود به دست آورده و سفر خود را شروع کنید.

در گذشته، مردم تمایل داشتند که تمام سال های زندگیشان را در وطن خود بمانند و پس از بازنشستگی، به شهرها و کشورهای دیدنی سفر نمایند. ولی امروزه، تمایل به زندگی در کشورهای بیگانه افزایش پیدا نموده است. در این جا می خواهیم 25 شهر و مرکز عظیم را برای عاشقان سفر معرفی کنیم.

  1. هلسینکی

عظیمترین شهر و مرکز فنلاند می باشد. آب و هوا در آن جا بسیار عالی و مطبوع است. فرصت های کاری فراوانی در این شهر وجود دارد. هلسینکی، برای جوانان مانند یک بهشت است، مخصوصاً اگر به زبان های اروپایی آشنا باشند.

این شهر مرکز مهم سیاسی، مالی، آموزشی و فرهنگی فنلاند می باشد. بعلاوه دارای مکان هایی است که می توانید از آن جا، تمام شهر را نظاره کنید.

  1. زوریخ

زوریخ یکی از ثروتمندترین شهرها در اروپا است. اگر محدودیت مالی دارید، زندگی در این شهر ممکن است برایتان سخت باشد. هوای مطبوع و دلنشین این شهر سوئیسی، آن را به یکی از بهترین شهرهای دنیا تبدیل نموده است.

این شهر همواره در رتبه بندی شهرهای ممتاز، در رده های بالا قرار داشته و جوانان با اطمینان خاطر می توانند در آن زندگی نمایند.

  1. پراگ

شهری دارای مرکزیت مالی و سیاسی در قلب اروپا است. پراگ، مرکز جمهوری چک و دارای ده ها موزه اصلی و سالن تئاتر، گالری هنری، سینما و دیگر نمایشگاه های تاریخی است.

شانس در امان ماندن از خرابی و جنگ در قرن بیستم، باعث شد که این شهر یکی از مقاصد گردشگری برتر دنیا باشد.

پراگ در رده پنجم شهرهای پر بازدید؛ پس از لندن، پاریس، استانبول و رم می باشد.

  1. ونکوور

شهری که هرگز در رده بدی قرار نداشته و یکی از بهترین شهرها جهت زندگی در روی زمین در دهه گذشته بوده است. این شهر می تواند مورد توجه جوانان برای زندگی کردن باشد.

این شهر از تنوع فرهنگی متنوعی از اروپا، آسیا و اسپانیا برخوردار است. جوانان جهت تجربه فرهنگ های مختلف، احتیاج به گذراندن وقت زیادی در این شهر دارند. با این حال، ونکوور جهت زندگی، شهر نسبتا گرانی است.

پس اگر تصمیم دارید که به این شهر مهاجرت کنید، خودتان را مهیا و آماده کنید.

  1. ادینبرگ

این شهر مرکز کشور اسکاتلند است و به اسم آتن شمال شناخته می شود. ادینبرگ دارای مدارس، دانشکده ها و دانشگاه هایی بسیار ممتاز و برجسته است. پس اگر شما تصمیم دارید که تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه بدهید، ادینبرگ مطمئنا مکان خوبی خواهد بود.

این شهر هر ساله در ماه آگوست، میزبان عظیمترین فستیوال هنری در دنیا است. بعلاوه فستیوال های دیگری سالانه در این شهر برگزار می شوند. این شهر دارای تاریخ ادبیاتی غنی است و در طول سال شاهد فعالیت های ادبی زیادی در آن خواهیم بود. پس جوانانی که قصد نویسنده شدن دارند، باید به این شهر مهاجرت نمایند.

شهری که از طرف یونسکو در سال 2004، مقام اول ادبیات را کسب کرد.

  1. رم

معمولا به نام شهر ابدی از آن یاد می شود. شهری که مرکز ایتالیا است و از لحاظ فرهنگی و بعلاوه داشتن بناهای تاریخی فراوان، غنی ترین شهر در دنیا به تعداد می آید.

یکی از پر بازدیدترین شهرها در دنیا بوده و اولین و اصلی ترین مرکز دوره رنسانس ایتالیا محسوب می شود. رم منزلگاه یادواره های تاریخی مانند موزه ها و سالن آمفی تئاتر واتیکان است.

این شهر به واسطه وجود تعداد زیادی مکان تاریخی و آثار هنری مبهم و رمز آلود، مورد توجه جوانان نسل تازه که در پی گذشته و هنر هستند، قرار می گیرد.

  1. کیپ توون

کیپ توون یکی از منحصر به فردترین شهر های آفریقایی در این فهرست و یکی از امن ترین آن ها است. برای بیشتر جوانان شهری ایده ال می باشد.

تمایز جغرافیایی در این شهر بسیار جالب است، به گونه ای که پس از طی کردن مسیری در قله های کوه های مختلف، با ساحلی زیبا رو به رو می شوید. جمعیت این شهر زیاد نبوده و شهری بسیار خوش آب و هوا است.

  1. ژنو

دومین شهر سوئیس در این فهرست می باشد. معمولا از ژنو به اسم شهر صلح در دنیا نام می برند. این شهر در دوران های مختلف درگیر جنگ نبوده و بیشتر سازمان های صلح طلب مانند: سازمان ملل و صلیب سرخ، در آن فعالیت دارند.

این شهر یکی از گران ترین شهرهای دنیاست. با این حال، شما در این شهر می توانید از یک زندگی استاندارد و در حد عالی برخوردار شوید. جوانانی که جویای فعالیت در سازمان های بشر محبت آمیز و غیر دولتی هستند، می توانند در سطوح بین المللی در این شهر فعالیت نمایند.

  1. سیاتل

این شهر در ایالات متحده و در استان واشنگتن قرار گرفته است. سیاتل شهر بندری اصلی و یک دروازه ورودی تجاری برای آسیا است. این شهر به نام شهر زمرد سبز هم شناخته می شود.

بعلاوه به علت قرار گرفتن سه کارخانه مشهور فراوری قهوه در سیاتل، این شهر به وسیله طرفداران قهوه شناخته شده است.

اقتصاد این شهر به نظر آرام و متعادل می باشد و جوانان طبق توانایی ها و مهارت هایشان می توانند از فرصت کاری مناسب در آن برخوردار باشند.

در این شهر مکان های مختلفی از جمله: گالری های هنری، موزه ها، پارک های طبیعی و مراکز اجتماعی برای بازدید نمایندگان وجود دارد.

  1. بارسلونا

یکی از اصلی ترین مراکز مالی و فرهنگی واقع در جنوب غربی اروپا می باشد و خانه ساگاردا فامیلیا - نماد بین المللی این شهر است.

بعلاوه مکان های تاریخی و فرهنگی قدیمی بسیاری در این شهر وجود دارد. از سال 2011 به اسم شهر هوشمند شناخته می شود و برای جوانانی که می خواهند نامشان در عرصه تکنولوژی مطرح شود، شهر مناسبی است.

  1. اسلو

اسلو شهریست که به نام مرکز علم دریانوردی شناخته می شود. در این شهر می توان با شرکت های عظیم کشتی رانی، کارگزاران و فعالان این عرصه آشنا شد. بعلاوه به علت فرصت های کاری فراوانی که در این شهر وجود دارد، مکان بسیار مناسبی برای جوانانی است که در پی عایدی های کلان می باشند.

  1. سالوادور

مرکز و بندرگاه برجسته تجاری ملی در برزیل است. این شهر، تنها شهر آمریکای جنوبی است که در این فهرست قرار گرفته است. سالوادور به خاطر آشپزی منحصر به فرد، موسیقی و معماریش در بین مردم بسیار معروف است.

برای افرادی که بخواهند با برزیل آشنا شوند، بهترین گزینه سفر است. براساس نظرسنجی روزنامه گاردین در سال 2007، پورتو بارا سومین ساحل زیبای دنیاست و در سالوادور قرار گرفته است. تعدادی ساحل زیبای دیگر هم در این شهر ساحلی وجود دارد.

  1. ملبورن

به اسم شهر باغ ها شناخته می شود و مرکز فرهنگی استرالیا است. در سال 2008، به علت حضور دانشگاه های ممتاز، ملبورن به اسم چهارمین شهر برتر دنیا برگزیده شد. این شهر برای جوانانی که در پی تحصیلات عالیه هستند، مقصد خوبی است. ملبورن مرکز اصلی انجام کارهای هنری است.

این شهر دارای نهادهای فرهنگی برجسته است و برای جوانانی که عاشق کارهای هنری هستند، شهر مناسبی است. شهری با تنوع قومیتی مختلف و که نسبت به شهرهای دیگر استرالیا، برای زندگی به هزینه کمتری احتیاج دارد.

  1. ویینا

مرکز کشور اتریش بوده و به نام شهر موسیقی و رؤیا شناخته می شود. این شهر به علت داشتن تاریخ، فرهنگی غنی و شرایط مالی عالی، قابل سکونت ترین شهر در دنیاست.

ویینا مقصد بیشتر سمینارها وکنفرانس های بین المللی است و در دهه های گذشته، به اسم شهری نو و مدرن، در فهرست بهترین شهرهای دنیا قرار داشته است.

  1. فرانکفورت

این شهر به اسم دومین شهر عظیم آلمان، مرکز مالی و حمل و نقل اروپا محسوب می شود. این شهر ممکن است محیطی با آرامش خیال و به دور از سر و صدا برای جوانان نداشته باشد، ولی برای کسانی که در پی مکانی شلوغ و پرهیاهو هستند، گزینه خوبی است.

این شهر همواره سبکی با کیفیت از زندگی را به نمایش می گذارد و طبق آنالیز های آماری، در طول سالیان گذشته، مردم در این شهر به طور منظم، دارای یک زندگی با کیفیت بوده اند.

  1. سئول

سئول مرکز کره جنوبی است. جمعیتی 10 میلیونی دارد و به علت داشتن ثبات مالی، برای سرمایه گذاری مکان بسیار مناسبی است. این شهر به وسیله یونسکو از لحاظ طراحی در سال ،2010، برگزیده شد و مرکز طراحی دنیا نام گرفت.

فرودگاه اینچئون سئول به اسم یکی از بهترین فرودگاه های دنیا، به مدت 9 سال در رتبه بالایی قرار داشت. سرانه عایدی این شهر بالغ بر 40000 دلار می باشد و مکان مناسبی برای انجام فعالیت های مالی است.

  1. توکیو

توکیو مرکز ژاپن و یکی از اصلی ترین مراکز مالی در دنیاست. این شهر پرجمعیت ترین مرکز دنیا می باشد و مطمئنا محل خوب و مناسبی برای گذراندن دوران بازنشستگی نخواهد بود. در حقیقت توکیو مکانی است که کل جوانی ساکنین آن، در راه فراوری سپری می شود.

توکیو شهری مناسب و زیبا برای سفر می باشد.

  1. لس آنجلس

لس انجلس شهری دارای 800 بنگاه نوبنیاد تجاری است و در استان کالیفرنیا واقع شده است. این شهر مطمئنا مکان مناسبی برای افرادی که در پی کار در بنگاه های مالی نوپا هستند، می باشد.

لس انجلس از لحاظ مالی، سومین کلان شهر دنیا و شهری دنیای محسوب می شود. لقب آن شهر فرشته ها می باشد و مکانی است که از آن به اسم موتور محرکه در تجارت، بازرگانی بین المللی، تکنولوژی و آموزش یاد می شود.

لس انجلس شهری است که شما می توانید علایق خود را در آن جا بیابید و صاحب نام باشید.

  1. لندن

لندن به اسم مرکز بریتانیای کبیر شناخته می شود، ولی در واقع مرکز فرهنگی دنیاست. این شهر همواره به اسم مرکزی جهت کارهای هنری، آموزش، اجرای قانون و ابداعات شناخته شده است.

شهر لندن دارای 43 دانشگاه عظیم می باشد. مردم از سراسر دنیا در این شهر جمع شده اند و شما می توانید در آن با فرهنگ های مختلف آشنا شوید.

  1. شیکاگو

شهری با بادهای فراوان که دارای 500 پارک تفریحی سرسبز است .نام دیگر این شهر شهر دوم می باشد. شیکاگو مرکزی مهم از لحاظ تجاری، اعتباری، صنعتی، ارتباطات رادیویی و تکنولوژی است.

بنابراین جوانان جویای کار، فرصت های شغلی فراوانی را در آن جا خواهند داشت. این شهر بعلاوه از لحاظ فرهنگی غنی می باشد. شیکاگو در طول سالیان دراز سعی داشته است تا هنر را در بالاترین صندلی خود قرار بدهد. این شهر دارای مشاهیر زیادی در زمینه موسیقی، فیلم و سینما می باشد.

  1. پاریس

یکی از مقاصد رویایی جوانان، مرکز فرانسه پاریس است. تقریبا هر جوانی دوست دارد تا به این شهر سفر کند. این شهر با داشتن نویسندگان، نقاشان، طراحان مد و معمارانی چیره دست، در قرن بیستم مانند الماسی می درخشیده است. پاریس وطن اصلی کوایی برنلی است. موزه ای بسیار زیبا در این شهر قرار گرفته است.

این موزه به وسیله جین نوول طراحی شده است و یکی از جالب ترین موزه های دنیا از لحاظ معماری به تعداد می آید.

  1. دالاس

دالاس با جمعیتی در حدود 12 میلیون نفر، یادآور گاوچرانی ها و سوارکاری در تگزاس است. شهر رویایی دالاس به علت داشتن 500 شرکت تجاری در ایالات متحده، در رتبه سوم قرار گرفته است. اگر چه عایدی اصلی این شهر به وسیله مزرعه داری است، ولی از لحاظ مالی و صنعتی در حال پیشرفت و توسعه می باشد.

  1. نیویورک

نیویورک دارای فرصت های کاری زیادی برای جوانان است. بعلاوه دارای امکانات آموزشی عالی است و جوانان را با استفاده از شیوه های آموزشی مناسب، راهنمایی و تربیت می نماید. این شهر، یکی از سه مرکز اصلی تصمیم گیری و مدیریت مالی در دنیا می باشد و به نام شهری که اصلا نمی خوابد مشهور است.

نیویورک شهری دایما بیدار است و به همین دلیل قابلیت ها و فرصت های زیادی در این شهر وجود دارد. این شهر از تنوع فرهنگی مختلفی برخوردار است و مردم آن به 800 زبان مختلف صحبت می نمایند.

  1. برلین

مرکز آلمان است و نقش مهمی در تاریخ دنیا دارد. این شهر همواره تحت تفکرات جوانان اداره شده است و دارای نویسندگان، دانشمندان، مخترعین و فلاسفه عظیمی می باشد. این شهر سبک زندگی ایده الی برای جوانان دارد و در آن فرصت های فراوانی در زمینه موسیقی، فیلم، تبلیغات، مهندسی، تجارت و … وجود دارد.

  1. تورنتو

شهر تورنتو از شهرهای کانادا محسوب می شود و در یکی از کنفرانس های سال 2014، به اسم شهری برای جوانان برگزیده شده است. این شهر دارای فرهنگ های مختلف، بسیار معتبر و فرصت های شغلی فراوانی می باشد.

این شهر جای مناسبی جهت ایجاد شرکت های نوپا است. براساس بعضی از مطالعات اجرا شده، تعداد 600 شرکت نوپا در این شهر وجود دارد که از این میان؛ تعدادی به سطوح دنیای دست یافته اند. در این شهر، فرصت های زیادی برای جوانان جهت ارتقا و افزایش مهارت های کاری شان وجود دارد.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای دیدنی توکیو و جاذبه های گردشگری ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه گردشگری برتر آسیا

منبع: آلامتو

به "زیباترین مرکز های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مرکز های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید