متفاوت ترین محصول تویوتا که با هوش مصنوعی ساخته شده

به گزارش وبلاگ دریا، موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) اخیرا از یک روش پیشگامانه مولد هوش مصنوعی رونمایی نموده که از آموزش سریع و کارآمد مهارت های پیشرفته و نو به ربات ها خبر می دهد. روز سه شنبه بود که این کمپانی در کنفرانس خبری از این اقدام رونمایی کرد.

متفاوت ترین محصول تویوتا که با هوش مصنوعی ساخته شده

غزال زیاری: مدیرعامل TRI و یکی از دانشمندان ارشد شرکت تویوتا موتور اعلام نموده که تحقیقات این کمپانی در زمینه رباتیک، در پی تقویت افراد به جای جایگزینی آنهاست. هدف از این اقدام، کنار گذاشتن نیروهای کار انسانی نیست و طبق اعلام موسسه TRI، این تیم امیدوار است تا رویکرد نو آنها بتواند ربات ها را برای همکاری با انسان ها بیش از پیش تقویت کند.

تقویت نیروی کار انسانی به لطف ربات ها

گیل پرت، مدیرعامل TRI و یکی از دانشمندان ارشد شرکت تویوتا موتور در این باره گفت: تحقیقات ما در زمینه رباتیک، در پی تقویت افراد به جای جایگزین کردن آنهاست. این تکنیک آموزشی نو، هم کاربردی است و هم رفتارهای عملکردی بسیار قدرتمندی ایجاد می نماید و به ربات ها این امکان را می دهد تا به شکل موثرتری افراد را تقویت نمایند.

آموزش ربات ها در حقیقت شامل انتقال داده و مهارت ها به آنهاست و به آنها یاری خواهد نمود تا کارهای خاصی را انجام داده و با محیط های مختلف سازگار شوند. این آموزش چندین رشته با تکنیک های مختلف را در بر می گیرد که از روینمودهای ساده تری مثل برنامه نویسی معمولی گرفته تا روینمودهای پیچیده تری مثل یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را شامل می گردد.

روش های پیشین و نوین آموزش ربات ها

در هر حال روش های اخیر و پیشرفته برای آموزش رفتارهای نو به ربات ها مستلزم زمان زیادی بود و در عین حال این روش ها تا حد زیادی ناکارآمد بوده و تنها به فعالیت های تعریف شده ای که در محیط هایی با محدودیت های شدید انجام می شدند، محدود می شد. متدهایی مثل کدنویسی که دقیقا نشان می دهد که اقدامات ربات ها برای مشاغلی که شفاف تعریف شده اند و نیازی به انعطاف در آنها حس نمی گردد مناسب بود؛ اما ربات های محدودی می توانستند تا از عهده انجام کارهای پیچیده تری برای عملکرد ماشین ها در سناریوهای روزمره بر بیایند.

  • ذرات مرموز شبح مانند تاج خورشید را چون جهنم داغ نموده اند
  • جهان آمادگی استفاده از قوی ترین موشک تاریخ را دارد؟/ عکس

حالا مدل رفتاری ربات پیشرفته به وسیله TRI، شامل یادگیری به وسیله آموزش های haptic و بعلاوه توصیف گفتاری اهداف است. این شیوه، امکان معرفی مستقل رفتارهای نو استنتاج شده از تعداد زیادی نسخه نمایشی را فراهم می نماید. این روش نه تنها نتایج قابل اعتماد، قابل تکرار و کارآمدی را در پی داشته، بلکه خیلی سریع نیز قابل انجام است.

تنوع مهارت ها

راس تدریک، معاون تحقیقات رباتیک TRI در این باره گفته:کارهایی که این ربات ها انجام می دهند، شگفت انگیزند. من حتی تا یک سال پیش هم پیش بینی نمی کردم که بتوانیم به این سطح از مهارت های متفاوت در ربات ها نزدیک شویم. تدریک علاوه بر مسئولیتی که در TRI در بخش مهندسی برق و علوم کامپیوتر برعهده دارد، استاد هوانوردی و فضانوردی و مهندسی مکانیک درMIT نیز هست.

دکتر تدریک در ادامه صحبت هایش گفت: آنچه درباره این رویکرد هیجان انگیز است، نرخ و قابلیت اطمینانی است که بر پایه آن می توانیم به سراغ مهارت های تازه برویم. چون این مهارت ها مستقیما با تصاویر دوربین و حس لامسه کار می نمایند و تنها با بهره گیری از نمایش های آموزش داده شده، ربات ها می توانند حتی در کارهایی که شامل اشیایی با قابلیت تغییر شکل، پارچه و مایعات است نیز عملکرد خوبی داشته باشند. این در حالی است که تا پیش از این انجام چنین کارهایی برای ربات ها واقعا سخت و سخت بود.

TRI پیش از این نیز بدون ایجاد حتی یک خط کد نو، از یک روش تازه برای آموزش بیش از 60 توانایی پیچیده و ماهرانه به ربات ها استفاده نموده بود. آنها برای تحقق این هدف، تنها اطلاعات نوی را در اختیار ربات ها قرار داده بودند. مسئولان این موسسه حالا امیدوارند تا بتوانند که تا سرانجام سال 2024، هزار مهارت نو به ربات ها بیاموزند و پیش بینی می نمایند که این مهارت های نو در راستای تعامل با جهان به روش های پیچیده و متنوع، در آینده این امکان را به ربات ها خواهد داد تا از افراد در زمینه های غیرقابل پیش بینی نیز حمایت نمایند.

با پیشرفت های پی درپی در علم رباتیک، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، آموزش ربات ها، شاخه ای پویاست که دائما در حال رشد و تکامل است. ربات ها به شکل حیرت آوری در مدیریت کارهای سخت و همکاری با افراد در کارهای تیمی پیشرفت می نمایند و دائما در حال بهتر شدن برای کار در کنار انسان ها در صنایع مختلف هستند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ دریا مراجعه کنید.

منبع: interestingengineering

5858

منبع: خبرآنلاین

به "متفاوت ترین محصول تویوتا که با هوش مصنوعی ساخته شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین محصول تویوتا که با هوش مصنوعی ساخته شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید