معرفی تهران به عنوان قطب گلیم

به گزارش وبلاگ دریا، در تهران شهر قدس و فیروزکوه از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه های انفرادی و گروهی در این استان به عنوان قطب های تولید گلیم استان معرفی می شوند.

معرفی تهران به عنوان قطب گلیم

محمد انشایی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه برای حمایت از تولیدات و بافته های هنرمندان سنتی استان برنامه جامعی تهیه و تدوین شده است اظهار داشت که تهران به عنوان قطب طرح و تولید گلیم معرفی می شود

محمد انشایی گفت:

در صدد هستیم که در تولید چند رشته سرآمد به عنوان قطب تولید همان رشته ها در کشور استان تهران را معرفی و شناسایی کنیم.

وی به رشته های فعال هنری و صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود که به جرات می توان گفت هم اکنون بیشتر رشته های کشور ردپایی در تهران دارند.

در حال حاضر دو منطقه فیروزکوه (در شرقی ترین نقطه) و شهر قدس (در غربی ترین نقطه) در استان تهران از لحاظ فراوانی تعداد نفرات و کارگاه های انفرادی و گروهی به عنوان قطب های تولید گلیم استان معرفی می شوند.

به گفته ایشان از لحاظ طرح و نوع بافت فیروزکوه دست بافته های شهرهای شرقی و شمالی کشور مانند مازندران، خراسان شمالی، سمنان و شهر قدس دست بافته های شهرهای غربی کشور مانند اردبیل، آذربایجان را به خود اختصاص داده است

معاون صنایع دستی استان تهران شرح داد:

از عمده ترین اولویت های حوزه تولید و بازرگانی صنایع دستی استان تهران داشتن برند اختصاصی برای استان تهران، بسته بندی مناسب، شناسنامه دار کردن محصول و راهیابی به بازارهای جهانی است.

در حال حاضر در استان تهران با فعالیت حدود 7 هزار هنرمند، 250 فروشگاه صنایع دستی و یک هزار کارگاه صنایع دستی فعالیت دارند.

منبع: کجارو / ایرنا

به "معرفی تهران به عنوان قطب گلیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تهران به عنوان قطب گلیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید