افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

به گزارش وبلاگ دریا، دیوار با ایجاد ویژگی چت محیط کسب وکار را برای مردم امن کرد.

افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

عضو هیات مدیره دیوار: در دیوار روزانه 1100 تا 1200 شماره به علت این که رفتار های مخرب مانند کلاهبرداری، مزاحمت، رفتار خلاف ضوابط و قوانین، ارائه کالا یا خدمات غیرمجاز و… مسدود می شوند. تعداد افرادی که برای انجام امور روزانه، از خرید های معمولی تا آموزش و انجام کسب وکار از محیط آنلاین استفاده می نمایند روزبه روز بیشتر می شود. پس از شیوع کرونا، حوزه های بیشتری از فعالیت های افراد به فضای آنلاین منتقل شده است. در این میان پلتفرم هایی که راه اندازی آن ها به سال ها پیش از کرونا برمی شود، با شیوع کرونا با تقاضای باالایی از درخواست ها روبرو شدند. برای مثال به گفته نیما نامداری، عضو هیات مدیره دیوار، این پلتفرم در حال حاضر بصورت میانگین 40میلیون کاربر دارد. مهم ترین ویژگی پلتفرم ها و مخصوصا پلتفرم هایی که تعداد کاربران آن ها میلیونی است، ایجاد فضای امن برای فعالیت کاربران است. دیوار نیز بر همین اساس و با توجه به اینکه پلتفرمی است که در آن جا مردم خرید و فروش و معاملات خود را انجام می دهند، حفظ امنیت معامله، بین خریدار و فروشـنده، جلوگیری از مزاحمت های احتمالی و پیشگیری از کلاهبرداری را جزو ارکان خود قرار داده است.

با چت دیوار شماره شما مخفی می ماند

یکی از ویژگی هایی که دیوار برای افزایش محیط امن فضای کسب و کار فراهم نموده است امکان چت بین کاربران است که در کنار ویژگی های دیگر، امنیت استفاده از این پلتفرم را افزایش داده است. مهم ترین مزیت چت دیوار این است که شماره تلفن آگهی دهنده یا آگهی پذیر مخفی می ماند. یعنی اگر کاربران بخواهند شماره تلفن آن ها در دسترس دیگران نباشد، با استفاده از چت این امکان برای آن ها فراهم می شود. از سوی دیگر با چت فرآیند انجام معامله در زمان کمتری پیش می رود و صحبت های کاربران در چت باید مربوط به آگهی خاص و در خصوص ارائه و یا دریافت کالا و خدمات مورد اشاره باشد و استفاده از آن بابت مقاصد دیگر از جمله ارتباطات خصوصی مجاز نیست.

افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار

به گفته عضو هیات مدیره دیوار، در دیوار 3500 کلمه است که به عنوان کلمات حساس شناسایی شده است و استفاده از آن ها در چت تحت نظر است. اگر احساس کنیم از کلمات سوءاستفاده می شود از استفاده از این کلمات جلوگیری، آگهی را حذف یا کاربر را مسدود می کنیم. این اقدام با تحلیل رفتار کاربر با استفاده از الگوریتم های هوشمند انجام می شود. کاربران کاملا این نظارت بر فضای پلتفرم را متوجه می شوند. هم کاربر متخلف و هم کاربری که از دیوار استفاده مثبت دارد حس می نماید که مزاحمت ها کم شده است. بخش عمده ای از این شماره ها با ریپورت کردن به وسیله کاربران یا اطلاع رسانی آن ها مسدود می شود.

استقبال کاربران

کسب وکار های آنلاین در محصولی که عرضه می نمایند برای پیشگیری از انواع تخلف و اتفاقات ناخوشایند و البته برای پیگیری بعد از وقوع تخلف، پیش بینی های فنی لازم را انجام می دهند تا فضایی امن بسازند. واقعیت این است این اقدام به نفع پلتفرم ها و کسب وکار ها است. اولویت اول دیوار به لحاظ راهبردی افزایش اعتماد کاربران است. اعتماد بیشتر منجر به استفاده بیشتر از محصول می شود و از طرفی رضایت کاربر، عایدی بیشتر را برای پلتفرم خلق می نماید. در واقع امنیت بیشتر در فضای پلتفرم رابطه ای برد-برد برای کاربران و متولیان پلتفرم است.

افزایش آمار کاربرانی که از چت دیوار استفاده مینمایند نشان می دهد که کاربران این ویژگی و قابلیت را مفید می دانند. در سال 1399، تعداد کل مکالمات متنی اجرا شده در آگهی ها 641 میلیون و 540 هزار مکالمه بوده است. تعداد کل پیغام ها در سـال 1399 برابر با 3 میلیارد و 725 میلیون بوده که در مقایسه با سال قبل، 3.9 برابر شده است. در یک پنجم از کل آگهی ها، آگهی گذار شماره تماس خود را در آ گهی منتشر ننموده و مکالمه متنی به وسیله چت داخل دیوار تنها روش انتخاب شده از سوی آگهی گذار برای برقراری ارتباط با سایر کاربران بوده است. این در حالی است که در سال 1398، تنـها 4 درصـد از آ گهی ها چنین وضعیتی داشتند. هم اکنون هم به طور میانگین روزانه بیش از 13 میلیون پیغام در بیشتر از 2/5 میلیون مکالمه چت دیوار رد و بدل می شود.

چگونه از چت دیوار استفاده کنیم

برای استفاده از ویژگی چت دیوار، کاربران می توانند از منوی پایین صفحه، به قسمت چت های خود وارد شوند و یا چت تازهی را شروع نمایند. در اولین ورود به بخش چت باید شماره تماس خود را وارد کنید تا سایت دیوار کد تایید را برای شما پیغامک کند. در آگهی هایی که قابلیت چت را فعال نموده باشند، بر روی آگهی شان برچسب چت و یا آیکون پیغام (بالن نشان دهنده گفتکو در سمت راست و پایین تصاویر آگهی) ظاهر می شود. با ورود به صفحه این آگهی ها، می توانید از گزینه چت برای چت با آگهی دهنده در درون برنامه دیوار بهره ببرید.

با ورود به بخش چت می توانید فهرست چت هایی که داشته اید را مشاهده کنید، مکالماتی که با برچسب آگهی من مشاهده می کنید مربوط به آگهی هایی است که شما بر روی دیوار ثبت نموده اید و سایر کاربران چت را برای ارتباط با شما شروع نموده اند. بعلاوه در صورتی که در خصوص آگهی شخص دیگری با او مکالمه داشته اید و در حال حاضر آگهی مورد نظر حذف شده باشد در قسمت کاربر چت عبارت (حذف شده) درج می شود.

امکانات چت گسترده می شود

عضو هیات مدیره دیوار، از افزایش مزیت های چت دیوار در آینده ای نزدیک اطلاع داد. نامداری گفت: در بهمن ماه مسابقه دانشجویی میان دانشجویان دانشگاه های شریف، تهران و امیر کبیر برگزار می کنیم که هدف از آن دسترسی به ایده های نوآورانه برای جلوگیری از ایجاد مزاحمت ها در چت با استفاده از هوش مصنوعی، فناوری های تازه تحلیل دیتا یا پردازش متن الگو های مزاحمت در چت است. او گفت: باید توجه کنیم رفتار ناسالم، پیچیده و پویا است و این کاربران با تغییرات تکنولوژی از حقه های تازه استفاده می نمایند، به همین علت در دیوار کوشش می کنیم همواره تکنولوژی ها را به روز کنیم. اما روش های جلوگیری از بروز تخلف صرفا مستلزم کوشش پلتفرم یا مشارکت کاربران نیست. ضلع سوم این موضوع همکاری دستگاه های دولتی است.

او اضافه نمود: بخش مهمی از سرویس ها یا دستگاه هایی که یاری می نماید از تخلف در فضای پلتفرم جلوگیری کنیم در اختیار دولت است. مثلا روزانه هزاران آگهی معامله خودرو در دیوار منتشر می شود. 2 سال است از پلیس می خواهیم این امکان را به ما بدهد تا اطلاعات خودرویی که در آگهی است را با اطلاعات مالک تطبیق بدهیم، اما پلیس با ما همکاری نمی نماید.

منبع: فرارو

به "افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش اعتماد کاربران راهبرد دیوار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید