درگیری محیط بان ها در ارتفاع 4 هزار متری با شکارچیان مسلح ، گیر افتادن یک محیط بان زخمی در منطقه صعب العبور ؛ درخواست بالگرد برای نجات او

به گزارش وبلاگ دریا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد از زخمی شدن یک محیط بان پارک ملی دنا در درگیری با شکارچیان متخلف و گیر افتادن این محی طبان زخمی در منطقه صعب العبور و ارتفاع 4 هزار متری اطلاع داد.

درگیری محیط بان ها در ارتفاع 4 هزار متری با شکارچیان مسلح ، گیر افتادن یک محیط بان زخمی در منطقه صعب العبور ؛ درخواست بالگرد برای نجات او

به گزارش وبلاگ دریا، اسلام جادوان خرد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: محیط بان پارک دنا در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف از ناحیه پا دچار مصدومیت شد.

وی اضافه نمود: ماموران یگان حفاظت پارک ملی دنا حین گشت و کنترل در منطقه متوجه صدای شلیک گلوله می شوند که البته پس از تعقیب و گریز شکارچی متخلف دستگیر می گردد.

صادق برازش رئیس پارک ملی دنا نیز در مورد جزئیات این خبر، با بیان اینکه صبح روز دوشنبه 16 مرداد ماه 1402 محیط بان پارک ملی دنا حین گشت و کنترل منطقه متوجه صدای شلیک چند گلوله می شوند که در تعقیب و گریز شکارچیان متخلف یک محیط بان مصدوم شد، گفت: محیط بانان پارک ملی دنا همزمان در این منطقه و در ارتفاع 4 هزار متری کوه دنا با متخلفان درگیر شدند.

وی اضافه نمود: 4 شکارچی متخلف با محیط بانان این منطقه درگیر شدند، 2 نفر از این تعداد به همراه یک قبضه اسحله شکاری دستگیر شدند و 2 نفر دیگر متواری شدند که شناسایی و در کوشش برای دستگیری آنها هستیم.

برازش اظهار کرد: محیط بان مصدوم شده از ناحیه پا در ارتفاع 4 هزار متری گرفتار شده و احتیاج به یاری دارد که از اورژانس و هلال احمر درخواست یاری نموده ایم اما با توجه به توپوگرافی، سخت گذر بودن و شرایط کوهستانی منطقه احتیاج به بالگرد برای نجات این محیط بان داریم.

رئیس پارک ملی دنا تاکید نمود: حدود 7 ساعت پیاده روی احتیاج است تا به محیط بان مصدوم برسیم که شرایط انتقال سخت است.

لازم به ذکر است، اورژانس هوایی یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، یک بالگرد داشت که حوالی ساعت 11 پیش از ظهر روز دوشنبه 26 تیرماه 1402 به همراه تکنسین ها و کادر پروازی در حال فرود در روستای سرآسیاب دهستان آجم از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویر احمد دچار حادثه شد و سقوط کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "درگیری محیط بان ها در ارتفاع 4 هزار متری با شکارچیان مسلح ، گیر افتادن یک محیط بان زخمی در منطقه صعب العبور ؛ درخواست بالگرد برای نجات او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری محیط بان ها در ارتفاع 4 هزار متری با شکارچیان مسلح ، گیر افتادن یک محیط بان زخمی در منطقه صعب العبور ؛ درخواست بالگرد برای نجات او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید