تحول بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو

به گزارش وبلاگ دریا، تجارتی نوین از نوع مجازی

واژه های آزاد (Free) و تازه (New) پرکاربردترین واژه های مورد استفاده در اینترنت هستند. شرکت AOL با آنالیز جست وجوهای 65 هزار مشترک خود نشان داد که واژه آزاد (یا رایگان) در 15/17 میلیون جست وجوی جداگانه پرکاربردترین واژه بوده است.

تحول بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو

با توسعه تجارت الکترونیک در سراسر جهان به واسطه توسعه کاربری اینترنت الگوها و مدل های تجارت و اقتصاد به طور کلی دچار دگرگونی شد این مسئله نه تنها جنبه های تکنیکی و اجرایی کار را تغییر داد بلکه اصول و معیارهای استراتژیک را نیز دچار تحول کرد و در نتیجه بخش های مختلف تبلیغات، فروش، بازاریابی، مدیریت ارتباط مشتریان و… به شدت از این امر تاثیر پذیرفتند. در ادامه با وبلاگ دریا همراه باشید.

امروزه استراتژیست های بازاریابی سازمان ها بدون توجه به ابزارها و ویژگی های محیط وب نمی توانند راهکارهای درستی برای برنامه ریزی پیش بگیرند. از این رو نقش آمار و اطلاعات آماری در دقیق تر شدن و هدفمند شدن برنامه ریزی ها بسیار مهم و موثر است.

اطلاعات آماری ارائه شده از سوی AOL و سایت های مختلفی همانند یاهو و گوگل این فرصت را به ما می دهد تا با نگاه عمیق تری به مقوله آمار و داده کاوی آماری در مدیریت سایت های تجاری خود داشته باشیم.

همانطور که می دانیم درصد بالایی از بازدیدنمایندگان سایت ها به واسطه جستجو و به وسیله موتورهای جستجوی مختلف به سایت ها راهنمایی می شوند بنابراین توجه به اهمیت موتورهای جستجو برای موفقیت عملکرد تجاری سایت بسیار لازم است. در این شرایط اولین مولفه قابل توجه برای شاخص سازی سایت در موتورهای جستجو و افزایش جایگاه سایت در رتبه بندی مطالب جستجو شده پرداختن به موضوع محتوای سایت است.

محتوای سایت از جنبه راهبردهای بازاریابی در موتورهای جستجو، شامل سه بخش اساسی است که عبارتند از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و کلمات و عبارت های معمولی که هر سه در جایگاه خود دارای اهمیت هستند. عبارت ها و کلمات کلیدی دقیقا همان مطالبی هستند که میلیون ها کاربر اینترنت هر روز در گوگل و سایر موتورهای جستجو وارد می نمایند و مورد جستجو قرار می دهند حال این به تخصص و دقت شما در نحوه نگارش و فراوری محتوا مربوط است که تا چه حد بتوانید از این کلمه ها و عبارتها به نحو مناسب بهره ببرید تا سایت شما برترین جایگاه را در جستجو ها به خود اختصاص دهد.

متنوع و تخصصی بودن دو اصل مهم در گزینش کلمات کلیدی و عبارت های کلیدی برای محتواست. آنچه در آمار اعلام شده از سوی AOL نشان می دهد بسیار جالب و قابل تامل است چنانکه می بینید کلمات رایگان و تازه به عنوان محبوب ترین کلمه کلیدی در جستجو ها مورد استفاده قرار گرفته اند و جالب است بدانید که کلمه رایگان در کشورهای آسیایی و کلمه تازه در کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشترین مورد استفاده را داشته اند.

با دانستن همین دو نکته می توان راهکار های بازاریابی یک محصول را به شدت متحول ساخت. استنتاجی که می توان از این اطلاعات کرد بسیار ساده و جالب است. اول اینکه در تهیه محتوای معرفی محصول خود در سایت حتما از کلمات اینچنینی بهره ببرید. دوم اینکه با دانستن گرایشات مردم مختلف بر اساس شرایط مالی، فرهنگی، دینی و جغرافیایی می توانید بازار خود را تقسیم بندی کنید و برای مشتریانی مختلف بر اساس سیستم های هوشمند تحت وب کالاها، نوع خاصی از اطلاعات و… را ارائه دهید.

مثلا برای افرادی که از کشورهای غربی به سایت شما متصل می شوند بر تازه بودن کالاها تاکید کنید و برای افراد آسیایی به قیمت مناسب یا حتی امکانات رایگان اشاره بیشتری بکنید.

منبع: الی گشت

به "تحول بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول بازاریابی در دنیای موتورهای جستجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید