ببینید ، 12 هزار میلیارد تومان خسارت قطع اینترنت تا امروز

به گزارش وبلاگ دریا، با قطع اینترنت به طور رسمی پاخور و بازدید کسب وکارها از بین رفته است و این مساوی کاهش فروش و البته هدررفت فعالیت های قبلی برای رشد کسب وکار است. این مساله علاوه بر تشدید خروج سرمایه انسانی می تواند سرمایه گذاری در این بخش از اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار دهد.

ببینید ، 12 هزار میلیارد تومان خسارت قطع اینترنت تا امروز

به گزارش وبلاگ دریا، بر اساس آمارهای نت بلاکس، قطعی اینترنت در ایران ساعتی 1.5 میلیون دلار معادل 45 میلیارد تومان زیان مالی وارد می نماید که روزانه بیش از 1080 میلیارد تومان برآورد می گردد. اگرچه مطالعات معاونت پژوهشی سازمان امور مالیاتی اندازه این خسارات را روزانه تا 3 هزار میلیارد تومان نیز برآورد نموده است.

کیوان نقره کار، یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: حدود 40 میلیون کاربر ایرانی در فضای اینستاگرام فعالیت می نمایند و بر اساس گزارش های مرکز آمار ایران حدود 10 میلیون از 11 میلیون کسب وکار اینترنتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم از اینستاگرام استفاده می نمایند.

گزارش سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران از تاثیر محدودیت ها و قطع اینترنت بر کسب وکارها نشان می دهد تا 17 مهرماه، بیش از 41 درصد شرکت ها 25 تا 50 درصد عایدی خود را در این مدت از دست داده اند و حدود 47 درصد هم بیشتر از 50 درصد، کاهش فروش داشته اند.

پیغام رسان ها تاثیر بسیار زیادی در توسعه کسب وکارها داشته اند و بسیاری از مشاغل خانگی، سنتی و خدماتی در حال استفاده از این فضاها هستند. از لحاظ تعدادی حداقل 400 هزار کسب وکار کوچک تحت تاثیر قرار گرفتند و این آمار می تواند بیشتر از این هم باشد و تا یک میلیون برسد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، 12 هزار میلیارد تومان خسارت قطع اینترنت تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، 12 هزار میلیارد تومان خسارت قطع اینترنت تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید