آزمایش موشک تازه ضدهوایی کره شمالی

به گزارش وبلاگ دریا، کره شمالی در راستای افزایش قدرت بازدارندگی و بعلاوه افزایش اهرم فشار علیه آمریکا از آزمایش یک موشک ضدهوایی تازه خبر داده است.

آزمایش موشک تازه ضدهوایی کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دریا، خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داده که این کشور روز پنجشنبه یک موشک ضدهوایی نو آزمایش نموده است. این خبر درحالی منتشر شده که مذاکرات هسته ای میان آمریکا و کره شمالی به بن بست رسیده است.

این دومین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی طی یک هفته اخیر و در پی پرتاب موشک فراصوت نو سه شنبه انجام شد. کره شمالی طی هفته های اخیر موشک بالستیک و کروز با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آزمایش نموده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی به نقل از آموزشگاه علوم دفاعی که یک فراوری کننده تسلیحات نظامی است اعلام نموده که این آزمایش با هدف تایید عملکرد پرتابگر موشک، رادار و تجهیزات فرماندهی جنگ صورت گرفته است.

به گزارش این رسانه کره شمالی موشک مذکور دارای فن آوری های نوی است. به نظر رئیس کره شمالی در مراسم پرتاب این موشک حضور نداشته و به جای او یکی از اعضای مهم حزب کارگر در مراسم دیده شده است.

مخالفت های چین و روسیه در شورای امنیت سازمان ملل مانع از صدور بیانیه علیه آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی شد.

درخواست روز آدینه آمریکا برای تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت در پشت درب های بسته بدون نتیجه خاصی به خاتمه رسید.

درحالیکه تنش میان آمریکا و کره شمالی هر روز درحال افزایش است کیم جونگ اون رئیس کره شمالی پنجشنبه در اظهاراتی با رد پیشنهاد آمریکا برای مذاکره مستقیم، بر آمادگی پیونگ یانگ برای احیای تماس ها و مذاکره با سئول تاکید نموده است.

رئیس کره شمالی بعلاوه اضافه نمود: پیشنهاد آمریکا برای مذاکره بدون پیش شرط، در واقع چیزی جز بهانه ای برای پنهان کردن دیدگاه تغییرناپذیر خصمانه واشنگتن علیه کره شمالی نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آزمایش موشک تازه ضدهوایی کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش موشک تازه ضدهوایی کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید