آنالیز موضوعات کلان استانی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

به گزارش وبلاگ دریا، استاندار خراسان جنوبی گفت: در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید موضوعات کلان استان مورد آنالیز قرار گیرد تا شاهد حل و فصل آن باشیم.

آنالیز موضوعات کلان استانی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

قناعت در پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی گفت: مسئولان استان برای پیگیری مباحث تنها به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اکتفا ننمایند و جلسات تخصصی ذیل شورا را نیز برگزار نمایند.

او با تأکید بر برگزاری جلسات تخصصی و موردی ذیل شورا، گفت: ضروری است با موضوع معاونت مالی استانداری و اتاق بازرگانی بیرجند و با عضویت دستگاه های متولی جلسات تخصصی ذیل شورا در راستای برطرف ابهام مسائل برگزار گردد و موضوعات کلی و غیرقابل حل به شورا منتقل گردند.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که مباحث مطرح شده در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی باید از جامعیت بالایی برخودار باشد، بیان کرد: مسائل ابتدایی و بعضی مسائل خرد در جلسات تخصصی مورد آنالیز قرار گیرند و لذا باید در این شورا شاهد حل و فصل موضوعات کلان باشیم.

قناعت بیان کرد: هرچه جلوتر می رویم، موضوعات و دستور کار های شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی نسبت به گذشته جدی تر و فنی تر می گردد، اما انتظار این است که سطح موضوعات را ارتقاء دهیم و به سمت حل و فصل موضوعات کلان پیش برویم.

او ادامه داد: اگر براساس خروجی این جلسات بتوانیم مجوز ملی برای حل بعضی مسائل استان بگیریم، بسیار ارزشمند خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید همه استان را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ببینیم و مسائل سایر شهرستان ها هم در این جلسات مطرح گردد، اعلام نمود: بعضی موضوعات و مسائل مطرح شده، فراگیر تمام شهرستان هاست و بعضی موضوعات خاص و استثنایی می باشند لذا باید آنالیز همه موضوعات در دستورکار شورا قرار گیرد.

قناعت بر فعال شدن تمام کمیته های اتاق بازرگانی بیرجند در راستای پیگیری مسایل استان تأکید کرد.

او با اشاره به شروع طرح نهضت احیای واحد راکد در معاونت مالی استانداری با همکاری دستگاه های متولی، گفت: احیای واحد های راکد یکی از موضوعات و دستورکار های جدی ما در شورای تبادل نظر باشد تا هم گزارشی از شرایط فعال سازی واحد ها داشته باشیم و هم مسائل واحد هایی غیرقابل حل در این شورا مورد آنالیز قرار گیرد تا شاهد احیای واحد های راکد بیشتری در خراسان جنوبی در راستای رونق فراوری باشیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سفر سفیر قرقیزستان به خراسان جنوبی در شنبه هفته آینده (پنجم آذرماه)، بیان کرد: در این جلسات ظرفیت های استان به خوبی به وسیله مسئولان متولی مطرح گردد.

او اضافه نمود: بخش خصوصی، مسئولان دولتی و رسانه ها به تبیین ظرفیت های موجود بپردازند تا این سفر ها رهاورد خوبی برای استان داشته باشد.

به گفته قناعت؛ بازدید از ظرفیت های مالی و واحد های فراوریی، ملاقات با فعالان مالی و بازدید از ظرفیت های گردشگری از مهمترین برنامه های این سفر باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به شرایط متفاوت منطقه ها مختلف استان، تأکید کرد: عدالت این نیست که در تمام شهرستان ها سایت انتقال صنوف آلاینده ایجاد گردد، بلکه در این خصوص باید اولویت را به شهر های دارای بیشترین مشکل و چالش بدهیم.

قناعت با بیان اینکه موضوع صنوف آلاینده تنها در سه شهر استان جدی است، به روند خوب ارائه زیرساخت ها در سایت صنوف آلاینده بیرجند اشاره نمود و گفت: راه دسترسی سایت صنوف آلاینده بیرجند به علت یکسری مسائل کاری زمان بر است، اما در دستورکار استان واقع شده است.

او از معاونین مالی و عمرانی استانداری خواست جلسه ای با حضور دستگاه های متولی، شهرداری ها و فرمانداران جهت آنالیز آخرین شرایط انتقال صنوف آلاینده در شهرستان های بیرجند، نهبندان، قاینات و بشرویه برگزار نمایند و در این جلسه محل تأمین اعتبار طرح انتقال صنوف آلاینده را از اعتبارات ملی، استانی و مصوبات سفر دوم رئیس جمهور مشخص نمایند.

وبلاگ دریا خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز موضوعات کلان استانی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز موضوعات کلان استانی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید