این 10 میوه مجذوب کننده مرگ آور هستند

به گزارش وبلاگ دریا، تهران (پانا) - میوه ستاره زرد مقادیر زیادی اگزالات دارد که برای افراد مبتلا به مسائل کلیوی خطرناک است و زیاده روی در خوردن آن باعث آسیب کلیه، تشنج و حتی مرگ می گردد.

این 10 میوه مجذوب کننده مرگ آور هستند

به گزارش وبلاگ دریا، در حالی که بعضی از این میوه ها ممکن است مجذوب نماینده به نظر برسند و ظاهر فریبنده شان وسوسه تان کند، اما می تواند سلامت تان را به خطر اندازد.

ممکن است نام بعضی از آن ها را شنیده باشید و ندانید که عوارض جانبی شدیدی دارند ، که به ده مورد از این میوه ها اشاره شده است :

1) میوه ستاره ای زرد : میوه ستاره ای میوه ای شیرین و ترش با پوست خوراکی و عناصر غذایی است. این میوه کم کالری، فیبر بالا و سرشار از ویتامین C است. اما اگر مسائل کلیوی دارید، بهتراست در خوردن این میوه تجدید نظر کنید. میوه ستاره زرد حاوی مقادیر زیادی اگزالات است که آن را برای افراد مبتلا به مسائل کلیوی خطرناک می نماید. زیاده روی در خوردن آن می تواند باعث آسیب کلیه، تشنج و حتی مرگ گردد.

2) نوعی سنجد : میوه های سنجد روی بوته های کوچک رشد می نمایند و در صورت رسیدن کامل قابل خوردن هستند. به سه نوع سیاه، آبی و قرمز تقسیم می گردد. با این حال، این گیاه در صورت نارس بودن سمی است. خوردن پوست، برگ ها، ریشه و میوه هایش باعث تهوع و ایجاد معده درد شدید می گردد.

3) نوعی ریواس : از پوست این گیاه در دسرهای محبوبی مانند پای ریواس و توت فرنگی استفاده می گردد. با این حال، برگ ها دارای اسید اگزالیک بالایی هستند که می تواند باعث مسائل کلیوی گردد. مصرف تعداد زیادی از این برگ ها می تواند باعث انواع مسائل سلامتی مانند معده درد، مسائل شدید تنفسی، حالت تهوع و در نهایت مرگ گردد.

4) منچینیل : این درخت ممکن است شبیه درخت سیب باشد، اما میوه ها و برگ های آن، سمی کشنده فراوری می نمایند که می تواند باعث درد و رنج زیادی گردد. درخت مانچینیل در فلوریدا، مکزیک و شمال آمریکای جنوبی قرار گرفته است. این میوه های سبز یا زرد مایل به سبز شبیه سیب های معمولی هستند.

5) توت خولان دریایی : اگر زمانی به این درخت نزدیک شدید، لطفا مراقب اجزای سمی آن باشید. در حالی که هیچ گزارشی از مرگ و میر گزارش نشده است، بعضی گزارش ها نشان می دهد که مردم از خوردن میوه این درخت به شدت رنج کشیده اند.

توت های نارنجی رنگ، این گیاه ممکن است مجذوب نماینده به نظر برسند، اما بسیار سمی ست و تحت هیچ شرایطی نباید خورده گردد. گیاه خولان در کانادا، شرق آسیا و در منطقه ها معتدل و نیمه گرمسیری نیمکره شمالی یافت می گردد. زمانی که این گیاه خورده گردد، می تواند باعث اختلال التهابی سیستم عصبی محیطی گردد؛ بنابراین بهتر است تا حد امکان از این گیاه و انواع توت های آن پرهیز کنید.

6) توت زمستانه : این گونه درختچه ای ممکن است برای غذای حیات وحش مفید باشد، اما برای انسان بسیار سمی در نظر گرفته می گردد. این میوه قرمز روشن به وسیله پستانداران کوچک و بیش از 48 گونه پرنده خورده می گردد. شما عمدتاً این گیاه را در منطقه ها تالاب مشاهده خواهید کرد، اما می توان آن را در علفزارها نیز یافت.اگر سعی کنید یکی از این توت ها را بخورید، عواقب سلامتی زیادی خواهید داشت. خوردن دانه ها، برگ ها و پوست این گیاه باعث تهوع و افت فشار خون می گردد.

7) هلو : اگر از هواداران هلو هستید، ترجیحاً آن را به صورت ارگانیک یا کنسرو شده بخرید. بیش از شصت آفت کش روی هلو یافت شده است. دانه این میوه

حاوی ترکیبی به نام آمیگدالین هستند. این ترکیب در هنگام بلع به هیدروژن سیانید تجزیه می گردد که یک سم است.

8) پوک بری : این توت های بنفش سیاه که در استان های مختلف آمریکا مانند مین و فلوریدا رشد می نمایند، در بین پرندگان محبوب هستند. از طرف دیگر انسان ها باید مراقب این میوه ها باشند. پوک بری ها در خوشه های انگور مانند روی گیاهان چند ساله بلند یافت می شوند. این گیاه صاف است که می تواند تا هشت فوت رشد کند.اما اگر سعی کنید این میوه شبیه انگور را بخورید، دچار مسائل جدی سلامتی خواهید شد. خوردن چندین توت می تواند باعث درد، حالت تهوع، استفراغ و اسهال خونی گردد. حتی دانه ها بسیار سمی هستند و می توانند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارند. بعضی از بزرگسالان ریشه آن ها را خورده اند و آن ها را با گیاهان دارویی اشتباه گرفته اند.

9) جاتروفا : شما می توانید این درختان را در تمام نقاط دنیا با آب و هوای گرمسیری یا نیمه گرمسیری پیدا کنید. متاسفانه موارد زیادی از مسمومیت بچه ها با این میوه در منطقه ها مختلف هند گزارش شده است. این موارد به علت دانه های فوق العاده خطرناک موجود در این توت های شیرین و زرد است. دانه جاتروفا می تواند باعث استفراغ، اسهال و آسیب کلیه گردد. آن ها با سم ریسین پر شده اند.علاوه بر استفراغ و اسهال، افسردگی و فروپاشی گردش خون نیز گزارش شده است؛ بنابراین اگرچه این توت ممکن است مجذوب نماینده به نظر برسد، اما خطرناک است و باید به طور جدی از آن اجتناب کرد.

10) کدوی صحرایی : این گیاه یکی از گیاهانی است که در صحرای صحرا می روید. می تواند با نام های دیگری مانند کدو وحشی یا خیار تلخ باشد. کدوی صحرایی که شبیه تاک هندوانه است، میوه های کوچک و سفت با طعم ترش می دهد. آن ها کروی شکل و پنج تا ده سانتی متر قطر دارند. آن ها برای خوردن بیش از حد سمی در نظر گرفته می شوند.دانه ها خاکستری و پنج میلی متر طول و سه میلی متر عرض دارند. خوراکی هستند، اما طعم تلخ مشابهی نیز دارند. به طور کامل خورده می شوند یا به عنوان دانه روغنی استفاده می شوند. از گیاه کدوی بیابانی و اجزای آن برای تهیه دارو و فراوری سوخت زیستی استفاده می گردد.

این میوه های مجذوب نماینده و متنوع ممکن است خوشمزه به نظر برسند. اما وجه اشتراک آن ها عناصر سمی آنهاست. پس هنگام سفر به خارج از کشورتان از این میوه های وحشی دوری کنید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "این 10 میوه مجذوب کننده مرگ آور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 10 میوه مجذوب کننده مرگ آور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید