عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص های لاغری

به گزارش وبلاگ دریا، قرص های لاغری همانطور که از نام آنها پیداست، قرص های کاهنده اشتها بوده و یا داروهایی هستند که موجب کاهش وزن می شوند. این مقاله اطلاعاتی را در مورد عوارض جانبی چنین قرص هایی فراهم ساخته است.

عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص های لاغری

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

قرص های لاغری همانطور که از نام آنها پیداست، قرص های کاهنده اشتها بوده و یا داروهایی هستند که موجب کاهش وزن می شوند. این مقاله اطلاعاتی را در مورد عوارض جانبی چنین قرص هایی فراهم ساخته است.

برای کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، مصرف قرص های لاغری به نظر می رسد که گزینه فوق العاده ای باشد. بسیاری از افراد تصور می نمایند که این قرص ها میانبری برای رسیدن به هدف خود در برخورداری از یک بدن سالم و متناسب است. متأسفانه، بیشتر مصرف نمایندگان این قرص های کاهش وزن از خطرات مرتبط با مصرف آنها بی اطلاع می باشند. افراد بسیاری جذب تبلیغات و ادعاهای مبالغه آمیز فراوری نمایندگان این قرصهای به اصطلاح شگفت انگیز می شوند. با این حال، ضروری است که مصرف نمایندگان بدانند که این قرصها می توانند موجب ایجاد اثرات نامطلوبی شوند.

چگونگی عملکرد این قرص ها

برای افراد خوش خوراک، که نمی توانند در مقابل غذا مقاومت نمایند، کاهنده های اشتها به نظر می رسد برترین راهکار فراوری نمایندگان قرص های لاغری است. همانطور که از نام آنها پیداست، این سرکوب نماینده و یا کاهنده های اشتها، گرسنگی فرد را مهار می سازند. افرادی که این قرص ها را مصرف می نمایند، احساسی از سیر بودن خواهند داشت و به همین علت است که غذای کمتری خواهند خورد.

طبقه و دسته دیگر قرص های لاغری، آنها را شامل می گردد که جذب چربی را محدود می سازند. خوب بایستی گفت که با مصرف این قرص ها احتیاج به کاهش غذای مصرفی خود ندارید. فراوری نمایندگان این قرصها مدعی بوده که می توانید به هر مقدار که تمایل دارید غذا خورده بدون آنکه چاق شوید، به این علت که این قرصها جذب چربی را کاهش می دهند. گرچه برای افرادی که مستعد افزایش وزن هستند، به نظر عالی می رسد، اما این فرایند غیر طبیعی کاهش وزن نقاط ضعف خود را دارد.

اثرات جانبی

بازار پر از تمام انواع قرصهای لاغری است. بسیاری از افراد جهت محدود ساختن جذب چربی، این قرصها را برمی گزینند. افرادی که ایده استفاده از سرکوب نماینده های اشتها را دوست ندارند، به این قرصها روی می آورند. با این حال، این افراد از عوارضی که می تواند به علت مصرف این قرصها ایجاد گردد، بی اطلاع می باشند. اسهال، استفراغ، مدفوع چرب یا اختلالات معده برخی از شایع ترین عوارض جانبی آنها می باشند. از آنجا که این قرص های لاغری جذب چربی در بدن را محدود می سازند، این چربی بایستی به وسیله مدفوع دفع گردد. این امر می تواند به بروز مسائل گوارشی بیانجامد. شما حتی ممکن است در کنترل اجابت مزاج با مشکل روبرو شوید. مشکل دیگری که می تواند به علت استفاده از این قرصها ایجاد گردد، بروز کمبود ویتامین است. این قرصها علاوه بر محدود ساختن جذب چربی، ممکن است حتی ویتامین A، ویتامین E، ویتامین K و بتاکاروتن را قبول ننمایند در نتیجه موجب بروز کمبودهای تغذیه ای شوند.

سرکوب نماینده های اشتها، گرسنگی فرد را فرومی نشانند، اما استفاده از آنها می تواند بر روی متابولیسم فرد تأثیر منفی گذارد. استفاده از آنها ممکن است سرعت متابولیسم یا سوخت ساز را کاهش دهد. با کاهش متابولیسم، بدن شما ممکن قادر به سوزاندن چربی های اضافی نبوده و به همین علت است که کاهش وزن مطابق با انتظارات شما پیش نرود. عوارض جانبی همانند خشکی دهان، بی خوابی، یبوست، و افزایش خطر ابتلاء به بیماری قلبی بعلاوه ممکن است تجربه شوند. برخی افراد ممکن است احساس افسردگی و یا عصبانیت نمایند. سایر عوارض جانبی می تواند، تاری دید، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، تغییر در ضربان قلب، و تغییر در فشار خون را شامل گردد. گرچه ممکن است با مصرف این قرصهای لاغری، وزن کم کنید، اما با قطع مصرف آنها ممکن است مجدداً بر وزنتان افزوده گردد. بنابراین بایستی تصمیم بگیرید که آیا تمایل دارید که با این فرایند غیر طبیعی به کاهش وزن برسید و یا می خواهید راه های طبیعی را پیدا کنید که عوارض جانبی به همراه نداشته باشند.

نکته پایانی و نتیجه گیری که از این بحث می توان گرفت اینکه فرد بایستی سعی کند به این قرصها جهت کاهش وزن اتکاء ننماید. در پی راه های سریع کاهش وزنی نباشید که پتانسیل صدمه رساندن به بدن تان را دارند. برترین کار این خواهد بود که راه های سالمتری را جهت خلاص شدن از شر چاقی امتحان کنید. از یک رژیم غذایی سالم پیروی نموده و روزانه به ورزش بپردازید تا از این چربی اضافی خلاص شوید.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص های لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض جانبی ناشی از مصرف قرص های لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید