ند پرایس: مذاکرات وین درباره برجام مشخص کننده نبود

به گزارش وبلاگ دریا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده شامگاه دوشنبه (به وقت واشنگتن) در نشست خبری مدعی شد: مذاکرات گروه 4+1 با ایران درباره احیای توافق هسته ای سازنده بود، اما معین کننده نبود و ما منتظر ادامه این (مذاکرات) هستیم.

ند پرایس: مذاکرات وین درباره برجام مشخص کننده نبود

وی در ادامه تأکید کرد: ما در خصوص جزئیات موضوع تسهیل تحریم های ایران توضیحی ارائه نمی کنیم، زیرا این موضوع هنوز در دست بحث و آنالیز است.

این مقام آمریکایی با ادعای اینکه واشنگتن در حال متمرکز کردن اقداماتش برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران است، اضافه نمود: ما نتایج مذاکرات وین را [در آینده] خواهیم دید… ما به هیچ فشاری از سوی روسیه یا دیگر کشورها تن نمی دهیم و تمرکز ما بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به بازگشت رابرت اقتصادی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به وین در روز سه شنبه، گفت: ما دو دوره مذاکرات غیرمستقیم را پشت سر گذاشتیم، و (راب) اقتصادی و تیم او برای دور سوم به وین باز می گردند اما همانگونه که هفته گذشته مطرح شد، مسیری طولانی در پیش است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن تنها و تنها بر یک چیز متمرکز شده است و آن دستیابی به حصول اطمینان از توافقنامه ای است که به صورت دائم و قابل راستی آزمایی مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای گردد.

این مقام آمریکایی ادامه داد: دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای نه به نفع آمریکا، نه به نفع متحدان اروپایی ما، و نه به نفع چین و روسیه خواهد بود… ما در سال 2015 توانستیم به برجام دست پیدا کنیم و آن را اجرا کنیم، و اگر ایران به پایبندی به برجام بازگردد، اکنون نیز می توانیم همان کار را انجام دهیم.

پرایس در پاسخ به پرسش یک خبرنگار درباره فایل صوتی که اخیراََ از محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر شده، گفت: ابتدا باید بگویم، ما درباره مطالب افشاشده و درز پیدا نموده، صحبتی نمی کنیم. روشن است که نمی توانیم صحت و اعتبار آن را تأیید کنیم و (از این رو) به صورت مستقیم درباره آن اظهار نظر نمی کنم.

لازم به ذکر است، نشست کمیسیون مشترک برجام قرار است امروز (سه شنبه) با حضور هیأت های ایران و گروه 1+4 (روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) و همچنین نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ند پرایس: مذاکرات وین درباره برجام مشخص کننده نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ند پرایس: مذاکرات وین درباره برجام مشخص کننده نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید