ازدواج نمی کنم چون آزادی های فردی ام محدود می گردد

به گزارش وبلاگ دریا، بسیاری از جوان ها به دلیل ترس از محدود شدن آزادی فردی ازدواج نمی نمایند در حالی که می توان در کنار شریک زندگی خود آزادی هایشان را مدیریت نمایند.

ازدواج نمی کنم چون آزادی های فردی ام محدود می گردد

خیلی از جوان ها هستند که هیچ چیزی را با سرگرمی های دوران مجردی خود و دور هم بودن با دوستانشان عوض نمی نمایند حتی اگر آن چیز ازدواج باشد. چرا در تصور همگان ازدواج عامل محدود نماینده آزادی فردی است؟ با مجله اینترنتی وبلاگ دریا همراه باشید تا به ابهام های شما پاسخ داده گردد.

ازدواج نمی کنم چون آزادی فردی ام محدود می گردد

من ازدواج نمی کنم چون می دانم که بعد از ازدواج خیلی از آزادی های فردی من محدود خواهد شد و مجبورم که در چارچوب تعیینی زندگی کنم.

آیا ازدواج آزادی فردی را محدود می نماید؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از رفتن زیر یک سقف بروز پیدا کند محدود شدن آزادی های فردی زن و شوهر است. مثلا فرض کنید که شوهر تا قبل از ازدواج روزهای آدینه با دوستانش به کوه می رفته اما الان با واکنش همسرش روبرو می گردد و او را سدی در برابر این آزادی خود می بیند. همین مساله باعث می گردد تا او در برابر این محدودیت مقاومت نشان بدهد. هنگامی که این مقاومت ها در بین زن و شوهر افزایش پیدا کند تبدیل به مسابقه ای خواهد شد که نتیچجه ای جز کلنجار و کل کل بین زن و شوهر نخواهد داشت.

تفاوت استقلال و وابستگی زن و شوهر

بعد از ازدواج زن و شوهر به همدیگر وابسته خواهند بود و خواه ناخواه آزادی های دوران مجردی آن ها تغییر خواهد نمود اما نباید فراموش کنیم که فردیت و استقلال هر کس با وابستگی او فرق دارد. یک زوج پیروز معنای وابستگی را می دانند و در عین حال یکدیگر را تشویق می نمایند که استقلال خود را هم حفظ نمایند. آن ها به یکدیگر اجازه می دهند تا خلوت تنهایی خود را داشته باشند و به سرگرمی های مورد علاقه خود بپردازند.

چطور بعد از ازدواج با آزادی فردی کنار بیاییم؟

  • برای این که زندگی زناشویی دچار این مشکل نگردد اولین گام ان است که زن و شوهر به یکدیگر اعتماد داشته باشند و به این باور رسیده باشند که ازدواج پیوند بین دو نفر است که کاملا مستقل هستند و قرار نیست که ازدواج باعث محدودیت هر یک از دو طرفین گردد.
  • راه چاره دیگری که برای برطرف این مشکل پیشنهاد می گردد آنالیز علایق دو نفره است. آن ها باید ببیند که چه کارهایی وجود دارد که هر دوی آن ها به آن علاقه دارند و آن را جزو برنامه تفریحات خود قرار بدهند. اگر به این نکته دقت نکنید و در تمام طول زندگی قرار باشد که یک نفر به خاطر دیگری از مسائل مورد علاقه اش صرف نظر کند کم کم فرد احساس می نماید که در زندگی مشترک به چیزهایی که دوست داشته نپرداخته و بی درنگ دچار خستگی روحی می گردد. ضروری است بدانیم که وقتی فردی از زندگی شخصی خود راضی نباشد مسلما از زندگی زناشویی هم لذتی نخواهد برد.
  • زن و شوهر باید در خصوص علایق و سلایق یکدیگر با هم مذاکره نمایند و بپذیرند که تنها با تشویق طرف مقابل به انجام کارهای مورد علاقه اش می توانند زندگی شاد و شیرینی داشته باشند. طرفین یک زندگی مشترک باید بپذیرند که هر یک از آن ها به مقدار معینی آزادی احتیاج دارند تا در کنار همدیگر زندگی شادی داشته باشند.

معین محدوده آزادی فردی در مراسم خواستگاری

یادمان باشد مصاحبه کردن در خصوص آزادی یکی از دشوارترین مصاحبههاست و ضروری است که پیش از ازدواج و در مراسم خواستگاری میزان احتیاج طرفین به آزادی فردی مطرح گردد و از همان ابتدا محدوده آزادی هر کس تعیین گردد.

گروه مذهبی وبلاگ دریا

منبع: setare.com

به "ازدواج نمی کنم چون آزادی های فردی ام محدود می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج نمی کنم چون آزادی های فردی ام محدود می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید