حوادث فوتی جاده ای 11 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ دریا، رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: آمار تصادف های جاده ای منجر به فوت از ابتدای سال 99 تا به امروز 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

حوادث فوتی جاده ای 11 درصد کاهش یافت

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا کریمی نژاد دوشنبه 27 مرداد اضافه نمود: در سال جاری 193 مورد تصادف منجر به فوت در جاده های استان روی داده که در این حوادث 228 نفر فوت کرده اند، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته 318 فقره تصادف منجر به فوت روی داده بود که بر اثر آنها 270 نفر فوت کرده بودند.

وی اظهار کرد: از این تعداد 131 نفر معادل 57 درصد در راه های اصلی، 40 نفر معادل 18 درصد در راه های فرعی، 43 نفر معادل 19 درصد در راه های روستایی و 14 نفر معادل 6 درصد در آزادراه های استان فوت کرده اند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در این مدت 126 نفر معادل 59 درصد در سر صحنه، 100 نفر معادل 44 درصد در بیمارستان و 2 نفر معادل 7 درصد در جهت بیمارستان فوت کرده اند.

سرهنگ کریمی نژاد ادامه داد: در این مدت 2056 مورد تصادف جرحی روی داده که در آن 3489 نفر مجروح شده و 6898 تصادف منجر به خسارت مادی روی داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات جرحی 17 درصد، تعداد مجروحان 18 درصد و تصادفات خسارتی نیز 23 درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین علت تصادفات در جاده های استان با 59 مورد معادل 27 درصد مربوط به عدم توجه به جلو بوده است یادآوری کرد: تخطی از سرعت مطمئنه با 56 مورد و 25 درصد، انحراف و تجاوز به چپ با 49 مورد و 21 درصد، سایر با 24 مورد و 11 درصد، خستگی و خواب آلودگی با 16 مورد و 7 درصد، عدم رعایت حق تقدم با 12 مورد و 5 درصد و تغییر جهت ناگهانی با 12 مورد و 5 درصد به ترتیب در رده های بعدی علت تصادفات قرار دارند.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با تاکید بر همکاری دستگاه های متولی برای کاهش آمار تصادفات جاده ای استان، خواستار تجمیع محورهای فرعی و روستایی، تسریع در راه اندازی دوربین های جاده ای، ایجاد و رسیدگی به سامانه روشنایی به ویژه در 30 کیلومتری حاشیه شهرها، گردنه ها، پیچ های دارای دید کور و تونل ها و اعمال محدودیت عملیات عمرانی در هنگام اوج ترافیک به ویژه تاسوعا و عاشورا شد.

سرهنگ کریمی نژاد اضافه نمود: رفع نواقص جاده ای و بازسازی آنها، ایمن سازی پرتگاه ها و دهانه پل ها، استفاده از ظرفیت واحدهای امدادی در جاده ها، برقراری پوشش امواج تلفن همراه در نقاط کور جاده ها، تنویر افکار عمومی در رسانه ها در خصوص قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و جلوگیری از استقرار دست فروشان در معابر برون شهری برای کاهش آمار تصادفات جاده ای استان ضروری است.

آذربایجان شرقی 14 هزار کیلومتر شبکه راه دارد که از این میزان 10 هزار کیلومتر راه روستایی و حدود 4 هزار کیلومتر راه های اصلی، شریانی و بزرگراهی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "حوادث فوتی جاده ای 11 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوادث فوتی جاده ای 11 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید