انتشار دود در کابین و فرود اضطراری پرواز تهران، تبریز

به گزارش وبلاگ دریا، پرواز هواپیمایی معراج که امروز ساعت 12 تهران را به مقصد تبریز ترک نموده بود، به علت ایجاد دود و بوی نامطبوع در کابین هواپیما، در مهرآباد فرود اضطراری کرد.

انتشار دود در کابین و فرود اضطراری پرواز تهران، تبریز

به گزارش ایسنا، پرواز هواپیمایی معراج که از ساعت 12 فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد تبریز ترک نموده بود، به دلیل ایجاد دود و بوی نامطبوع در کابین هواپیما، مجددا به فرودگاه مهرآباد بازگشته و با گذشت دو و نیم ساعت از زمان اولیه پرواز، مسافران هنوز در فرودگاه مهرآباد حضور دارند و به آن ها اعلام نشده که دلیل این موضوع چه بوده است.

یکی از مسافران بیان کرد که پس از برخاستن هواپیما دود زیادی در کابین ایجاد شده و مسافران به سختی می توانستند نفس بکشند و خلبان مجبور شده پس از مدت کوتاهی از شروع پرواز، در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشته باشد و حتی چند مسافر دچار تنگی نفس شده اند، که آمبولانس در محیط مستقر شده و به آن ها رسیدگی نموده است؛ با وجود این هواپیمایی معراج شرحی درباره وقایع اتفاق افتاده به مسافران نداده است.

در نهایت با گذشت بیش از دو ساعت از زمان شروع پرواز، به مسافران اعلام شده که می توانند برای ادامه سفر خود به هواپیما بازگردند؛ هر چند بعضی از مسافران، پرواز خود با این هواپیمایی را کنسل نموده اند و بعضی دیگر به هواپیما برگشته اند.

در این زمینه میرسمیعی -روابط عمومی هواپیمایی معراج- شرح داد: به دلیل پرواز های نجف و وجود گردوخاک در آن فرودگاه، فرآیند به این شیوه است که موتور هواپیما باید هر بار شست وشو گردد، که بعد از آخرین پرواز به فروگاه نجف، موتور هواپیما شست وشو داده شد، اما مقداری از مواد شست وشوکننده داخل موتور مانده بود و باعث ایجاد یک بوی بد در کابین شده بود. ما به این خاطر که امنیت به خطر نیفتد و جانب احتیاط را رعایت کنیم، به فرودگاه مهرآباد برگشتیم تا موتور هواپیما بار دیگر آنالیز گردد و پرواز ادامه پیدا کند.

او بعلاوه درباره ادامه فرایند این پرواز و نحوه جبران خسارات به مسافران شرح داد: مشکل فنی برای ادامه پرواز وجود ندارد، پذیرایی از مسافران انجام می گردد و برای جبران خسارات هم طبق قوانین برخورد می گردد.

منبع: فرارو

به "انتشار دود در کابین و فرود اضطراری پرواز تهران، تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار دود در کابین و فرود اضطراری پرواز تهران، تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید