بومی سازی یک قطعه راهبردی در صنعت فولاد، تولید بیرینگ های مقام در برابر دمای بالا و بدون نیاز به روانکار

به گزارش وبلاگ دریا، یک شرکت دانش بنیان پیروز به ساخت بیرینگ هایی شده که در برابر دمای بالا مقاومت دارند و خود روانکار هستند.

بومی سازی یک قطعه راهبردی در صنعت فولاد، تولید بیرینگ های مقام در برابر دمای بالا و بدون نیاز به روانکار

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ دریا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمید سلمانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشگام ساخت آیریک با بیان اینکه بیرینگ ساخت این شرکت در هر بخشی از صنعت که دما بالا باشد قابل استفاده است، گفت: تنها سازنده این قطعه یک شرکت آمریکایی است اما به خاطر شرایط تحریم امکان واردات این محصول وجود ندارد، بنابراین تولید داخلی توانسته جایگزین مناسبی باشد.

مقاومت در برابر دما بالا

بیرینگ ها قطعاتی هستند که معمولا به عنوان تکیه گاه بر سر شفت ها و محورها نصب می شوند و حرکت موجود در آن ها را به صورت روان و یکنواخت انتقال می دهند. نیروی اصطکاک در ماشین باعث اتلاف انرژی زیادی می شود، بیرینگ های نصب شده روی شفت ها و محورها اصطکاک به وجود آمده در این نقاط را کاهش می دهند.

بیرینگ خودروانکار دما بالا توان تحمل دمای 600 الی 800 درجه را نیز دارد و از ویژگی های مهم آن عدم نیاز به روانکاری است. این محصول مناسب برای استفاده در صنایع مختلف ازجمله فولاد، نفت و گاز و پتروشیمی و تجهیزات صنایع غذایی است.

درخواست ساخت این محصول را شرکت فولاد هرمزگان جنوب داده بود و در حدود 2 سال کار تحقیق و توسعه این محصول به طول انجامید تا بتوان محصولی باکیفیت و قابل رقابت با نمونه آمریکایی ساخته شود.

عدم نیاز به روانکاری

سالانه در حدود 200 الی 300 قطعه برای این شرکت ساخته می شود، همچنین شرکت های دیگر نیز خریداران این محصول هستند. این محصول در شرکت فولاد هرمزگان برای باز و بسته کردن دریچه های کوره استفاده می شود.

از مزیت ها و کاربردهای این محصول می توان به استفاده از کامپوزیت های مختلف گرافیتی با توجه به نیرو و دمای کارکرد، مناسب برای استفاده در محیط های صنایع غذایی، عدم انبساط حرارتی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشگام ساخت آیریک با اشاره به اینکه این محصول قیمت بسیار پایین تری نسبت به نمونه خارجی خود دارد و توانسته صرفه جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد، افزود: حمایت ها و بازدیدها از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باعث رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بومی سازی یک قطعه راهبردی در صنعت فولاد، تولید بیرینگ های مقام در برابر دمای بالا و بدون نیاز به روانکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی یک قطعه راهبردی در صنعت فولاد، تولید بیرینگ های مقام در برابر دمای بالا و بدون نیاز به روانکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید