وقتی سفرهای ساحلی سوزناک می شوند!

به گزارش وبلاگ دریا، فوت وفن کاهش عرق سوز شدن در ساحل را از فوت وفن بیاموزید.

وقتی سفرهای ساحلی سوزناک می شوند!

همه دوست دارند وقتی به سفر می فرایند و قصد دارند چند روزی را در شهرهای ساحلی سپری نمایند، یک روز کامل را ساحل بگذرانند.

اما هر چقدر گذر زمان در ساحل با شنا کردن، آفتاب گرفتن، شنیدن صدای گو ش نواز امواج و حس خوب خرد شدن شن ها زیر پا دلچسب و آرام بخش باشد، عرق سوز شدن اصلاً خوب نیست و ممکن است شما را کلافه کند.

وقتی خورشید مستقیم به شما می تابد، شن و نمک پوست شما را در زیر مایو می ساید، دچار تحریک پوست می شوید که قرمز شدن و سوزش شدید از عوارض عذاب آور آن است.

چیزهایی که برای مبارزه با عرق سوز شدن لازم دارید:

  • جایگاه ساحل
  • قیچی (برای بریدن آستر یا تودوزی)
  • یک مایوی دیگر برای عوض کردن مایوی قبلی کنار ساحل
  • دوش ساحلی

برای عرق سوز نشدن چه کنیم؟

لباس زیر تنگ و چسبان بپوشید. وقتی لباس زیر تنگ بپوشید که به پوست شما محکم می چسبد، دیگر شن به جاهایی که نباید نفوذ کند وارد نمی گردد.

آستر لباس شنا یا مایوی خود را جدا کنید. آستر لباس شنا یکی از عوامل اصلی عرق سوز شدن است که بیشتر از این که منفعت داشته باشد به پوست شما آسیب می رساند و آن را تحریک می نماید. با استفاده از قیچی، آستر را جدا کنید تا شن ها در آستر گیر ننمایند و وقتی در حال شنا هستید از داخل مایو شسته شوند.

در طول روز، چندین بار دوش بگیرید تا احتمال عرق سوز شدن را کاهش دهید. بسیاری از سواحل، دوش های عمومی در نزدیکی محل پارک خودرو دارند که می توانید قبل از سوار شدن بر خودروی خود، شن ها را از بدنتان بشویید. دوش گرفتن را به انتها روز محول نکنید. هر بار که از آب بیرون آمدید، فوری یک دوش کوتاه مدت بگیرید. با این کار شن های انباشته شده در مایو و چسبیده به بدنتان را خواهید شست.

به جای این که روی زیراندازی که پهن نموده اید بنشینید، روی جایگاه بنشینید. با دور ماندن از شن و نشستن روی جایگاه، بدن شما کمتر با شن در تماس خواهد بود.

در طول روز مایوی خود را عوض کنید. حتی اگر آستر مایو را بریده اید، باز هم ممکن است وقتی در حال شنا و آب بازی بوده اید، شن در لباس شنایتان به دام افتاده باشد. اگر می خواهید تمام روز را در کنار ساحل و روی شن ها سپری کنید و مدتی هم در آب نباشید، با عوض کردن مایو و پوشیدن یک لباس یا مایوی خشک از عرق سوز شدن بدن، مخصوصاً بین ران ها، جلوگیری کنید.

نکته و هشدار: اگر عرق سوز شدید، کمی پودر بچه در ناحیه ای که دچار تحریک شده است بپاشید و مدتی از آب دور باشید. علاوه بر این، باید لباس های خود را عوض کنید و لباس های خشک بپوشید.

منبع: فوت و فن

به "وقتی سفرهای ساحلی سوزناک می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی سفرهای ساحلی سوزناک می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید