کاشت ابرو چگونه انجام می گردد؟ مراحل، مزایا، عوارض و مقدار ماندگاری

به گزارش وبلاگ دریا، کاشت ابرو یک نوع جراحی زیبایی است که برای تغییر ظاهر ابرو و پرتر نشان دادن آن انجام می گردد. ابروها نقش مهمی در کادربندی صورت شما دارند. به علاوه، می توانند از ورود قطرات آب و عرق به داخل چشم ها جلوگیری نمایند. به همین علت، پرپشت بودن آن ها اهمیت زیادی دارد.

کاشت ابرو چگونه انجام می گردد؟ مراحل، مزایا، عوارض و مقدار ماندگاری

ژنتیک روی مدل ابروها و مقدار پر بودن آن ها تأثیر دارد؛ برخی از افراد با ابروهای ضخیم و پهن به جهان می آیند، در حالی که برخی دیگر ابروهای نازک و کم پشتی دارند. گاهی اوقات هم در طول زندگی ابروها می ریزند و کم پشت تر می شوند. ریزش ابرو به دلایل مختلفی رخ می دهد. برخی از داروها، جراحت ها، بیماری ها یا حتی مصرف بیش از حد برخی از ویتامین ها ممکن است باعث ریزش ابرو گردد.

کسانی که ابروهای کم پشتی دارند، اغلب سعی می نمایند با استفاده از محصولات آرایشی آن ها را پهن تر یا پرپشت تر نشان دهند. برخی از افراد هم کاشت ابرو را ترجیح می دهند. اگرچه کاشت ابروی طبیعی یک روش ساده به نظر می رسد، اما جنبه های مختلفی دارد که باید در نظر گرفته شوند، از جمله: فواید، عوارض و هزینه. برای اینکه با این روش پرطرفدار آشنا شوید، مقاله امروز وبلاگ دریا مگ را تا خاتمه بخوانید.

در ادامه می خوانید:

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

آیا کاشت ابرو واقعا مؤثر است؟

قبل از کاشت ابرو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در حین کاشت ابرو چه اتفاقی می افتد؟

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی رخ می دهد؟

کاشت ابرو چه مزایایی دارد؟

خطرات یا عوارض کاشت ابرو چیست؟

آیا کاشت ابرو دردناک است؟

زمان نقاهت برای کاشت ابرو چقدر است؟

آیا ممکن است از کاشت ابرو پشیمان شوم؟

چه زمانی باید با پزشک تماس گرفت؟

کاشت ابرو برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه این روش بیشتر در بین زنان رایج است، اما مردان هم می توانند از مزایای کاشت ابرو مردانه بهره مند شوند و از آن برای پرپشت نشان دادن ابروهای خود استفاده نمایند.

کسانی که ابروی خود را از دست داده اند، تاتوی ابروهایشان کم رنگ شده است یا می خواهند ابروهای پرتری داشته باشند، کاشت ابرو را انتخاب می نمایند. افرادی که به علت بیماری مانند تریکوتیلومانیا (وسواس کندن مو)، آلوپسی آره آتا (طاسی منطقه ای) و کم کاری تیروئید یا آسیب دیدگی مثل سوختگی ابروهای خود را از دست داده اند می توانند این درمان را انجام دهند.

گروه دیگری که به سراغ کاشت ابرو می روند، کسانی هستند که از هیپرویتامینوز A (مسمومیت با ویتامین A) رنج می برند. بزرگسالان می توانند روزانه حدبیشتر 10 هزار واحد بین المللی (IU) ویتامین A دریافت نمایند. اگر ویتامین A بیش از حد مصرف گردد، برای بدن بسیار سمی است و باعث ریزش مو می گردد. ریزش موی ناشی از هیپرویتامینوز A همواره دائمی نیست و گاهی اوقات پس از کاهش مصرف ویتامین برطرف می گردد.

آیا کاشت ابرو واقعا موثر است؟

بله، کاشت ابرو یک جراحی زیبایی موفقیت آمیز برای بهبود ظاهر ابروها است. اینکه کاشت ابرو طبیعی به نظر برسد و ماندگاری طولانی داشته باشد، به این بستگی دارد که پیوند چقدر خوب انجام گردد و فولیکول های مو چقدر با مکان تازه خود سازگار شوند. شرایط سلامتی شما و نحوه مراقبت از پوست پس از جراحی هم می تواند روی نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. معمولا چند ماه طول می کشد که نتیجه کار را ببینید.

قبل از کاشت ابرو باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از جراحی، با پزشک در خصوص هدف تان از انجام این کار صحبت کنید. در طول جلسه مشاوره، پزشک:

  • نحوه رشد مو روی ابروهای شما و محل برداشت فولیکول های مو را آنالیز می نماید.
  • از شما در خصوص سابقه پزشکی شخصی و خانوادگی، سبک زندگی و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید، سؤال می نماید.
  • در خصوص انتظاراتی که باید از این روش داشته باشید، با شما صحبت می نماید.
  • خطرات یا عوارض احتمالی این روش را با شما در میان می گذارد.
  • شرح می دهد که از چه روشی برای بی حسی استفاده می نماید، جراحی چقدر طول می کشد و چگونه باید برای آن آماده شوید.

به گونه ای برنامه ریزی کنید که بعد از جراحی یکی از اعضای خانواده یا دوستان تان، شما را به خانه برساند. ممکن است در 24 ساعت اول پس از عمل به یاری احتیاج داشته باشید، چون باید به مقدار کافی استراحت کنید.

مراحل کاشت ابرو

این روش درمانی به شیوه های مختلفی انجام می گردد، اما معمولا جراح مراحل کاشت ابرو را به صورت زیر طی می نماید:

  • محل ابرو را به صورت موضعی بی حس می نماید تا در حین کار درد نداشته باشید.
  • موهای ناحیه اهدا نماینده را کوتاه می نماید تا دسترسی به آن آسان تر گردد. ناحیه اهدا نماینده بخشی از پوست سر شما است که پزشک آن را برای پیوند به محل ابروها برمی دارد.
  • گرافت های مو را با استفاده از یک ابزار تیز مخصوص یا چاقوی جراحی از ناحیه اهدا نماینده برمی دارد.
  • برش هایی در محل ابرو ایجاد می نماید تا فولیکول های مو را در محل مناسب قرار دهد.

بعد از کاشت ابرو چه اتفاقی رخ می دهد؟

پس از جراحی، پوسته هایی در اطراف فولیکول های تازه پیوند شده تشکیل می گردد. این پوسته ها کاملا طبیعی هستند و بعد از چند روز از بین می روند. ممکن است تا پنج روز کبودی و تورم خفیف در ناحیه ابرو داشته باشید. برای برطرف این مشکل هر دو تا سه ساعت یک بار از اسپری سالین بهره ببرید. معمولا پزشک تا پنج روز پس از جراحی برای شما داروی مسکن، آنتی بیوتیک و استروئید تجویز می نماید. علاوه بر مصرف دارو، رعایت نکات زیر ضروری است:

  • به مقدار کافی استراحت کنید.
  • تا زمانی که ضروری است بانداژ را از روی محل جراحی برندارید.
  • تا زمانی که پزشک اجازه نداده است در فعالیت های شدید شرکت نکنید.
  • در زمان مشخص شده برای معاینه نزد پزشک بروید تا روند بهبودی پوست آنالیز گردد.

ریزش موهای تازه کاشته شده چند هفته پس از جراحی طبیعی است. این اتفاق به ایجاد فضا برای رشد موهای تازه یاری می نماید. ممکن است شش هفته تا چند ماه طول بکشد تا موهای تازه از ناحیه پیوند شده رشد نمایند.

کاشت ابرو چه مزایایی دارد؟

این روش مزایای زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بهبود ظاهر شما
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بی احتیاجی از محصولات آرایشی برای پر کردن قسمت های خالی ابرو

خطرات یا عوارض کاشت ابرو چیست؟

عوارض احتمالی این روش عبارت اند از:

  • برخی از پیوندها جواب نداده و موها به صورت تکه تکه رشد می نمایند
  • ناهماهنگی ابروها
  • رشد مو در جهات مختلف

عوارضی که به ندرت اتفاق می افتند شامل موارد زیر هستند:

  • عفونت
  • فولیکولیت (ملتهب و عفونی شدن فولیکول های مو)
  • جای زخم
  • کبودی
  • تورم

بیشتر افرادی که کاشت ابرو انجام می دهند اغلب در دو سال اول نتایج خوبی را مشاهده می نمایند. پس از آن ممکن است موها بریزند، اما گاهی اوقات می توانند تا سال ها پس از جراحی باقی بمانند. اگر این روش را انتخاب کردید، برای انجام یک جراحی روتوش احتمالی در آینده آماده باشید.

آیا کاشت ابرو دردناک است؟

این روش دردناک نیست، چون با بی حسی موضعی انجام می گردد. با این حال، ممکن است پس از جراحی درد خفیفی داشته باشید که می توانید برای تسکین آن از داروهای مسکن بدون نسخه یا تجویز شده به وسیله پزشک بهره ببرید.

زمان نقاهت برای کاشت ابرو چقدر است؟

این روش درمانی در مقایسه با سایر جراحی های زیبایی دوره نقاهت کوتاه تری دارد. در چند هفته اول، می توانید فعالیت های سبک را از سر بگیرید و به محل کار خود برگردید. در این مدت، ابروهای شما آغاز به پوسته پوسته شدن می نمایند که باید از کندن آن ها اجتناب کنید، چون این کار در روند بهبودی اختلال ایجاد می نماید.

بیشتر افراد می توانند بعد از مشورت با پزشک پس از چند هفته فعالیت های شدید خود را از سر بگیرند. اگر فعالیت شما باعث خونریزی، تورم یا نشت مایعات در محل جراحی شد، آن را متوقف نموده و با پزشک تماس بگیرید.

آیا ممکن است از کاشت ابرو پشیمان شوم؟

هر شخصی برای کاشت ابرو علت خاصی دارد. اگر تحت تأثیر دیگران نباشید و خودتان برای انجام این کار تصمیم بگیرید، انتظارات واقع بینانه داشته باشید، از توانایی پزشک مطمئن باشید و تردیدهای خود را با پزشک در میان بگذارید، از نتیجه کار رضایت بیشتری خواهید داشت.

چه زمانی باید با پزشک تماس گرفت؟

در صورت تجربه موارد زیر به پزشک مراجعه کنید:

  • درد شدید
  • تورم
  • نشت خون یا مایع (چرک) از محل جراحی

کلام پایانی

اگر از ظاهر ابروهای خود راضی نیستید و می خواهید به جای استفاده از محصولات آرایشی راه چاره دائمی تری داشته باشید، احتمالا کاشت ابرو برایتان مناسب است. چنانچه تصمیم به این کار دارید، برای تحقیق در خصوص مزایا و عوارض آن وقت بگذارید و یک پزشک باتجربه پیدا کنید تا برترین نتیجه ممکن را بگیرید.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ دریا مگ را بخوانید.

منابع: healthline, webmd, my.clevelandclinic

سؤالات متداول

کاشت ابرو چگونه است؟

این روش شبیه کاشت موی سنتی است که طی آن پزشک موها و فولیکول های اطراف گوش را به محل ابرو منتقل می نماید. کل این فرآیند دو تا سه ساعت طول می کشد.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

هزینه این کار به چند عامل بستگی دارد: محل زندگی شما، تجربه پزشک، تعداد پیوندهای مورد احتیاج و روشی که برای انجام آن به کار می رود.

کاشت ابرو بعد از یکسال چگونه است؟

نتیجه کاشت ابرو به عوامل مختلفی مثل تجربه و مهارت پزشک، شرایط سلامتی شما و نحوه مراقبت از ابروها بستگی دارد.

تفاوت بین کاشت ابرو و میکروبلیدینگ چیست؟

هم کاشت ابرو و هم میکروبلیدینگ هر دو ابروهای شما را پرتر نشان می دهند. میکروبلیدینگ یک نوع آرایش نیمه دائمی است که می تواند چند سال دوام بیاورد. اما کاشت ابرو یک جراحی زیبایی برای انتقال فولیکول های مو از پوست سر به محل ابروها است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "کاشت ابرو چگونه انجام می گردد؟ مراحل، مزایا، عوارض و مقدار ماندگاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشت ابرو چگونه انجام می گردد؟ مراحل، مزایا، عوارض و مقدار ماندگاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید