نان کُرنون شهربابک به ثبت ملی رسیده است

به گزارش وبلاگ دریا، نماینده میراث فرهنگی در شهرستان شهربابک گفت: نان محلی شهرستان شهربابک با نام کُرنون ثبت ملی می گردد.

نان کُرنون شهربابک به ثبت ملی رسیده است

مهدی حاج محمدی امروز در شهربابک گفت: شهرستان شهربابک با داشتن 15 اثر به ثبت ملی رسیده و یک اثر نیز در آستانه ثبت جهانی است.

وی در زمینه روشنایی و تأمین برق غار ایوب در شهربابک گفت: در صورت تأمین اعتبار از سوی مسئولان تا آینده ای نزدیک روشنایی غار ایوب تامین می گردد.

حاج محمدی اضافه کرد: با کوشش های صورت گرفته نان کُرنون شهربابک به ثبت لیست ملی رسیده و امیدواریم تا آینده ای نزدیک اِسپار و بازی های بومی و محلی نیز به ثبت ملی برسند.

نماینده میراث فرهنگی در شهرستان شهربابک خاطر نشان کرد: اقدامات اولیه برای ارتقای سطح میراث فرهنگی شهربابک از نمایندگی به اداره صورت گرفته و در امسال این مهم صورت می گیرد.

وی با گلایه مندی از شهرداری و بخشداری شهربابک در راستای حفظ و نگهداری از میراث و بناهای تاریخی شهرستان گفت: با وجود اینکه ساخت و ساز منازل مسکونی در حریم بناهای تاریخی ممنوع است، شهرداری شهربابک این مهم را رعایت نکرده و به افراد پروانه ساخت واگذار می نماید و این امر در بنای تاریخی خانه صمدخانی و عمارت موسی خانی کاملا مشهود است.

منبع: فارس

منبع: دالاهو

به "نان کُرنون شهربابک به ثبت ملی رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان کُرنون شهربابک به ثبت ملی رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید