سازه هایی زیبا با معماری مدرن از سراسر جهان

به گزارش وبلاگ دریا، اگر از علاقه مندان به معماری مدرن و علی الخصوص سازه های مدرن معماری هستید، باید به خوبی بدانید که این سبک از معماری نو، خیلی از قوانین پیروی ننموده و شیوه و سبک خاص خود را دارد که تابحال دیده نشده اند و از نظر شکل هندسی نیز نظم بکار رفته در معماری کلاسیک را برهم زده اند. اما در عین حال این سبک از معماری مدرن هم بخاطر راه نوین خود و هم بدلیل به کارگیری منابع طبیعی جهت حفاظت از محیط زیست بسیار مورد توجه می باشد. از این رو خبرنگاران اقدام به معرفی 10 نمونه برتر این نوع از معماری مدرن از سراسر دنیا نموده تا رضایت شما علاقه مندان به معماری و زیبایی های آن را نیز جلب کند. پس با ما همراه باشید تا اشکال هندسی مدرن بکار رفته در سازه های مدرن معماری و دیدنی های دنیا را بهتر بشناسیم.

سازه هایی زیبا با معماری مدرن از سراسر جهان

معماری خاص سازه The Olympic Park Agora در آتن یونان

اگر از علاقه مندان به ورزش باشید، بدون شک زمانی را که آگورا برای بازیهای المپیک ساخته شد، به یاد دارید. وجه تمایز این مجموعه علاوه بر معماری فوق العاده آن که به سبک آمفی تئاترهای قدیمی و تاریخی یونان ساخته شده است، این است که 500 هزار نفر می توانند در پارک المپیک آن جای داده شوند. حتما تا الان مشتاق شده اید بدانید این سازه مدرن معماری چگونه ساخته شده است. این سازه را با استفاده از فولاد قوس داده شده که یک تونل را تشکیل می دهند، ساخته و به روی یک دریاچه مصنوعی سوار نموده اند. بهرحال سازه ای که برای مسابقات المپیک ساخته می گردد باید هم تا این حد با شکوه و درخور شان باشد.

معماری خاص ساختمان The Kuggen در گوتنبرگ سوئد

وجه تمایز و ویژگی منحصر به فرد این ساختمان که در محوطه دانشگاه تکنولوژی چالمرز واقع شده است، این است که برای نگهداری انرژی و استفاده از نور خورشید ساخته شده به طوریکه پنجره های مثلثی این ساختمان نور را به طور مستقیم به ساختمان وارد نموده و منطقه بزرگتری از داخل آن را روشن می نماید. همین امر باعث شکل عجیب و غیرعادی این ساختمان شده است. ساختمانی که کاملا مدرن بوده و در سال 2011 تکمیل شده است و یکی از زیباترین تماشای های دنیا است.

معماری خاص باغ Gardens By The Bay در کشور سنگاپور

اگر شما هم با تماشا گل و گیاه اختیار از کف می دهید، باید مکانی رو بهتون معرفی کنم که شاید بتواند بهشت دنیوی شما لقب گیرد. این بهشت دنیوی جایی نیست جز گاردنز بای دی بی که در آن علاوه بر درختانی بزرگ و اعجاب انگیز، انواع درخت و گل و گیاهان با تنوعی بی نظیر یافت می شوند. اگر می خواهید بازدیدی از این باغ زیبا به عمل بیاورید بهتر است شب هنگام را انتخاب کنید. چرا که درختان این پارک در شب می درخشند و این خود کافی است تا یکی از برترین تجربه های شما را در سفرهایتان رقم بزند. پس همین حالا راهی سنگاپور شوید و از زیباترین سازه های مدرن معماری که یکی از برترین تماشای های دنیا است تماشا کنید.

معماری خاص موزه MuCEM در مارسی فرانسه

اگر تا به امروز به بندر قدیمی مارسی سفری داشته ایدف بدون شک شاهد پلی بوده اید که دو ساختمان را به هم متصل نموده است. یکی قلعه تاریخی سنت ژان و دیگری موزه تمدن های اروپا و مدیترانه است. این موزه علاوه بر اینکه از نظر فرهنگی بسیار حائز اهمیت بوده ساختار خارق العاده ای نیز دارد و همین امر باعث شده تا مجموعه ای مهم و زیبا از تمدن و فرهنگ مدیترانه به شمار آید. پس در سفر بعدی تان به کشور فرانسه و بازدید از تماشای های شهر زیبای پاریس، بازدید از موزه تمدن های اروپا و مدیترانه نیز خالی از لطف نخواهد بود. البته اگر از اهالی فرهنگ و هنر باشید، بدون شک از آن بازدید خواهید کرد.

معماری خاص شهر هنر و علم (City of Arts and Sciences) در والنسیا اسپانیا

اگر از علاقه مندان به به طبیعت هستید، می توانید پس از بازدید از این مجتمع زیبا که یکی از جاذبه های فرهنگی والنسیا نیز به شمار می رود ، در پارک آن قدم زده و به مطالعه گونه های مختلف گیاهان بپردازید. ضمناً این را هم بگویم که خیلی از زمان ساخت این سازه زیبا نمی گذرد. چرا که این معماری مدرن در سال 1998 تکمیل شده است و یکی از زیباترین تماشای های دنیا است می تواند برای بازدید شما بسیار مناسب باشد.

معماری خاص هتل PARKROYAL در سنگاپور

اگر تابه حال به کشور سنگاپور سفری داشته اید، شاید تماشا هتلی که یک پارک به طور عجیبی از پنجره های آن به بیرون آویزان شده باشد، توجه تان را به خود جلب نموده باشد. نام این هتل پارک رویال است که از نظر کیفیت و سرویس دهی هم بسیار مطلوب بوده، اما ساختار عجیب و تماشای اش باعث شده تا بارها جوایز بین المللی را از آن خود کند. البته شاید این موضوع که این هتل در یکی از شلوغ ترین شهرهای دنیا قرار گرفته است نیز در معروفیت آن بی تاثیر نباشد. پس با اقامت در این هتل عجیب و غریب می توانید با یک تیر دو نشان زده و از پارک زیبای آن نیز بطور اختصاصی بهره ببرید.

معماری خاص ایستگاه Liege-Guillemins در کشور بلژیک

بدون شک این ساختمان یکی از زیباترین ایستگاه هایی است که در عمرتان دیده اید و احتمالا هوس نموده اید همین الان چمدانتان را برداشته و از چنین ایستگاهی تماشا کنید. حتی اگر مقصد سفر نامعلوم باشد. باید بگویم تنها شما نیستید که چنین تصمیمی گرفته اید بلکه 15000 نفر دیگر هم هستند که روزانه به وسیله این ایستگاه بی نظیر در بلژیک جابجا می شوند و این امر باعث شده تا این ایستگاه به یکی از مهم ترین و البته شلوغ ترین ایستگاههای حمل و نقل در مرکز بلژیک مبدل گردد. بنابراین می توان به نقش معماری در ایجاد جذابیت در زمینه گردشگری اعتراف کرد. این ایستگاه که در ساخت آن از شیشه و فلز و سنگ مرمر سفید استفاده شده است، نمونه ای از معماری مدرن بوده که در سال 2009 بازسازی و افتتاح شده است.

معماری خاص برج خلیفه در دبی

بدون شک همه شما نام برج خلیفه را شنیده و می دانید که این برج بلندترین ساختمان دنیا و از زیباترین تماشای های دنیا به شمار میرود و هتل آرمانی که یکی از لوکس ترین هتل های دبی می باشد نیز در این ساختمان واقع شده است. ارتفاع این آسمان خراش معروف که در طراحی آن عناصر معماری اسلامی نیز دیده می شوند، 830 متر بوده که شامل دفاتر اداری و 900 آپارتمان است. بنابراین اگر تا به امروز از نزدیک این آسمان خراش را ندیده باشید، با این تفاسیر بسیار مشتاق به تماشا آن شده اید.

معماری خاص موزه طبیعی شانگهای در چین

اینجا مکانی است بسیار هیجان انگیز برای علاقه مندان به تاریخ طبیعت، علوم طبیعی، معماری مدرن، سازه های مدرن معماری و بعلاوه به طور کلی افرادی که از تماشا و تماشای هر نوع موزه ای لذت می برند. البته با توجه به معماری بسیار مدرن و شکل هندسی عجیب ساختمان و حیاط داخل آن که بیضی شکل بوده و ساختار اطرافآن نیز فلزی است، احتمالا برای هر بازدید کننده ای می تواند جالب توجه باشد. بنابراین تماشای بزرگترین موزه علوم طبیعی چین برای یک بار هم که شده خالی از لطف نیست.

معماری خاص هتل Marina Bay Sands در سنگاپور

اگر در هنگام سفر محل اقامتتان برایتان بسیار اهمیت دارد و اگر کشور مورد نظرتان برای سفر سنگاپور است، هتل مارینا بی سندز می تواند برترین انتخاب از لحاظ معماری مدرن باشد. در این هتل که به نوعی سمبلی از کشور سنگاپور است، علاوه بر سرویس دهی بسیار عالی و وجود فروشگاه، موزه ، مرکز تفریحی و رستوران های متعدد، استخری دارد که در پشت بام این هتل و به طول 340 متر قرار گرفته است. یکی از وجوه تمایز و ویژگی های منحصربه فرد این هتل معماری خاص آن است چرا که این هتل تازه تاسیس دارای سه برج بوده که روی هم رفته 2560 اتاق دارند. با این تفاسیر این هتل می تواند بسیاری از انتظاراتتان را هم از نظر سرویس دهی و هم از نظر زیبایی برآورده سازد.

با این حساب در سفر های بعدی تان به جزئیات معماری سازه های مختلف بیشتر توجه خواهید کرد و از زیبایی های آنها لذت بیشتری خواهید برد.

امید است با نگارش این مطلب نقشی در آگاهی رسانی به شما ایفا نموده و موجبات شادی و رضایت شما عزیزان و خوانندگان همواره همراه وبلاگ دریا را فراهم آورده باشیم.

منبع: همگردی

به "سازه هایی زیبا با معماری مدرن از سراسر جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازه هایی زیبا با معماری مدرن از سراسر جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید