اطلاعات وسوسه انگیز جیمزوب از نشانه های حیات در یک سیاره دیگر ، آیا K2، 18b قابل سکونت است؟

به گزارش وبلاگ دریا، دانشمندان سیگنال های عجیبی از سوی دنیا های بیگانه کشف نموده اند که به آن ها اطلاعات تازه ای از ناشناخته های کیهانی می دهد.

اطلاعات وسوسه انگیز جیمزوب از نشانه های حیات در یک سیاره دیگر ، آیا K2، 18b قابل سکونت است؟

به گزارش وبلاگ دریا و به نقل از ساینس الرت، سیاره آبی که احتمالا به دور یک ستاره قرمز کم نور در فاصله 120 سال نوری از ما می چرخد، امروز کمی به نظر هیجان انگیزتر از گذشته می آید. یک کاوشگر، در جو K2-18b وجود دی اکسیدکربن و متان را نشان می دهد، همان طور که دانشمندان قبلا برای یک سیاره اقیانوسی با جوی غنی از هیدروژن یا هایسین (Hycean) پیش بینی نموده بودند.

علاوه بر این، مشاهدات تازه نشانه ای وسوسه انگیز از وجود دی متیل سولفید را نشان می دهد؛ نشانه ای زیست شناختی که دانشمندان پیش بینی می نمایند ممکن است در دنیا های هایسین شناسایی گردد. اینجا روی زمین، دی متیل سولفید فقط به وسیله موجودات زنده فراوری می گردد و غالب آن متعلق به فیتوپلانکتون های دریایی است.

نیکو مادوسودان، ستاره شناس از دانشگاه کمبریج، می گوید: یافته های ما تاکیدی است بر اهمیت در نظر گرفتن محیط های قابل سکونت متنوع در جستجوی حیات در جاهای دیگر کیهان. به طور معمول، جستجوی حیات در سیارات فراخورشیدی عمدتا روی سیارات صخره ای کوچک تر متمرکز بوده، اما دنیا های هایسیایی بزرگ تر به طور قابل توجهی برای مشاهدات جوی مفیدتر هستند.

K2-18b با زمین بسیار فرق دارد؛ به طور قابل توجهی سنگین تر، در حدود 8.6 برابر جرم زمین و شعاعش 2.6 برابر شعاع زمین است. K2-18b هر 33 روز یک بار به دور یک ستاره کوتوله قرمز بسیار نزدیک می چرخد. با این حال، کوتوله های قرمز سردتر و کم نورتر از خورشید هستند، به این معنی که K2-18b تابش ستاره ای مشابه زمین دریافت می نماید.

مادهوسودان و همکارانش K2-18b را در سال 2020 ارزیابی کردند و دریافتند که احتمال حیات در آن وجود دارد. آن ها بعلاوه K2-18b را به عنوان یک دنیای بالقوه هایسین در سال 2021 شناسایی کردند. اما محققان به داده های بیشتری احتیاج داشتند. آن ها به تلسکوپ فضایی جیمز وب احتیاج داشتند تا با دقت بیشتری به جو سیاره فراخورشیدی نگاه نمایند و نشانه های بهتری بیابند و البته بالاخره به آن رسیدند.

آن ها با استفاده از جیمزوب، K2-18b را در حالی که بین ما و ستاره میزبانش می چرخید، دو بار دیدن کردند. آن ها دریافتند که مشاهدات برای معین اینکه آیا K2-18b قابل سکونت است یا نه، کافی نیست، اما به طور وسوسه انگیزی به ما نزدیک است.

مادهوسودان می گوید: مشاهدات جیمزوب در آینده باید بتوانند تایید کند که آیا دی متیل سولفید واقعا در جو K2-18 b در سطوح قابل توجهی وجود دارد یا خیر. گام بعدی جستجوی دیگر نشانه های زیستی احتمالی در جو این سیاره فراخورشیدی خواهد بود.

نتایج نشان می دهد که جیمزوب قادر به تشخیص علائم زیستی در اتمسفر سیارات فراخورشیدی است که اولین گام مهم برای یافتن حیات در سیاره ای دیگر است.

این تحقیق برای انتشار در The Astrophysical Journal Letters پذیرفته شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اطلاعات وسوسه انگیز جیمزوب از نشانه های حیات در یک سیاره دیگر ، آیا K2، 18b قابل سکونت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات وسوسه انگیز جیمزوب از نشانه های حیات در یک سیاره دیگر ، آیا K2، 18b قابل سکونت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید