تزیین پیاده روهای تهران با هنر گرافیتی

به گزارش وبلاگ دریا، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به مشارکت جدی خانواده ها و بچه ها در بخش تخم مرغ های نوروزی، از تزیین پیاده روهای شهر با هنر گرافیتی اطلاع داد.

تزیین پیاده روهای تهران با هنر گرافیتی

به گزارش خبرگزاری وبلاگ دریا به نقل از ایسنا، رضا صیادی در تشریح اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران برای نوروز 1401 به تزیین پیاده روهای شهر با هنر گرافیتی اشاره نمود و گفت: برای نوروز 1401 هنر گرافیتی نیز به سایر بخش های بهارستان که جشنواره ای برای تغییر چهره شهر در ایام نوروز است اضافه کرده شد و 1250 متر مربع از فضای کف پیاده رو شهر به این هنر اختصاص پیدا کرد. در این رویداد بالغ بر 300 هنرمند، اعلام آمادگی کردند، اما به علت شرایط بیماری کرونا کارگاه های آموزشی این بخش به صورت فشرده و طی یک روز اما در چند نوبت برگزار گردید. در این رویداد، پس از برگزاری آزمون، تعدادی از هنرمندان خلاق به وسیله داوران و هنرمندان شناخته شده، انتخاب شدند و به مرحله بعد برای حضور در کلاس های آموزشی راه یافتند.

وی اضافه کرد: از میان انتخاب شدگان، بالغ بر 50 اثر از هنرمندان برای اجرا انتخاب شد. این آثار انتخابی در سالانه بهارستان، بر روی کف پیاده رو شهر واقع در حدفاصل چهار راه ولیعصر تا ضلع شمالی میدان انقلاب اجرا شدند. در واقع این بخش از شهر به علت تردد بالای افراد و کم بودن حجم رفت و آمد در روزهای تعطیل برای اجرا انتخاب شده است.

وی ادامه داد: آثار این رویداد موضوع محوری خاصی ندارد البته با توجه به ایام نوروز، بعضی از آثار فضای بهاری دارند، اما سایر کارها دارای ایده های فانتزی و جالبی هستند که امکان اجرا بر روی کف خیابان را داشتند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به مشارکت جدی خانواده ها و بچه ها در بخش تخم مرغ های نوروزی اشاره نمود و اضافه کرد: هدف اصلی این برنامه ایجاد مشارکت در بین اقشار مختلف جامعه و افزایش نشاط اجتماعی بود زیرا همان طور که می دانید به علت شیوع بیماری کرونا و مسائل ناشی از آن، ارتباطات اجتماعی طی دو سال اخیر، بسیار کمرنگ شده است. این موضوع بر روحیه بچه ها به عنوان یکی از مهم ترین اقشار جامعه تأثیری جدی در پی داشته است به همین دلیل سعی کردیم که با اجرای این طرح، گامی در راستای بهبود این مشکل اجتماعی برداریم و بتوانیم با نگاهی فرهنگ سازانه به سمت افزایش مشارکت اجتماعی، نشاط و تعاملات مردمی همزمان با ایام نوروز حرکت کنیم.

وی ادامه داد: برای اجرای این بخش، فراخوانی منتشر شد و پس از آن طرح های ارائه شده از سوی افراد علاقه مند، به وسیله کارشناسان مربوطه مورد آنالیز نهاده شد. در بخش بچه ها اما فرایند کار بیشتر بر مبنای نشاط و شادمانی این گروه سنی شکل گرفت، بنابراین بخش بچه ها با حضور مربیان و کارشناسان حوزه بچه ها، به شکل متفاوتی اجرا شد.

صیادی تاکید نمود: در بخش مشارکتی که طی دو روز و در عمارت عین الدوله برگزار گردید، علاوه بر اینکه فضایی شاد و آموزشی برای بچه ها فراهم شد، علاقه مندان و خانواده ها نیز زیر نظر اساتید و افراد مجرب، اثر خود را اجرا کردند. در این رویداد بچه ها بر روی تخم مرغ هایی با ابعاد کوچک تر و زیر نظر مربیان و کارشناسان کار کردند. البته برای ایجاد شکل بهتر در این بخش ما سعی کردیم که روی سه موضوع، هفت سین، طبیعت و بهار تأکید داشته باشیم اما فرایند کار به شکلی بود که هیچ نوع فشاری بر روی بچه ها قرار نداشت و عملاً فضا به شکلی آموزشی و دلپذیر اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه در این رویداد بالغ بر 50 تخم مرغ نوروزی برای بخش بزرگسالان یعنی دانشجویان و خانواده ها مد نظر نهاده شده شده بود، اضافه کرد: این برنامه در راستای تأکید بر مشارکت عمومی و اجتماعی شکل گرفته و کاملا مجزا از برنامه های فرهنگی و هنری است که به صورت روتین هر ساله در بخش های سازمان زیباسازی دنبال می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تزیین پیاده روهای تهران با هنر گرافیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تزیین پیاده روهای تهران با هنر گرافیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید