فوت و فن های اینستاگرامی برای فروش صنایع دستی

به گزارش وبلاگ دریا، فروش در اینستاگرام راه خوبی برای کسب درآمد شناخته می شود. چون فروشگاه های آنلاین زیادی را می شناسیم، که ماهانه بیش از 40 یا 50 میلیون تومان درآمد دارند و ما باید در توسعه کسب وکارهایمان به فروشگاه های آنلاین رو بیاوریم.

فوت و فن های اینستاگرامی برای فروش صنایع دستی

هرچند فروش صنایع دستی در اینستاگرام ایده خوبی برای پول درآوردن از اینترنت است، اما همیشه ترس و نگرانی اینکه ناگهان فیلتر شود، همراهمان است. پس چه کار کنیم؟ در ادامه علاوه بر فروش صنایع دستی در اینستاگرام، پیشنهادی به شما می دهیم که هم بر این ترس و نگرانی غلبه کنید، هم از رقبایتان جلو بیفتید!

چه محصول و خدمات برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

محبوبیت اینستاگرام در بین مردم، به خصوص مردم کشور خودمان، آن را به گزینه خوبی برای فروش صنایع دستی و خدمات تبدیل کرده است. خوشبختانه در اینستاگرام هر محصول صنایع دستی ازجمله محصول فیزیکی، مجازی و همچنین خدمات را می توانید بفروشید. مثل فروش محصولات هنری و صنایع دستی و کتاب ها و جزوه های آموزشی حوزه گردشگری.

محصول را از کجا تأمین کنیم؟

این هم یکی دیگر از دغدغه های مهم افراد است. ممکن است برای خودتان هم وجود داشته باشد. می خواهم بگویم که نگران تأمین محصول نباشید. قرار نیست از همان ابتدا محصول داشته باشید. شما پیج را راه اندازی کنید، پست و محتوای بدرد بخور در آن بگذارید، کمی محصولتان را معرفی کنید. بعد از مدتی احتمالاً سفارش هم می گیرید، بعد از آن می توانید، بروید و محصول را به همان تعدادی که سفارش داده اند تهیه کنید.

فن های فروش محصول در اینستاگرام چیست؟

یک فروشنده خوب، برای محصول صنایع دستی اش (حتی اگر بی ارزش ترین محصول در بازار باشد!) تقاضا و مشتری می آورد. گاهی حتی خودمان، در بعضی از صفحات اینستاگرام یا وب سایت ها، بدون احساس نیاز، جذب محصول خاصی می شویم و آن را می خریم.

در ادامه راجع به بعضی از فوت وفن های فروش محصولات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. توصیه می کنیم قبل از اقدام به فروش از طریق اینستاگرام، حتماً این نکات را بخوانید.

اطلاعات پروفایل خود را کامل کنید

پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و آرایه مغازه یا فروشگاه شماست. مشتری در همان 3 یا 4 ثانیۀ اول تصمیم می گیرد که شمارا دنبال کند یا نکند. خلاصه اینکه، باید توجه و اعتماد مخاطب را در همان اولین لحظه، جذب کنید.

مثلاً اینکه، یک متن معرفی (bio) مناسب و جذاب برای معرفی خود انتخاب کنید، به طوری که مشتری دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشد. همچنین، اطلاعاتی دربارۀ امکان ارسال پستی به مکان های مختلف جغرافیایی، آدرس فروشگاه فیزیکی، لینک سایت فروشگاهی و شماره تماس، در توضیحات بیو قرار دهید.

عکس های باکیفیت و مناسب از محصول بگذارید

با قدم زدن در مراکز خرید، جذب مغازه هایی می شویم که شیشه و ویترین آن تمیز و از ظاهر خوب و مرتبی برخوردار باشد. در مقابل، اگر ویترین فروشگاه به هم ریخته و نامناسب باشد، محصولات به سختی دیده شده و رغبت نمی کنیم وارد مغازه شویم. در اینستاگرام، عکس ها و ظاهر صفحه شما حکم همان ویترین و شیشه مغازه را دارد. به جای استفاده از عکس های آماده در اینترنت و صفحه های دیگر، ترجیحاً خودتان عکس بگیرید. تا مخاطب متوجه اعتبار و حرفه ای بودن شما بشود.

از قدرت ویدئو در اینستاگرام، غافل نشوید

بازاریابی با کمک ویدئو یا ویدیو مارکتینگ یکی از مؤثرترین روش ها برای جذب مخاطب در رسانه های اجتماعی، به خصوص اینستاگرام است. خود شما بیشتر برای دیدن ویدئو وقت می گذارید، یا خواندن یک مطلب؟! درواقع ویدیو، احساسات بیشتری را به فرد انتقال می دهد و ماندگاری آن بیش از عکس هست. با ساخت ویدئوهای جذاب و تأثیرگذار، افراد زیادی جذب محصول یا خدمات شما می شوند. به علاوه اینکه اعتماد آن ها هم جلب می شود.

از نظرات مشتریان استفاده کنید

اگر مشتری نباشد، شما هم هیچ درآمدی ندارید. پس برای حفظ مشتریان فعلی و تبدیل مشتریان جدید، روی برقراری ارتباط با آن ها وقت بگذارید. چون نظر آن ها به شما کمک می کند، محصولتان را بهبود دهید و ایرادات را برطرف کنید؛ به علاوه اینکه، این حس را به او القا می کنید که برای او ارزش و احترام قائلید؛ بنابراین او نیز متقابلاً محصول یا خدمت شمارا می خرد. در اینستاگرام، جواب کامنت ها و پیام های افراد را کامل و صمیمانه بدهید. یا اینکه در بعضی از پست ها، از آن ها بخواهید نظرشان را در مورد محصول یا خدمت شما بنویسند. به این ترتیب، آن ها چه می خواهند را می فهمید و ایرادات را برطرف می کنید.

محتوای مفید و باکیفیت، منتشر کنید

محتوا مهم ترین بخش اینستاگرام و هر رسانه است. اگر حرفی برای گفتن نداشته باشید بهترین تصاویر و محصول را هم داشته باشید نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. محتوای خوب یعنی محتوایی که هم سرگرم کننده باشد، هم مفید و کاربردی. مثلاً به جای اینکه در مورد ویژگی های محصولتان صحبت کنید، بگویید چه فایده ای برای مشتری دارد، بعد از استفاده چه اتفاقی می افتد؛ چرا باید این محصول را از شما بخرد؟

اینکه بخواهید تنها اطلاعاتی از مشخصات فنی محصول صحبت کنید، یا بگویید قیمت آن چقدر است و درنهایت هم 30 هشتگ به آن اضافه کنید، برای افراد هیچ جذابیتی ندارد.

راه اندازی سایت فروشگاهی

ساخت سایت فروشگاهی در کنار صفحه اینستاگرام، راهی است که هم فروشتان را افزایش می دهد؛ هم با کمک آن فاصله زیادی از رقبایتان می گیرید. چون با داشتن سایت، علاوه بر اینستاگرام، ورودی های دیگری از موتورهای جستجوی گوگل خواهید داشت؛ و مهم تر از آن، با فیلتر شدن اینستاگرام در آینده، چیز زیادی از دست نخواهید داد.

با داشتن یک سایت در کنار اینستاگرام، دیگر نیازی نیست فرآیند خرید محصول را خودتان به صورت دستی انجام دهید؛ بلکه مشتری هر زمان بخواهد خریدش را اتوماتیک انجام می دهد و حتی زمانی که شما در خواب هستید!

منبع: دنیای سفر

به "فوت و فن های اینستاگرامی برای فروش صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت و فن های اینستاگرامی برای فروش صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید