اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش وبلاگ دریا، در نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه 49 سازمان و شرکت حضور داشتند و 241 غرفه هم ایجاد شد و در این نمایشگاه 470 محصول بارگذاری و 421 دستاورد پژوهشی سازمان ها معرفی گردید.

اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار گردید

به گزارش گروه استان های وبلاگ دریا، سیامک آزادی، رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در آیین اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه که در سالن امید استانداری کرمانشاه برگزار گردید، گفت: 200 هزار بازدید از نمایشگاه سال جاری ثبت شده و بر اساس آی پی های معین چهار هزار و 448 بازدید رقم خورده که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی درخواست همکاری از سوی سازمان ها و افراد دارای تخصص را یکی از قابلیت های نو نمایشگاه مجازی سال جاری دانست و اضافه نمود: در این نمایشگاه 21 درخواست همکاری هم به ثبت رسیده است که بعد از آنالیز های لازم از توان و تخصص این افراد در زمینه های مختلف استفاده می گردد و در صورت احتیاج به واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان معرفی خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دائمی شدن این نمایشگاه مجازی فرصت خوبی برای معرفی دستاوردهای افراد و سازمان ها است، گفت: این نمایشگاه می تواند به صورت موضوعی و در یک بازه زمانی معین در اختیار افراد و سازمان ها قرار بگیرد تا بتوانند از این فضای نمایشگاهی استفاده نمایند.

*رویداد بزرگ ایده پردازی برای نوجوانان

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود از برگزاری رویداد بزرگ ایده پردازی برای نوجوانان 12 تا 18 سال همزمان با هفته پژوهش سال جاری اطلاع داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی و حمایت از نوجوانان صاحب ایده است تا بتوانند در راستا تجاری سازی ایده قرار بگیرند.

آزادی، حوزه های 9 گانه این رویداد را فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، آموزش، گردشگری، انرژی، کشاورزی، اجتماعی، ورزش و سلامت جسمانی و هوشمندسازی بیان کرد و گفت: علاقه مندان می توانند از 20 آذر تا 30 دی ماه ایده های خود را در سامانه این جشنواره ثبت نمایند.

وی اشاعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای فناورانه را ضروری دانست و اضافه نمود: بعد از داوری 50 ایده را به صورت حضوری فراخوان می دهیم و در نهایت 23 ایده برتر معرفی و جوایز نفیسی مانند سه عدد ساعت هوشمند، 10 تبلت کتابخوان و 10 تخته سیاه دیجیتال به برگزیدگان اهدا می گردد.

*پژوهش و مباحث علمی را باید همه فهم کنیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تا کرمانشاه هم در این جلسه برگزاری این نمایشگاه مجازی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: پارک علم و فناوری با تمام محدودیت های مالی که داشته و با همه بی مهری هایی که به حوزه پژوهش می گردد، با برگزاری این نمایشگاه پرچم پژوهش را در کرمانشاه بالا نگه داشته است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

افشین کریمی معاون استاندار کرمانشاه توجه به پژوهش را موجب توسعه کشور دانست و گفت: یکی از محدودیت های این راستا این است که مباحث علمی جذابیت ندارد و اگر این موضوعات علمی را برای همه گروه های سنی قابل فهم کنیم، نوجوانان و جوانان هم با اشتیاق در این وادی قرار می گیرند و فضای علمی در کشور و استان کرمانشاه رواج پیدا می نماید.

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی به نقطه عطف تاریخ بشری تبدیل شده است گفت: فضای مجازی نوع ارتباطات اجتماعی، سیاسی و مالی را در دنیا تغییر داده است و ما امروز با پدیده ای نو در دنیا روبرو هستیم که باید با آن آشتی کنیم و بستن و محدود کردن این فضا هم نتیجه ای در بر نداشته است.

معاون استاندار کرمانشاه بر نقش دانشگاهیان در گفتمان سازی و استفاده از این فضا تاکید نمود و گفت: دانشگاه ها باید در حوزه پژوهش به صورت جدی تری ورود نمایند و امیدواریم هر تصمیمی در مملکت ما گرفته می گردد بر پایه مطالعه، تحقیق و پژوهش باشد تا ضریب خطا را در مسایل اجرایی پایین بیاوریم.

لازم به ذکر است در انتهای این مراسم از سازمان ها و غرفه های برتر حاضر در نمایشگاه با اهدا لوحی تقدیر شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید