استعلام شبا؛ وب سرویس مورد احتیاج کسب و کار

به گزارش وبلاگ دریا، استعلام و احراز هویت کاربران، اولین گام برای پی بردن به اعتبار اطلاعات دریافتی کاربر یا مشتری است؛ تایید اطلاعات دریافتی و اعتمادسازی نیز مهمترین قدم برای آغاز تعامل میان کسب و کار و کاربر و انجام فعالیت های مالی و تجاری محسوب می گردد.

استعلام شبا؛ وب سرویس مورد احتیاج کسب و کار

کسب و کارها با استفاده از روش هایی خاص و ابزارهایی ویژه اطلاعات کاربران شان را مورد آنالیز قرار می دهند؛ وب سرویس استعلام و احراز هویت یکی از این ابزارهاست. در واقع کسب و کارها با استعلام هویت و داده های بانکی کاربران شان علاوه بر پی بردن به اعتبار اطلاعات و در مرحله بعد صحت سنجی آن ها، می توانند فعالیت های مالی و تجاری خود را نیز از ریسک های مالی و عملیاتی تا حد زیادی مصون نگه دارند.

استعلام داده های بانکی یکی از انواع سرویس های استعلام است و انواع مختلفی را مانند استعلام کارت بانکی و استعلام شبا تا تبدیل کارت به شبا را در بر می گیرد. یکی از مهمترین سرویس های استعلام داده های بانکی که شمار زیادی از کسب و کارها از آن بهره می برند، استعلام شباست. کارگزاری های بازار سرمایه، پلتفرم های ارائه دهنده وام و اعتبار بعلاوه صرافی های رمزارز از موارد استفاده از وب سرویس استعلام شباست.

در واقع این گروه از کسب و کارها پیش از انجام تراکنش های مالی مانند انتقال وجه و تسویه، با استعلام شبای کاربران یا مشتریان شان از احتمال بروز هر گونه خطای سهوی در فرآیندهای مالی می کاهند؛ در واقع یکی از دلایل اهمیت سرویس استعلام شبا، اطمینانی است که در هنگام مبادلات مالی به کسب و کارها می دهد.

چرا صحت سنجی هویت کاربران مهم است؟

ایمن سازی فرآیندهای مالی مانند انتقال وجه و تسویه بعلاوه استرداد وجه، جلوگیری از تحمیل مخاطرات اعتباری و شناسایی مشتریان و تایید واقعی بودن هویت آن ها از مهمترین دلایلی است که کسب و کارها به استفاده از وب سرویس های استعلام و احراز هویت روی می آورند. در واقع تایید هویت و داده های بانکی کاربر اولین قدم برای شروع همکاری های مالی و تجاری با کسب و کارهاست.

بدین منظور نهادهای قانونی هر کشوری، الزامات سختگیرانه ای برای کسب و کارها وضع نموده اند که در آن الزام به صحت سنجی هویت کاربران و داده های بانکی گنجانده شده است. به لطف روند رو به رشد استفاده از فناوری و رغبت افراد به انجام فعالیت های مالی و مالی آنلاین، این الزامات در بدنه اقتصاد کشور نهادینه شده و تمام کسب و کارها برای جلوگیری از رخدادهای غیرطبیعی و بعضا هزینه زا می بایست آن ها را رعایت نمایند.

سرویس استعلام شبا؛ سنجش اطلاعات کاربران

افزایش ضریب امنیت انتقال وجه و جلوگیری از وقوع هرگونه خطای انسانی در انتقال پول از مهمترین دلایلی است که کسب و کارها از استعلام های بانکی و به خصوص استعلام شبا استفاده می نمایند. البته نباید از این نکته غافل شد استعلام شبا با توجه به اطلاعاتی که به استعلام گیرنده می دهد، می تواند در فرآیندهای احراز هویت نیز کاربرد داشته باشد.

به عنوان مثال کسب و کارها با استعلام شماره شبای کاربران خود، به درستی اطلاعات وارد شده به وسیله آن ها پی برده و واقعی بودن هویت افراد را متوجه می شوند. کسب و کارها با استعلام اطلاعات بانکی علاوه بر اینکه زمینه را برای انجام انواع جرم های مالی کاهش می دهند، از صحت اطلاعات وارد شده به وسیله کاربران برای انجام تراکنش نیز مطمئن می شوند.

اهمیت دیگر وب سرویس استعلام شبا تکمیل بانک اطلاعاتی برای کسب و کارهاست. بدین معنا که کسب و کار با هر بار استعلام شماره شبا کاربرانش، می تواند علاوه بر موقعیت و نوع حساب اعم از فعال، بلوکه یا ناشناخته بودن آن، دسترسی به آن شبا را در صورت صلاحدید، قطع کند.

استعلام شبا برای چه کسب و کارهایی کاربرد دارد؟

طی سال های اخیر شمار کسب و کارهای فعال در حوزه مالی و اعتباری بعلاوه رمزارز مانند صرافی های و صندوق های سبدگردانی افزایش قابل توجهی داشته است. مبادلات مالی که در بستر این نوع کسب و کارها رخ می دهد، به علت نوع فعالیت این شرکت ها استفاده از سرویس هایی برای تشخیص هویت کاربران و مشتریان پیش از شروع هر گونه تبادل مالی لازم است.

یکی از مهمترین موارد استفاده این نوع کسب و کارها از سرویس استعلام شبا، انتقال وجه به حساب کاربران است. صرافی های رمزارز یا صندوق های سبدگردانی فارغ از تعداد و حجم مبادلات مالی، به این وب سرویس برای صحت سنجی داده های بانکی کاربران خود احتیاج دارند تا علاوه بر ایمن سازی فرآیندهای مالی مانند انتقال وجه، ریسک های اعتباری را نیز کاهش دهد و شماره شبای شمار بیشتری از کاربران خود را طی روز استعلام گرفته و مورد آنالیز قرار دهند.

استعلام شبا جیبیت، راهکاری برای کسب و کارهای مالی و سرمایه ای

جیبیت با ارائه وب سرویس مقیاس پذیر استعلام شبا، این اطمینان را به کسب و کارها می دهد که ضریب امنیت انتقال وجه در مبادلات مالی و جابه جایی وجه افزایش می یابد و وقوع رخدادها و خطای سهوی در آن ها کم می گردد.

وب سرویس استعلام شبا جیبیت با توجه به اطلاعاتی که به استعلام گیرنده می دهد، می تواند در روند احراز هویت نیز به کار گرفته گردد؛ نام و نام خانوادگی صاحب یا صاحبان حساب، شماره حساب و شرایط حساب (مسدود و راکد نبودن و ..) از مهمترین اطلاعاتی است که به عنوان خروجی به استعلام گیرنده داده می گردد. وب سرویس استعلام شبای جیبیت علاوه بر موارد گفته شده یک مزیت دیگر نیز برای شرکت ها ایجاد خواهد نمود و آن کیفیت و پایداری نسبتا زیاد آن به علت استفاده از ارائه دهندگان متعدد است.

منبع: فرارو

به "استعلام شبا؛ وب سرویس مورد احتیاج کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعلام شبا؛ وب سرویس مورد احتیاج کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید