آبرسانی با تانکر به 300 روستا در اصفهان ، خشکسالی 80 درصد مساحت استان

به گزارش وبلاگ دریا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حدود 300 روستا با تانکر آبرسانی و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می گردد.

آبرسانی با تانکر به 300 روستا در اصفهان ، خشکسالی 80 درصد مساحت استان

به گزارش وبلاگ دریا به نقل از فارس، منصور شیشه فروش درباره شرایط اقلیم خشک و نیمه خشک اصفهان گفت: 80 درصد مساحت استان اصفهان روبرو با شرایط خشکسالی است و حدود 300 روستا با تانکر آبرسانی می گردد و آبرسانی سیار به عشایر در مناطق استان نیز انجام می گردد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: الگوی مصرف بهینه آب به ادارات استان اصفهان ابلاغ شده است و ادارات باید مصرف آب را به وسیله نصب لوازم کاهنده مصرف آب، کنترل آبیاری فضای سبز با استفاده از روش های نوین آبیاری و آبیاری قطره ای و بارانی تا 20 درصد کاهش دهند.

شیشه فروش با بیان این که توسعه گلخانه ها و روش های آبیاری و قطره ای را به کشاورزان توصیه نموده ایم، بیان کرد: تا به امروز 130 هزار هکتار طرح های آبیاری قطره ای و بارانی در سطح استان اصفهان اجرا شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان توضیح داد: طرح جامع مدیریت خشکسالی در بخش کشاورزی و شرب باید تهیه گردد و پیک مصرف برق از ساعت 12 تا 4 بعد از ظهر است و همه ادارات باید در این ساعات سیستم های سرمایشی را کمتر استفاده نمایند و لامپ ها را تبدیل به لامپ کم مصرف نمایند و روزهای تعطیل هم خاموش نمایند.

وی با تأکید بر این که صرفه جویی در مصرف آب در فصل تابستان بسیار مهم است و شهروندان باید مصرف بهینه آب را رعایت نمایند، اظهار داشت: در بخش آب شرب شهر اصفهان برنامه ریزی شده تا مسئله ای ایجاد نگردد، شرکت آب و فاضلاب استان زون بندی شبکه را انجام داده تا کنترل فشار در همه مناطق انجام گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "آبرسانی با تانکر به 300 روستا در اصفهان ، خشکسالی 80 درصد مساحت استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبرسانی با تانکر به 300 روستا در اصفهان ، خشکسالی 80 درصد مساحت استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید