ببینید ، تهران در تسخیر موش های نروژی!

به گزارش وبلاگ دریا، افزایش تعداد موش ها در روزهای گرم تهران، موسوم به موش های نروژی به معضلی حاد و آزاردهنده برای شهروندان تبدیل شده و این موش های بزرگ، سال هاست در کوچه ها و خیابان ها جولان می دهند. شهرداری تهران از کاهش 35درصدی شکایت شهروندان از موش ها خبر می دهد، اما شهر همچنان با این معضل حاد، درگیر است.

ببینید ، تهران در تسخیر موش های نروژی!

به گزارش وبلاگ دریا، این حیوانات موذی عامل انتقال بسیاری از بیماری ها هستند و بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان در این رابطه، حدود 30 بیماری، وجود دارد. روزانه هر موش 45 تا 250 فضله و 10 تا 20 میلی لیتر ادرار و چند صد مو از خود دفع می نماید. به این شکل یک موش به تنهایی می تواند تمامی فضای یک محیط مسکونی را آلوده کند.

بیماری هایی که در اثر گازگرفتگی موش ها منتقل می شوند عبارتند از بیماری های ویروسی، میکروبی و قارچ ها، تولارمی، طاعون، یرقان و تب راجعه. بیماری هایی که به وسیله ادرار و مدفوع موش ها منتقل می شوند هم لپتوسپیروز، مسمومیت های غذایی ناشی از سالمونلاها و انتقال انگل هایی مثل هیمنو لییپس نانا و هیمنو لییپس دیمینوتا هستند.

بیشتر بخوانید و ببینید؛ تهران در تسخیر مهاجمان موذی نروژی | 30 بیماری که شهروندان را تهدید می کند

کارشناسان محیط زیست همیشه تاکید نموده اند که جمعیت میلیونی موش های تهران، پس از آلودگی هوا، مهم ترین معضل مرکز است. بین 50 تا 70 میلیون موش در فاضلاب شهری تهران تردد می نمایند که این آمار نگران نماینده است. 80 درصد از جمعیت موش ها را می توان با کنترل زباله های شهری و شوک غذایی حذف کرد چرا که از این طریق زادوولد آن ها کاهش می یابد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، تهران در تسخیر موش های نروژی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، تهران در تسخیر موش های نروژی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید