شفافیت مطالبه مردمی است ، ممکن است بعضی با استفاده از شفافیت شیطنت نمایند ، ما نماینده هستیم و نباید امر پنهانی از مردم داشته باشیم

به گزارش وبلاگ دریا، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اشاره به شفافیت داوطلبانه رای گفت: ما نماینده مردم هستیم و نباید امر پنهانی از مردم داشته باشیم.

شفافیت مطالبه مردمی است ، ممکن است بعضی با استفاده از شفافیت شیطنت نمایند ، ما نماینده هستیم و نباید امر پنهانی از مردم داشته باشیم

وبلاگ دریا - گروه سیاسی: مطالبه شفافیت در ادوار مختلف مجلس وجود داشته اما در مجلس دهم و یازدهم به اوج خود رسید. تا جایی که نمایندگان مجلس یازدهم مصوبه شفافیت قوای سه گانه را تصویب کردند اما با طولانی شدن روند آنالیز آن در مجمع خود به شکل داوطلبانه آرا را در سایت پالیران اعلام می نمایند. البته شماری نمایندگانی که برای این طرح داوطلب شدند 164 نماینده است.

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد از جمله همین نمایندگان است که درباره علل اهمیت شفافیت دستگاه ها به وبلاگ دریا گفت: دلیل اینکه آرا را شفاف کردیم مطالبه مردمی است. شفافیت عنصر مهمی در دستگاه ها و نهادهای تصمیم گیر است و مردم نیز خواهان شفاف شدن امور و رای نمایندگان خود هستند. آن ها می خواهند بدانند که در هر موضوعی نماینده چه رای و نظری دارد تا بتوانند قضاوت صحیح تری درباره او داشته باشند. ما هم نماینده مردم هستیم و نباید چیز پنهانی از مردم داشته باشیم.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها ادامه داد: هر چند این شفافیت ممکن است پیامدهایی داشته باشد و بعضی شیطنت نمایند و نماینده را تحت فشار قرار دهند یا رای را به شکل دیگری مطرح نمایند. به طور مثال در مقطعی به موضوعی رای بدهیم که صلاح و اقتضای شرایط باشد اما فرضا شش ماه دیگر از آن رای مانور دهند و علیه نماینده استفاده نمایند. به هر حال رقبای زیادی داریم و این مسائل هم وجود دارد.

مقصودی اضافه کرد: نمایندگان برای شفافیت آرا پیش قدم شدند اما مطالبه مجلس این است که دیگر دستگاه ها و نهادها نیز در عرصه ها مختلف شفاف شوند.

این نماینده مجلس تاکید نمود: این شفافیت باید در همه وجوه زندگی مسئولان وجود داشته باشد. شفافیت فقط رای نماینده نیست بلکه خروجی کار نماینده، فعالیت و پیگیری ها اوست. مردم راحت می فهمند که مسئولی چگونه کار می نماید و زدوبند دارد یا نه، زندگی ساده ای دارد یا اهل اشرافی گری است. اما وقتی هم که بعضی بر شفافیت رای اصرار داشتند ما هم آرا خود را شفاف کردیم.

نماینده بروجرد درباره فواید شفافیت در حوزه های مختلف ادامه داد: باید توجه داشت که شفافیت قوای دیگر نیز به کارآمدی سیستم یاری می نماید. بعضی سیاست گذاری ها و تصمیم گیری ها ممکن است برای مردم مبهم و نامفهوم باشد و برای اینکه این ابهامات رفع گردد باید شفافیت بر نهادها حاکم گردد. نماینده ها قبل از اجرایی شدن مصوبه مجلس به شکل داوطلبانه این اقدام را انجام دادند و هیچ ابایی نداریم که بعضی از این موضوع سوءاستفاده نمایند. شفافیت یعنی راستی و می فرماید که نجات در راستی است. هر چند که بعضی مسائل امنیتی احتیاج به شفافیت ندارد یا مسائلی که تا انجام گردد لازم نباید کسی از آن مطلع گردد. باید تدابیری اندیشیده گردد که مسائل اینچنینی نیز در شفافیت لحاظ گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شفافیت مطالبه مردمی است ، ممکن است بعضی با استفاده از شفافیت شیطنت نمایند ، ما نماینده هستیم و نباید امر پنهانی از مردم داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شفافیت مطالبه مردمی است ، ممکن است بعضی با استفاده از شفافیت شیطنت نمایند ، ما نماینده هستیم و نباید امر پنهانی از مردم داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید