زوریخ یکی از گران ترین شهرهای دنیا

به گزارش وبلاگ دریا، در جهان شهرهای زیادی وجود دارد که به گران بودن معروف هستند. افرادی که در این شهرها زندگی می نمایند، مجبور هستند برای پرداخت قیمت غذا گاهی حتی بیشتر از 10 برابر افراد شهرهای دیگر هزینه نمایند که یک نمونه شاخص آن،شهر زوریخ است.با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این شهر برایتان ارائه دهیم.

زوریخ یکی از گران ترین شهرهای دنیا

سفری کوتاه و بسیار مجذوب نماینده در گران ترین شهر دنیا

زوریخ بزرگ ترین و پرجمعیتﺗﺮین شهرِ سوئیس و مرکز فرهنگی این کشور است که در ابتدای ورود به آن، بیشترین چیزی که جلب توجه می نماید، آرامش حاکم در میان مردم است؛ آرامشی که ناشی از دور بودن هیاهوهای رایج در یک کلان شهر است.

زوریخ

حمل و نقل عمومی به ویژه خطوط تراموا مهمترین ویژگی شهر زوریخ است که بخش زیادی از آرامش حاکم در این شهر را سبب شده است.

همه جای شهر تحت پوشش خطوط مختلف تراموا، مترو، اتوبوس و بعلاوه قایق های مخصوص حمل مسافر است و در هر ایستگاه تایم ورود هر خط اعلام می گردد که علیرغم تداخل بعضی از خطوط تراموا با جهت عبور خودرو، اما کمترین تأخیری در ورود و خروج آنها از ایستگاه مشاهده نمی گردد.

حرکت وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور معروف به ساعت به قدری دقیق است که می توانید ساعت تان را با ورود قطار یا تراموا به ایستگاه تنظیم کنید.

خرید بلیت به صورت مکانیزه که دستگاه آن در همه ایستگاه ها نصب شده است، تعیین بودن جهت حرکت به وسیله نقشه هایی که در ایستگاه ها و داخل ترن ها واقع شده است و اعلام لحظه به لحظه ایستگاه ها و تعیین بودن ایستگاه های مشترک، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را برای هر شخصی مهیا می نماید و حتی دنیاگرد ها هم با هر زبان و درک و فهمی در بدو ورود به راحتی می توانند با استفاده از این وسایل خودشان را به نقطه دلخواه شان برسانند.

حتی در داخل تراموا قبل از رسیدن به ایستگاه هایی که با دیگر خطوط مشترک هستند، ساعات ورود خط های دیگر درج می گردد و نام ایستگاه های دیگر هم با تایم رسیدن تعیین شده است.

سوئیسی ها در احداث خطوط تراموا آنقدر باتجربه هستند که به بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا تجربیات شان را منتقل نموده اند.

یکی از دستگاه های فروش مکانیزه بلیت

تراموا و قطارهایی هم برای استفاده افراد ویلچرنشین وجود دارد که ساعات ورود آن ها نیز روی تابلوها با علامت ویلچر تعیین است.

با وجود آنکه برای ورود به مترو و تراموا محلی برای ارائه بلیت تعبیه نشده و کسی بلیت چک نمی نماید، اما همه خود را موظف می دانند از دستگاه های مکانیزه بلیت خریداری نمایند.

بلیت هایی که قیمت روزانه آن حدود 8 فرانک (معادل 32 هزار تومان) و تک سفر آن حدود 2 تا 4 فرانک است. ارقامی که براساس جهت حرکت در منطقه 110 زوریخ که مراکز اصلی در آن واقع شده، متغیر است.

تعدد وسایل حمل ونقل عمومی در زوریخ و خلوت بودن آنها در کنار استفاده زیادی که از دوچرخه می گردد باعث شده کمتر ماشین شخصی در سطح شهر دیده گردد و برخلاف بیشتر کلان شهرها، از ترافیک های آزاردهنده در سطح شهر خبری نیست. در آنجا بهانه رایجی برای دیر رسیدن با عنوان در ترافیک گیر کردم وجود ندارد.

زوریخ ضمن آنکه دو سال پیاپی است شهری با برترین کیفیت زندگی در دنیا شناخته می گردد، در اواخر شهریور هم به عنوان گرانقیمت ترین شهر دنیا شناخته شد و از جمله شهرهایی است که مردم در رفاه کامل به سر می برند.

به طوریکه در سطح شهر هیچ نشانی از تکدی گری نیست و یا حتی دست فروشی هم دیده نمی گردد.

هزینه های بالای زندگی در این شهر باعث شده مهاجران کمتری هم به این شهر مهاجرت و در آنجا زندگی نمایند.

نماد شهر کلیسایی با برج هایی دو قلو به نام گراس مونستر در کنار رود لیمات است که در روبروی آن کلیسای دیگری به نام فرامونستر با برج تیز سبز رنگ بلندی که نقاشی شیشه های داخل آن مشهور است واقع شده است و شب ها جلوه زیبایی را به شهر می دهند. راس هر ساعت تا دقایق زیادی صدای ناقوس کلیساها در شهر طنین انداز می گردد.

کلیساهای سنت پیتر و فرامونستر

سنت پیتر دیگر کلیسای اصلی زوریخ است که در نزدیکی دو کلیسای دیگر واقع شده و به تعبیری بزرگترین صفحه ساعت کلیسا در اروپا بر روی برج آن واقع شده است.

طبیعت بکر این شهر و اطراف آن از دامنه کوه های آلپ گرفته تا دریاچه زوریخ در دل شهر، از زیبایی های دیگر زوریخ محسوب می گردد.

یکی از بزرگترین باغ وحش های دنیا نیز در زوریخ واقع شده که در منطقه ها شمالی این شهر در مساحتی وسیع و طراحی ویژه با حیواناتی متعدد روزانه پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.

مقر اصلی فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا) که این روزها محل مناقشات مختلفی است و چشم بسیاری از رسانه ها به اتفاقات داخل آن دوخته شده در زوریخ و در مقابل باغ وحش این شهر واقع شده است، منطقه ای سرسبز و خوش آب و هوا در شمال شهر و ساختمان بزرگی که اطراف آن را زمین های فوتبال احاطه نموده است.

زوریخ که از آن به عنوان یک دنیا شهر یاد می گردد، مانند دیگر شهرهای سوئیس از امنیت ویژه ای برخوردار است؛ به طوری که درصد جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین اعلام شده و یکی از امن ترین شهرها برای گردشگران محسوب می گردد.

اینجا زوریخ از آرام ترین شهرهای دنیا است…

کلیسای گراس مونستر

مقر فیفا

باغ وحش زوریخ

مترو زوریخ

تابلوی اعلان تایم ورود تراموا

رود لیمات

ساختمان اپرای زوریخ

تابلوی اعلان ایستگاه ها

فیفا و باغ وحش زوریخ در یک جهت

منبع: سایت ایران ناز

منبع: راسخون

به "زوریخ یکی از گران ترین شهرهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زوریخ یکی از گران ترین شهرهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید