به روزرسانی iOS 16.1 اپل با قابلیت های تازه منتشر شد

به گزارش وبلاگ دریا، اپل به تازگی به روزرسانی سیستم عامل تازه iOS 16.1، که اولین آپدیت اصلی سیستم عامل iOS 16 به شمار می رود را در اختیار کاربران قرار داده است. این آپدیت یک ماه پس از عرضه سیستم عامل iOS 16 برای آیفون های واجد شرایط منتشر شده است.

به روزرسانی iOS 16.1 اپل با قابلیت های تازه منتشر شد

کاربران آیفون های واجد شرایط می توانند با مراجعه به بخش Settings > General > Software Update سیستم عامل iOS خود را به روزرسانی نمایند. این احتمال وجود دارد که این آپدیت با کمی تاخیر در دسترس کاربران قرار بگیرد یا اینکه در ابتدا دریافت آن کمی طول بکشد. در این به روزرسانی، اپل چندین قابلیت نو را ارائه نموده که از جمله آن ها می توان به کتابخانه عکس اشتراکی آی کلود و نمایش فعالیت های زنده برای اپ های ثالث در مدل های پرو آیفون 14 اشاره نمود.

این آپدیت بعلاوه اپل فیتنس پلاس را بدون احتیاج به استفاده از اپل واچ در اختیار کاربران قرار می دهد و از تجهیزات Matter نیز پشتیبانی می نماید. در ادامه به آنالیز این قابلیت های نو خواهیم پرداخت.

کتابخانه عکس اشتراکی آی کلود

  • اشتراک گذاری تصاویر و ویدیوهای درون اپلیکیشن فوتوز با حداکثر 5 کاربر.
  • این قابلیت نو به شما این امکان را می دهد به راحتی عکس های یا ویدیوهای گذشته را بر اساس تاریخ یا افراد موجود در عکس ها و ویدیوها به اشتراک بگذارید.
  • کاربران می توانند به وسیله این قابلیت از فیلترهای کتابخانه برای جابجایی سریع بین مشاهده کتابخانه مشترک، کتابخانه شخصی یا هر دو کتابخانه با هم بهره ببرند.
  • قابلیت ویرایش و مجوزهای مشترک به همه کاربران اجازه می دهند تا عکس ها را اضافه، ویرایش و حذف نمایند.
  • قابلیت جابه جایی اشتراک گذاری در دوربین به شما امکان می دهد عکس هایی را که می گیرید مستقیماً به کتابخانه مشترک ارسال کنید یا تنظیمی را برای اشتراک گذاری اتوماتیک زمانی که سایر کاربران در نزدیکی شما با استفاده از بلوتوث شناسایی شدند، فعال کنید.

فعالیت های زنده برای اپ های ثالث

این به روزرسانی، فعالیت های زنده (Live Activities) را به اپلیکیشن های ثالث می آورد و به کاربران این گوشی ها این امکان را می دهد تا به صورت زنده در جزیره پویا یا لاک اسکرین به اطلاعات رویدادهای مختلف دسترسی داشته باشند. بد نیست اشاره کنیم که در مدل های غیر پروی آیفون 14 و آیفون های قدیمی فعالیت های زنده در پایین لاک اسکرین به نمایش گذاشته می شوند، اما در مدل های پرو آیفون 14 هنگام که لاک اسکرین را باز می کنید، این اطلاعات در بالای نمایشگر و در جزیره پویا به شما نشان داده می شوند.

اپل فیتنس پلاس

اپل فیتنس پلاس اکنون در آیفون به صورت مستقل پشتیبانی می گردد، حتی اگر اپل واچ نداشته باشید؛ با این تفاوت که در هنگام ورزش سایر اطلاعات مانند ضربان قلب و کالری سوزانده شده لحظه ای به کاربران نشان داده نمی گردد.

کیف پول (Wallet)

  • قابلیت اشتراک گذاری کلیدی به شما امکان می دهد تا با استفاده از اپلیکیشن های پیغام رسان مانند Messages و واتساپ، به طور ایمن ماشین، اتاق هتل و سایر کلیدها را در کیف پولتان به اشتراک بگذارید.
  • بعلاوه حساب پس انداز به مشتریان Apple Card این امکان را می دهد که نقدینگی روزانه خود را با سپرده گذاری در یک حساب پس انداز با سود بالا افزایش دهند.

Home

کاربران این سیستم عامل اکنون از Matter، استاندارد نو اتصال خانه هوشمند، در این نسخه پشتیبانی می شوند که طیف گسترده ای از لوازم جانبی خانه هوشمند را قادر می سازد تا با هم در سراسر زیست بوم کار نمایند.

شارژ به وسیله انرژی پاک

در سیستم عامل iOS 16.1 کاربران با قابلیت نوی به نام Clean Energy Charging روبرو می شوند که می تواند با شارژ انتخابی در صورت وجود برق با انتشار کربن کمتر، گوشی هوشمند شما را با انرژی پاک شارژ کند. لازم به ذکر است که این قابلیت تنها در ایالات متحده آمریکا در دسترس قرار قرار می گیرد.

Books

با آغاز خواندن فایل ها، کنترل های خواننده به طور اتوماتیک پنهان می شوند.

بعلاوه در این به روزرسانی بعضی اشکالات و باگ ها نیز رفع شده اند:

  • مکالمات حذف شده ای که در فهرست مکالمات در Messages ظاهر می شدند.
  • هنگام استفاده از قابلیت Reachability، محتوای جزیره پویا در دسترس نیست.
  • CarPlay ممکن است هنگام استفاده از VPN وصل نگردد.

آپدیت iOS 16.1 علاوه بر این ها، فهرست طولانی از حفره های امنیتی سیستم عامل iOS 16 را نیز شناسایی و رفع نموده است. در نهایت باید به انتشار نسخه نو iPadOS یعنی .iPadOS 16.1 نیز اشاره کنیم که از قابلیت Stage Manager بهره می برد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "به روزرسانی iOS 16.1 اپل با قابلیت های تازه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی iOS 16.1 اپل با قابلیت های تازه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید