آیا جراحی لوزه در بچه ها مؤثر است؟

به گزارش وبلاگ دریا، اگر به جراحی لوزه و برداشتن آن برای کودک خود فکر می کنید؛ اما هنوز تردید دارید، با ما همراه باشید.

آیا جراحی لوزه در بچه ها مؤثر است؟

محققان توصیه می کنند جراحی لوزه را انجام دهید. طبق دو تحقیق مجزا، برداشتن لوزه به تنفس در طول خواب کمک می کند و ممکن است در کوتاه مدت عفونت گلو را کاهش دهد. برای مشخص کردن اثرات طولانی مدت، تحقیقات بیشتری نیاز است.

لوزه های بزرگ در بچه ها می تواند مانع تنفس آن ها در خواب شود؛ مسئله ای که به آن انسداد تنفس در خواب یا OSDB می گویند. لوزه ها همچنین باعث به دام انداختن باکتری ها در گلو می شوند که منجر به عفونت می شود.

این مسئله باعث می شود هر سال حدود 530 -هزار کودک زیر 15 سال در آمریکا جراحی لوزه را انجام دهند.

در حال حاضر هر کودکی که لوزه های بزرگی دارد که باعث انسداد تنفس او می شود، باید برای برداشتن لوزه خود اقدام کند.

آیا برداشتن لوزه ارزشش را دارد؟

در یکی از این تحقیقات، محققان نتیجه تحقیقات قبلی در مورد تأثیر جراحی لوزه بر خواب در بیماران مبتلا به OSDB را تجزیه وتحلیل کردند. از بین 9608 تحقیق تنها 11 تحقیق به تأثیر جراحی لوزه بر روی افراد مبتلا به OSDB مربوط بود.

محققان دریافتند که جراحی لوزه می تواند باعث بهبود خواب و همچنین عملکرد ذهنی یا رفتاری در بچه ها مبتلا به OSDB شود.

در این تحقیقات، بهبود خواب و همچنین کیفیت زندگی و رفتار این افراد مشاهده شده بود. با این حال تحقیقات بیشتری برای شناسایی تأثیر درازمدت این جراحی مورد نیاز است.

در تحقیق دوم محققان از میان 9608 تحقیق، 7 تحقیق را در مورد تأثیر برداشتن لوزه بر روی عفونت گلو پیدا کردند.

برداشتن لوزه برای افرادی که عفونت مکرر گلو دارند، یعنی حداقل 7 عفونت در سال یا 5 عفونت طی 2 سال یا 3 عفونت در سال برای 3 سال متوالی، پیشنهاد می شود.

بچه های در این تحقیقات بررسی شده بودند که حداقل 3 عفونت در یک تا 3 سال گذشته داشتند.

پس از بررسی های اجرا شده، محققان دریافتند که در سال اول پس از جراحی در بچه های که حتی در چند سال گذشته تنها چند بار عفونت گلو داشته اند، تعداد عفونت گلو کمتر شده، رعایت بهداشت بیشتر شده و غیبت از مدرسه به دلیل عفونت گلو کاهش یافته است. با این حال مزایای این جراحی با گذشت زمان باقی نمی ماند و نتایج در درازمدت محدود می شود.

محققان اشاره کردند که والدین باید برای جراحی لوزه بچه ها خود با پزشک مشورت کنند و مزایا و معایب آن را بسنجند؛ زیرا عمل جراحی خطراتی مانند خونریزی شدید، تورم، عفونت یا واکنش به بیهوشی را دارد که باید با منافع بالقوه آن مقایسه شود.

زمان بهبودی پس از جراحی می تواند از حداقل 10 روز تا 2 هفته به طول انجامد.

حدود 30 سال پیش حدود 90 درصد بچه ها به دلیل عفونت مکرر گلو جراحی لوزه را انجام می دادند؛ اما در حال حاضر تنها 20 درصد به دلیل عفونت گلو این جراحی را انجام می دهند و 80 درصد جراحی های لوزه به دلیل مسائل تنفسی و انسداد گلو در خواب صورت می گیرد.

منبع: فوت و فن

به "آیا جراحی لوزه در بچه ها مؤثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جراحی لوزه در بچه ها مؤثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید