آبشار لاتون گیلان ، ارتفاعی به بلندای آسمان

به گزارش وبلاگ دریا، طبیعت نهایت تلاش خود را کرده تا از هر نوع زیبایی یکی از بهترینها را در ایران به نمایش بگذارد. یکی از این شاهکارهای خلقت، آبشار لاتون آستارا هست. این بلندترین آبشار در شهرستان آستارا واقع شده است؛ آبشاری که در هیچ فصل سال بدون آب نیست و دیدنش به کمی سختی جهت می ارزد. در مقاله آبشار لاتون کجاست با ما همراه باشید تا کمی از زیبایی های آبشار لاتون گیلان برایتان سخن بگوییم و شما را به دیدن این جذابیت بی بدیل ترغیب کنیم.

آبشار لاتون گیلان ، ارتفاعی به بلندای آسمان

آبشاری دیدنی آستارا کجاست؟

براساس مقاله آبشار لاتون کجاست باید بدانید که برای رسیدن به آن باید یک پیاده روی شش کیلومتری را تحمل کنید و برای چهار ساعت راه رفتن در دل جنگل آماده باشید. ضمناً، فراموش نکنید که هر جنگل گردی و رفتن در دل درختان به هم پیوسته احتیاج به راهنما دارد، چرا که شباهت محیطی جنگل ها بدون راهنما و ابزار بسیار مستعد گم شدن است. با همه این اوصاف، وقتی به آبشار لاتون آستارا می رسید، حتما خوشحال خواهید بود. در جهتی که شما را به آبشار لاتون گیلان می رساند، هم جنگلی زیبا و دست نخورده وجود دارد و هم رودی که همواره شما را با آب خنک کوهستانی سیراب می کند.

بلندترین آبشار استان گیلان

بارزوا نام دیگر آبشار زیبای لاتون است که با ارتفاع 105 متری خود، لقب بلندترین آبشار گیلان و شاید هم ایران را به خود اختصاص داد. سرچمشه این آب زلال ارتفاعات بلندترین کوه این منطقه با نام اسپیناس هست. آبشار لاتون در حقیقت در ارتفاع 2105 متری اسپیناس جهت خود را آغاز کرده و با گذر از سه آبشار 10 متری، وارد جهتی به طول هفده کیلومتر می شود و رودخانه لوندیل را می پیماید. در نهایت، این جهت طولانی و صعب به دریاچه خزر می رسد و این دریاچه بزرگ را سیراب می کند. در جهت رسیدن به این شکوه دیدنی، می توانید از دوشهای آب گرم روستای کوته کومه هم سود ببرید و حتی، جهت استراحت اتاقی را کرایه کنید.

دیگر دیدنی های این جهت جذاب

برای رسیدن به آبشار لاتون آستارا همنطور که ذکر شد، احتیاج به یک پیاده روی شش کیلومتری دارید. در این جهت بی نهایت زیبا و رویایی به روستای متروکه ای بر می خورید با نام آسیو واشون که در گویش محلی معنای آسیاب کنار رودخانه را می دهد. در این روستای خالی از سکنه، نور محمد نام قهوه خانه قدیمی بوده که همچنان بر پای خود ایستاده است. استراحت کوتاه در نور محمد می تواند خاطره خوبی برایتان بسازد. براساس مقاله آبشار لاتون کجاست باید بدانید در فاصله 10 متری لاتون آبشار دیگری نیز وجود دارد با حجم و پهنای بیشتر که ارتفاعش 65 متر است.

اگر اهل کوهنوردی یا صخره نوردی در مقیاس حرفه ای هستید و ابزار و ادوات لازم را دارید، می توانید به یکی از دیدنی های باستانی کشور ایران سری بزنید؛ جایی که پای هر کسی به آن نمی رسد. در ارتفاع 2005 متری قلعه لاتون قرار گرفته که طبق مدارک، متعلق به بابک خرمدین هست.

پوشش گیاهی و جانوری منطقه

در تمام جنگلهای دنیا به دلیل شباهت پوشش گیاهی و نبود یک جهت تعیین، گم شدن گردشگران را تهدید می کند. پس، حتما راهنما یا وسایل جهت یابی بروز را همراه خود داشته باشید. حیواناتی که در این جنگل زندگی می کنند، گرگ، جوجه تیغی، خرس و گراز هستند که زیستگاهشان همین جنگل است؛ جنگلی با پوشش گیاهی سیب وحشی، آلو، فندوق و گردو.

بعد از گذر از این جهت و دیدن عظمت آبشار لاتون گیلان، هنگام برگشت خرید سوغاتی از روستای کوته کومه را فراموش نکنید. گردو، انار، آب انار و ازگیل این منطقه طعم خاص خود را دارند و پر از خاصیت هستند.

در ادامه بخوانیدجاذبه های گردشگری استان گیلان | استان سرسبز و زیبای ایرانمنبع: همگردی

به "آبشار لاتون گیلان ، ارتفاعی به بلندای آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار لاتون گیلان ، ارتفاعی به بلندای آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید