ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران

به گزارش وبلاگ دریا، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران درباره علت ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت به رغم درخواست لغو این طرح از سوی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران تاکید نمود وگفت: مطابق با مکاتبات ما ستاد مبارزه با کرنا گفته است که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت گردد، پایگاه ها می توانند باز باشند.

ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران

ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در مصاحبه با خبرنگار اجتماعی وبلاگ دریا،درباره علت ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت بدو ورود به دبستان به رغم درخواست لغو این طرح از سوی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: همان روز که درخواست لغو فعالیت پایگاه ها را مطرح کردند ما مکاتبه ای با ستاد کرونای تهران انجام دادیم. آن ها پاسخ دادند که اگر پروتکل های بهداشتی رعایت گردد، پایگاه ها می توانند باز باشند.

وی ادامه داد: در توافقی که با ستاد کرونای تهران انجام شده است فعالیت پایگاه های سنجش ادامه خواهد داشت. تعداد مراجعه نمایندگان برای سنجش سلامت بدو ورود به پایه اول در شهر تهران روزانه 2 هزار نفر است که در پایگاه های مختلف تقسیم می شوند و شاید در طول یک روز 20 نفر به یک پایگاه بروند. همچنین پروتکل های بهداشتی در پایگاه ها رعایت می گردد.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد این پیشنهاد به دلیل کاهش تردد در سطح شهر مطرح شده بود اضافه کرد: پایگاه های سنجش محصول همکاری مشترک آموزش و پرورش و 3 دانشگاه علوم پزشکی است و افراد پروتکل ها را رعایت می نمایند. اگر این کار را انجام ندهیم شروع تحصیل دانش آموزان با مشکل روبرو خواهد شد.

ثقفی مطرح نمود: فاصله زمانی ما تا شروع سال تحصیلی کاهش یافته است و باید 15 شهریور مدارس شروع به کار نمایند. دغدغه های بهداشتی را در پایگا ها کم نموده ایم، به طوری که به عنوان مثال غربالگری سلامت دهان، دندان و گوش انجام نمی گردد، مواردی که احتمال بروز آسیب وجود داشت را حذف کردیم و فقط آزمون های اساسی را انجام می دهیم.

به گفته وی با توجه به شرایط تهران، موارد نوبت دهی به پایگاه ها محدود است، 2 نماینده از آموزش و پرورش و 3 نماینده از 3 دانشگاه علوم پزشکی حضور دارند و نگرانی کمی در این باره وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فعالیت پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید