هوش مصنوعی به یاری مربیان ایرانی می آید!

به گزارش وبلاگ دریا، محمود نورانی مهندس تبریزی است که در گرایش فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک رشته مهندسی کامپیوتر تحصیل نموده است؛ نورانی صبح آدینه در جمع خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: بعد از نمونه آنالیزی که به فیفا دادیم، با کوشش و سختی بسیار سروری را از فیفا دریافت نموده و زمان بسیاری سپری شد تا برنامه جایگاه خود را پیدا کند.

هوش مصنوعی به یاری مربیان ایرانی می آید!

وی ادامه داد: به دلیل قابلیت های خوب برنامه، فیفا قبول کرد و در میان ده کشور دنیا، رتبه سوم را کسب کردیم و به حد نصاب رساندیم چراکه در کل دنیا دو تیم این شرایط را دارا هستند.

وی اضافه نمود: از قابلیت های برنامه می توان به این مورد اشاره نمود که هر 14 دقیقه شرایط را اطلاع رسانی و تحلیل می نماید و در حال حاضر برنامه با قدرت بالایی پیش می رود و امیدوارم بتوانیم قابلیت های بهتر از این را ارائه دهیم و در کشور مؤثر باشیم و چهار پروژه دیگر نیز در دست انجام است.

این کارشناس فیفا تاکید نمود: هوش مصنوعی می توتن دقیقاً تمام بازی را رصد و معایب را استخراج و تک تک بازیکنان را بررسی کرد و ترکیب و نوع بازی را معین کنیم تا مربی راحت تر بتواند تصمیم بگیرد و در خصوص اهداف تیم برنامه ریزی کند.

وی گفت: شهر خود را دوست دارم و نمی توانم شهر دیگری بروم و از قطر و عمان هم پیشنهاد داشتیم ولی ترجیح دادم اینجا بمانم.

وی یادآور شد: در کنار زمین نمی توان تحلیل کرد اما دوربین واید از بالای زمین فیلم گرفته و نتایج را ارائه می دهد بزرگترین مشکل ما این است که دوربین واید در تصویر برداری صدا و سیما نداریم و تصاویر سریعاً جابه جا می شوند که یکی از مسائل ماست.

نورانی گفت: به جز تیم ما تیم دیگری در کشور وجود ندارد، نرم افزار دارند اما هوش مصنوعی ندارند؛ نرم افزار تخصصی طراحی نموده ایم که چندین ماه آینده رونمایی می کنیم که از نرم افزارهای اروپایی بهتر و پر قدرت تر است.

خدایی، مشاور این تیم نیز اضافه نمود: ما حتی می توانیم با این برنامه ها حالت روانی بازیکن حین بازی و تمرین را بررسی و رصد کنیم وسلامت جسمانی و نقاط ضعف آنها را تشخیص دهیم و نسبت به متابولیسم بازیکن ارائه دهیم.

وی گفت: بخش دیگر هم دوربین های واید است که در ایران VAR کار نمی نماید و وجود ندارد اما 100 درصد می توانیم آنها را بررسی کنیم با این شرایط نمی توان تصاویر یکپارچه داشت ولی با دوربین های واید مسئله را رفع کردیم.

سجاد حسین زاده، رئیس کمیته مربیان آذربایجان شرقی هم طی سخنانی اضافه نمود: طراحی این نرم افزار کار بسیار بزرگی است و زمانی که به هیأت فوتبال مراجعه کردند، امیدی که اکنون به این قضیه داریم را نداشتیم و فکر مان نمی گنجید بعلاوه پتانسیل و برنامه ای را در استان داشته باشیم که برای اولین بار در سطح کشور هم انجام می گردد و با استفاده از تکنولوژی در حوزه بررسی فوتبال به جایی برسیم.

وی ادامه داد: خود برنامه هایی که جزو پیشروهای قضیه بودند اکنون قدیمی شده اند و امیدواریم این برنامه در پیشبرد اهداف فوتبالی مثمر ثمر باشد؛ فوتبال به یک صنعت تبدیل شده است و لازمه آن این است ابزارهای لازم را داشته باشیم.

منبع:آرمان ملی

منبع: فرارو

به "هوش مصنوعی به یاری مربیان ایرانی می آید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به یاری مربیان ایرانی می آید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید