نواقص موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیک باید رفع گردد

به گزارش وبلاگ دریا، دبیر کمیته دارو قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اشکالات و نواقصی که در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک وجود دارد باید رفع گردد.

نواقص موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیک باید رفع گردد

به گزارش خبرنگار از ، محمدرضا صابری دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدام قابل توجه ای که در ایام اوج بحران مبارزه با ویروس کرونا صورت پذیرفت بحث حذف دفترچه بیمه و کنار گذاشتن نسخه های کاغذی و جایگزینی نسخه های الکترونیکی با یک کد مشخص بود که این کار نقش مؤثری در افزایش سلامت پزشکان، کادر درمان، بیماران و خانواده های آنان و مسئولان فنی و پرسنل داروخانه ها داشته است.

او اضافه کرد: اجرای طرح نسخه نویسی و نسخه دهی الکترونیک در کنار محاسن بسیاری که داشته، با اشکالاتی هم همراه بوده که باید نواقص موجود در این حوزه رفع گردد.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه سامانه نسخه های الکترونیک به صورت کشوری عمل می نمایند، ادامه داد: تمامی طراحی های این سامانه در تهران بوده و استان ها فقط یک اجرانماینده هستند، هرچند که گزارشات دریافتی از بازدید های مستمر و شکایات مردمی در این خصوص به صورت مستمر جمع آوری شده و در اختیار مسئولان کشوری قرار می گیرد تا نواقص موجود هرچه سریع تر رفع گردد.

صابری اظهار داشت: اجرای این برنامه در اوج بحران کرونا ناخواسته مشکلاتی را به وجود آورد و مهمترین آن اختلال در سیستم ها و شبکه ها بوده که در بعضی موارد بسیار کند عمل نموده و ناخواسته موجب ازدحام در محل داروخانه ها شده، آن هم در شرایطی که انواع دارو ها موجود بوده و کمبود دارویی به جز موارد خاص، وجود ندارد.

او توضیح داد: اشکال موجود در حوزه آموزش نبوده، زیرا آموزش ها به نحو مطلوب صورت پذیرفته، اما در طراحی آن اشکالاتی دیده شده که موجب ایجاد ازدحام شده است، اصالت دارو ها باید آنالیز و سنجیده شده و پس از ثبت اطلاعات و خروج از فهرست موجودی باید در اختیار بیمار قرار بگیرد و به جهت کند بودن و ضعیف بودن تجهیزات شبکه ای موردنیاز این تأخیر ها و ازدحام ها به وجود آمده است که امیدواریم هرچه سریع تر تجهیز و تقویت گردد.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید نمود: نرم افزار دارویاب در سطح مشهد به خوبی فعال شده است و مردم می توانند با بارگذاری نسخه و یا درج نام نوع داروی خود در این اپلیکیشن، به نزدیکترین داروخانه ای که داروی موردنظر را دارد مراجعه نمایند.

صابری با ذکر این نکته که در راستای کسب اطلاعات لازم مردم در مورد دارو های موجود در داروخانه ها اپلیکیشن موبایلی دارویاب در سطح شهر مشهد به خوبی فعال شده است، اظهار کرد: مردم می توانند با نصب نرم افزار دارویاب در تلفن همراه خود نام دارو و یا نسخه اسکن شده را در این نرم افزار قرار داده و داروخانه هایی که آن دارو را دارند با آن فرد تماس و یا به وی پیامک می دهند تا بتواند جهت تهیه آن دارو به نزدیکترین داروخانه ای که داروی موردنظر را دارد مراجعه کند.

/ف. ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نواقص موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیک باید رفع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواقص موجود در اجرای طرح نسخه الکترونیک باید رفع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید