دشت دریاسر با رویش گلهای بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود

به گزارش وبلاگ دریا، ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر شده، دشت دریاسر با رویش گلهای بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود.

دشت دریاسر با رویش گلهای بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود بیشتر بخوانیددشت دریاسر تنکابن؛ زیبایی چشمگیر در مازندران

استان مازندران از مواهب طبیعی فراوانی برخوردار است که هر یک از آنها به عنوان یک جاذبه جهانگردی می تواند مورد توجه بسیاری از مسافران و جهانگردانی که به این استان سفر می کنند، قرار گیرد.

از دریا و جنگل گرفته تا کوه های سربه فلک کشیده و غارهایی که در دل این کوهها قرار دارند، همگی از جاذبه های جهانگردی بویژه برای طبیعت گردان بشمار می رود و در طول سال آنها با سفر به این منطقه ها از زیبایی های خدادادی آن لذت می برند و خاطرات خوشی را برای خود و خانواده رقم می زنند.

در میان تمامی این جاذبه های طبیعت گردی، دشت دریاسر تنکابن با گلهای طلایی رنگ بابونه اش، لقب بهشت طبیعت گردی در غرب مازندران را نصیب خود کرده است.

در اردیبهشت هر سال، دشت دریاسر تنکابن با گلهای طلایی رنگ بابونه که تنها در این منطقه می روید، فرش می گردد و هزاران نفر برای دیدن چنین چشم انداز دل انگیزی از اقصی نقاط کشور به اینجا سفر می کنند.

برای رفتن به دشت دریاسر باید از جاده زیبای دوهزار که از طریق درختان انبوه و سر به فلک کشیده احاطه شده، گذشت و با عبور از مسیر شیبدار و پر پیچ و خم این جاده به دوراهی امامزاده قاسم رسید و پس از آن در سمت چپ جاده مسیری به سمت دره می رود که انتهای آن به روستای عسل محله خواهد رسید.

از روستای عسل محله تا دشت دریاسر حدود یک و نیم ساعت کوهپیمایی در انتظار جهانگردان است اما از آنجا که این مسیر بسیار زیبا است، طولانی بودن مسیر را احساس نخواهید کرد و در آخر با نمایان شدن دشت دریاسر لذت این سفر به اوج خودش می رسد.

دشت دریاسر در ارتفاع بیش از 2 هزار متری از سطح دریا واقع شده که در زمستان کامل پوشیده از برف است و در اردیبهشت هوای سرد اما قابل تحملی دارد.

وجود چشمه های متعدد جوشان، رویش گلهای زرد بابونه و مهمتر از همه چشم انداز قله 4175 متری سیالان زیبایی دشت دریاسر تنکابن را دوچندان کرده است.

در هنگامه شب نیز اگر شرایط جوی مساعد باشد، دیدنی ستارگان آسمان خالی از لطف نیست و افراد علاقمند به علم نجوم نیز با برپایی چادر و با بهره گیری از تجهیزات علمی از این فرصت نهایت استفاده را می برند.

اکنون زمان سفر به دشت دریاسر فرا رسیده و بسیاری از افراد در قالب گروههای کوهنوردی یا گروههای جهانگردی به این نقطه از کره زمین سفر می کنند تا برای ساعتها روح و روان خسته از زندگی ماشینی را جلا بخشند.

شماری از جهانگردان زیبایی دشت دریاسر را مسحور کننده دانستند و تاکید کردند: از ابتدای جاده دو هزار تا دشت دریاسر مجموعه کم نظیری از زیبایی های طبیعی، طراوت، سکوت و هوای دل انگیزی تشکیل می دهد که باید بیشتر شناسانده گردد.

آنان شکوفایی این ظرفیت طبیعی را در توسعه صنعت جهانگردی منطقه و استان مازندران تاثیرگذار می دانند.

یک جهانگرد اصفهانی که برای نخستین بار به دشت دریاسر سفر کرده، گفت: بسیار دشت زیبایی است و من و خانواده ام از دیدن آن لذت بردیم، کمتر جایی در ایران عزیزمان ست که این چنین جاذبه ای داشته باشد.

حسن کاویان پور اضافه کرد: از طریق یک تور جهانگردی با دشت دریاسر تنکابن آشنا شدم و پس از جست و جو در اینترنت و دیدن عکسهای آن تصمیم گرفتم که همراه با خانواده به اینجا سفر کنیم.

وی دشت دریاسر را همچون تابلوی نقاشی بزرگ توصیف کرد و گفت: زیبایی های این دشت، بسیار کم نظیر و منحصر بفرد است و به قول شاعر گویی یک تکه از بهشت بر زمین جا مانده است.

به گفته این جهانگرد اصفهانی، دشت دریاسر یک فرصت ایده آل در حوزه جهانگردی است و باید مسئولان امر از آن به نحو شایسته ای بهره ببرند، چرا که اشتغالزایی زیادی از این ظرفیت ایجاد می گردد.

وی یادآور شد: به طور حتم با تقویت زیرساختهای جهانگردی دشت دریاسر، شاهد شکوفایی و رونق مالی این منطقه و حتی شهرستان تنکابن خواهیم بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی شهرستان تنکابن گفت: دشت دریاسر از جاذبه های جهانگردی غرب مازندران است و در اردیبهشت هر سال میزبان جهانگردان زیادی است.

داریوش رحیم مشایی اضافه کرد : باید زیرساختهای این دشت زیبا تقویت گردد تا میزبان شایسته ای برای مسافران و جهانگردانی که میهمان ما هستند، باشیم.

وی گفت: اگر تعامل و همکاری لازم با برخی دستگاه ها ایجاد گردد به طور مسلم شرایط میزبانی مطلوب تری را در دشت دریاسر شاهد خواهیم بود.

رحیم مشایی همچنین بر ضرورت افزایش تعداد واحدهای اقامتی در روستاهای اطراف دشت دریاسر تاکید و اضافه کرد: ایجاد واحدهای بومگردی بهترین گزینه برای جبران کمبودها در بخش اسکان مسافر است و باید تلاشهای بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی یادآور شد: دشت دریاسر فرصتی طلایی برای شکوفایی اقتصاد و رونق جهانگردی منطقه است و باید در جهت تقویت آن تلاش نماییم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تنکابن در خصوص اقدامات اجرا شده در دشت دریاسر گفت: دشت دریاسر یکی از جاذبه های جهانگردی غرب مازندران است که در اردیبهشت به واسطه رویش گلهای بابونه میزبان مسافران و جهانگردان زیادی از اقصی نقاط کشور است.

هادی منصورکیایی اضافه کرد: یکی از دغدغه های اصلی ما انباشت زباله به واسطه حضور جهانگردان در این منطقه زیبای جهانگردی است که آسیب های زیادی به زیبایی های دشت دریاسر می زند.

وی گفت: با فرهنگ سازی و دادن کیسه زباله به جهانگردان میتوان این معضل را به حداقل رساند و لازم است تا دهیاری ها و شهرداری ها تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

به گفته منصورکیایی، در زمان حضور مسافران و جهانگردان نیروهای حفاظت این اداره در دشت دریاسر مستقر می شوند و محیط این منطقه به طور کامل ایمن است.

وی یادآور شد: هیچگونه نگرانی بابت وجود حیوانات وحشی در این منطقه وجود ندارد و خانواده ها و گروههای جهانگردی با خیال آسوده از چشم انداز دل انگیز دشت دریاسر لذت ببرند.

فرماندار تنکابن نیز دشت دریاسر را از مواهب الهی منطقه دانست و اضافه کرد: این موهبت الهی باید قابل استفاده برای همه آحاد جامعه باشد و تنها مختص به برخی افراد خاص نیست.

مظاهر معافی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد با رفتارهای هنجارشکنانه و حتی با رویکرد سیاسی دست به یکسری اقداماتی در دشت دریاسر می زنند که غیر قابل قبول است و موجب نارضایتی بسیاری از خانواده ها را به همراه داشته است.

وی گفت : با اینگونه رفتارها به طور حتم برخورد می گردد، چرا که این امر خواسته جدی مردم است و باید محیط دریاسر برای همه افراد فراهم گردد.

معافی با بین اینکه در دشت دریاسر برنامه های متنوع فرهنگی، ورزشی و مذهبی برگزار خواهد شد، اضافه کرد: امسال با برنامه ریزی اجرا شده فضای محیطی دشت دریاسر متناسب برای همه خانواده ها و اقشار مختلف جامعه خواهد بود.

وی یادآور شد: دستگاهای متولی این امر با برگزاری مسابقات ورزشی، بازی های بومی محلی و...فضای شادتری را نسبت به سالهای گذشته دردشت دریاسر فراهم خواهند کرد.

منبع: همگردی

به "دشت دریاسر با رویش گلهای بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشت دریاسر با رویش گلهای بابونه به بهشت اردیبهشت ایران تبدیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید