افتتاح بزرگترین موزه جهان به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ دریا، درست مانند نفرین باستانی که گریبانگیر مومیایی ها است، به نظر می رسد که مصر نیز علاقه چندانی به دفن ماندن در گذشته ندارد و هر از گاهی تصمیم می گیرد تا با روش های مختلف به زندگی بازگردد؛ در دهه 1920 با کشف مقبره شاه توت، در دهه 1970 با اجرای تور جهانی ماسک های طلائی و به تازگی با موجی از اکتشافات شگفت انگیزی که یافتن آنها تنها به یاری تکنیک ها و ادوات باستان شناسی قرن 21 ممکن بوده است. در موزه بزرگ مصر تمامی آنها را یک جا ببینید.

افتتاح بزرگترین موزه جهان به تعویق افتاد

موزه بزرگ مصر پیش از این قرار بود در سال 2018 آماده میزبانی از علاقمندان به تاریخ این کشور باشد، ولی علی رغم آنکه بیشتر کارهای ساخت و ساز موزه اجرا شده، بنا به دلایلی افتتاح آن تا اواسط سال 2020 به تعویق افتاده است. پس از خاتمه کار، موزه نو مصر بزرگترین موزه دنیا خواهد بود. پیش از این تصمیم بر این بود که موزه بزرگ به صورت تدریجی و در چندین مرحله آماده ورود مهمانان باشد؛ ولی اکنون مسئولین تصمیم گرفته اند که کل موزه را به یکباره در یک مراسم بزرگ افتتاح نمایند.

موزه بزرگ مصر در نزدیکی اهرام جیزه در حومه مرکز مصر قرار گرفته است و قرار است که بیش از 100 هزار اثر باستانی در آن به نمایش گذاشته خواهد گردد. بسیاری از این آثار باستانی پیش از این هرگز در معرض نمایش عمومی قرار نگرفته اند.

تا زمانی که موزه نو مصر آماده فعالیت باشد، موزه قدیمی مصر در نزدیکی میدان معروف التحریر در قاهره، آماده میزبانی از مهمانان است تا برترین یافته های مصر باستان را به آنها نمایش دهد. با آغاز کار موزه نو، تمامی آثار موزه قدیمی به موزه بزرگ مصر در جیزه منتقل خواهند شد.

تنها در سال گذشته، وزارت آثار باستانی مصر از کشف چندین اثر با قدمت چند هزار ساله پرده برداشته است. مقبره 4400 ساله در سایت باستان شناسی ساقره، هشت مومیایی متعلق به سلسه پتلیوم (323 تا 30 سال پیش از میلاد مسیح)، معبدی قدیمی در نزدیکی اومبوکوم، یک شبکه رمپ بسیار پیچیده متعلق به 4500 سال پیش، یک تکه بزرگ از بدن گوسفند و پنیر بز (که نشان می دهد پنیر جزو رژیم غذایی مصریان 3200 سال پیش بوده است)، قدیمی ترین خالکوبی با نقش یک گاو، یک گوسفند و شکلی شبیه به حرف لاتین S روی یک زوج مومیایی متعلق به 5000 سال پیش و مومیایی یک زن (که به نظر می رسد خدمتکار بوده است) تنها بعضی از مهمترین آنها هستند.

منبع: همگردی

به "افتتاح بزرگترین موزه جهان به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین موزه جهان به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید